Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I natt kommer "Happy Town". Men gud bevare, dette er nok en serie som ikke lever lenge. Og er nok langt ifra noe ny Twin Peaks som noen uvitende tosker allerde har kalt den på internettet. Flere medier har allerede slakta litt i dag. Skal se piloten, men jeg tviler på at dette er noe som kommer til å bli så særlig bra. Blir nok en ny "Life On Mars US"

The saddest thing about “Happy” is its amateur scripting serves so poorly an impressive cast that boasts Sam Neill (a refugee from NBC’s equally malfeasant “Crusoe”), M.C. Gainey (who has already moved on to “Justified”), Robert Wisdom (“The Wire”), Amy Acker (“Dollhouse”), Steven Weber (“Studio 60”), Frances Conroy (“Six Feet Under”) and Abraham Benrubi (“ER”).

http://www.aintitcool.com/node/44842

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Okey, du liker ikke Spartacus, men trenger du virkelig å kaste dritt og si div ting som er dårlig med det hver eneste gang det blir nevnt?

Lenke til kommentar

Du har jo The Good Guys som starter i sommer som er lagd av samme folkene bak Burn Notice og med Bradley Whitford(Studio 60 og West Wing) og Colin Hanks(Mad Men, Band of Brothers). Actionkomedie om politifolk, noe som fans av Chuck kanskje burde sjekke ut når første episode blir sendt 19. mai og forsetter i midten av juni etter det.

Synes White Collar er til deles kjedelig, selv om jeg forsatt ser på det og liker det. Syntes bare serien virkelig har dalet ned etter at del 2 av sesong 1 startet. Sett Burn Notice? Anbefales mye mer.

Anzie beskrev Burn Notice veldig godt i den tråden til serien her på forumet:

Den ligger absolutt blant mine topp 5 beste serier ever. Den er sykt spennende og blant all galskapen som hører til "politi og røver" serier er det en usedvanlig god humor med mange replikker og sitater verdt å skrive opp.

Serien går på USA Network og har dermed en karakteristikk som bare denne kanalen kan få til(lignende serier: in plain sight, white collar osv) Serien ble opprinnelig laget som et hiatus show, dvs en serie som går når alle andre serier har ferie. Slike serier har ofte rundt 12-15 episoder, men pga dens popularitet ble 2.og 3. sesongen renewed med 16 episoder, der de aired i vinter(winterbreak),sommerferien(midbreak) og når øvrige serier er på hiatus.

Hvis du nå tenker: njæh, dette er sikkert et av de "cable-showene" og må automatisk ha lite seere og lavt budsjett. Da min venn er du på villspor. I hver episode blir det sprengt eller harvet to-tre biler, og ofte blir bygninger sprengt på måfå.

Som konklusjon vil jeg si: la klisjeserier som CSI og NCIS være, og få heller med dere denne. Den følger aldri et spesielt mønster og du vet aldri hva som venter i neste episode.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Du har jo The Good Guys som starter i sommer som er lagd av samme folkene bak Burn Notice og med Bradley Whitford(Studio 60 og West Wing) og Colin Hanks(Mad Men, Band of Brothers). Actionkomedie om politifolk, noe som fans av Chuck kanskje burde sjekke ut når første episode blir sendt 19. mai og forsetter i midten av juni etter det.

Synes White Collar er til deles kjedelig, selv om jeg forsatt ser på det og liker det. Syntes bare serien virkelig har dalet ned etter at del 2 av sesong 1 startet. Sett Burn Notice? Anbefales mye mer.

Anzie beskrev Burn Notice veldig godt i den tråden til serien her på forumet:

Den ligger absolutt blant mine topp 5 beste serier ever. Den er sykt spennende og blant all galskapen som hører til "politi og røver" serier er det en usedvanlig god humor med mange replikker og sitater verdt å skrive opp.

Serien går på USA Network og har dermed en karakteristikk som bare denne kanalen kan få til(lignende serier: in plain sight, white collar osv) Serien ble opprinnelig laget som et hiatus show, dvs en serie som går når alle andre serier har ferie. Slike serier har ofte rundt 12-15 episoder, men pga dens popularitet ble 2.og 3. sesongen renewed med 16 episoder, der de aired i vinter(winterbreak),sommerferien(midbreak) og når øvrige serier er på hiatus.

Hvis du nå tenker: njæh, dette er sikkert et av de "cable-showene" og må automatisk ha lite seere og lavt budsjett. Da min venn er du på villspor. I hver episode blir det sprengt eller harvet to-tre biler, og ofte blir bygninger sprengt på måfå.

Som konklusjon vil jeg si: la klisjeserier som CSI og NCIS være, og få heller med dere denne. Den følger aldri et spesielt mønster og du vet aldri hva som venter i neste episode.

Burn Notice ja, mange som har anbefalt meg det også, Begynner det til sommaren?

The Good Guys skal eg sjå ja.

White Collar blei anbefalet fra Chuck foumet, so da er det sikkert fordi Matthew Bomer( Bryce Larkin ) er med.

Skal nok gi det ein sjangs uansett, kanskje den kommer seg til sesong 2 igjen.

Spørsmål til Mahavishnu: Ser du på alt av Tv serier som er der ute eller :) ?

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

White Collar har allerede fått sesong 2 bekrefta. Kommer nok til å være en serie som kommer til å pågå i hvertfall noen år til.

Burn Notice har gått i 3 sesonger, og har allerede blitt fornyet for en fjerde som starter i juni.

Nei. Sjekker som regel piloter, liker jeg det så forsetter jeg. Liker jeg det ikke så gir jeg det som regel ikke en ny sjanse. Med unntak av True Blood.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...