Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Akkurat ferdig med serien 11.22.63 (2016) (på blu ray) - basert på boka av Stephen King som jeg har lest. Likte serien veldig godt. Synes særlig James Franco gjør en bra rolle. Time-travel er bestandig interessant. Så fikk man et par glimt av Christine også, kult.

Leser at JJ Abrahams og Stephen King står bak denne serien - som de også gjør med Castle Rock serien - som jeg dermed må se å få sett!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sluttet med å se nye serier, da jeg ikke vil bli skuffet når de slutter etter en sesong

Mange serier jeg har sluttet å se når sesongen slutter, fordi jeg ikke gidder å starte opp på en ny sesong

Når seriene har gått en stund (flere sesonger) så begynner innholdet å bli utvasket

Lenke til kommentar

Akkurat ferdig med serien 11.22.63 (2016) (på blu ray) - basert på boka av Stephen King som jeg har lest. Likte serien veldig godt. 

Synes den var veldig bra, riktignok noen år siden jeg så den, men liker det meste Stephen King har skrevet.

Castle Rock har jeg dog ikke helt klart å henge med på, kun sett de første tre episodene, som så langt er et par timer av livet jeg ikke får igjen!

Maken til kjedelig vås skal man lete lenge etter, men det er mulig det tar seg opp, registrerer at mange andre ser ut til å like den?

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Takker for innspill. Likte godt første episode av Bodyguard i hvert fall. Definitivt min type serie. :)

Castle Rock har jeg dog ikke helt klart å henge med på, kun sett de første tre episodene, som så langt er et par timer av livet jeg ikke får igjen!

Maken til kjedelig vås skal man lete lenge etter, men det er mulig det tar seg opp, registrerer at mange andre ser ut til å like den?

Jeg synes den startet litt treigt, men interessant nok til å holde opp interessen min frem til rundt halvveis hvor det virkelig ble bra og spennende. Men synes du det er 'kjedelig vås' er det kanskje ikke serien for deg uansett. Jeg likte den alt i alt meget godt. :)

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar

Nja, tvert i mot vil jeg heller si. Men slik er det vel med de fleste forfattere som man har lest amnge bøker av. Nå har jeg jo stort sett likt de bøkene jeg har sett av han, filmer/serier som er tatt fra bøkene hans syns jeg har en tendens til å variere litt.

Lenke til kommentar

Nja, tvert i mot vil jeg heller si. Men slik er det vel med de fleste forfattere som man har lest amnge bøker av. Nå har jeg jo stort sett likt de bøkene jeg har sett av han, filmer/serier som er tatt fra bøkene hans syns jeg har en tendens til å variere litt.

Jeg hadde et lite prosjekt for noen år siden, jeg har alle bøkene til S. King - så jeg satte like godt i gang med å samle på meg alt på disc av filmer og serier som bygger på hans skriverier. Ikke oppfølgere som kun har hans figurer med - slik som The Mangler 2 eller Children of the Corn V osv  :ph34r:   

Så selvsagt alt sammen - kan lett si at ikke alt holdt like høy klasse  :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ferdig med Haunting of Hill House. Det er første gang jeg ser en skrekkfilm laget som en serie og jeg synes det fungerte godt slik de hadde gjort det, med å fortelle historien delvis i nåtid og delvis i fortid med gradvise avsløringer. Enkelte scener, spesielt noen av dialogene, trakk ut mye lenger enn de behøvde for å formidle budskapet sitt.

Lenke til kommentar

Likte Homecoming stort. 

En av de mer stilfulle og tematiske seriene i år så langt. Litt som Fargo møter en thriller. Virker som Sam Esmail fikk gjøre en del ting med serien som ikke fikk til med Mr. Robot på regien. Er ikke han som skriver serien, men det føles ut som hans serie tross for at det er folka bak podcasten serien er basert på, som hovedsakelig skriver serien. 

Digger at serien endelig ga en seriøst bra dramarolle til Shea Whigham igjen. Han har nesten hatt altfor mye småroller i film og tv-serier siden Boardwalk Empire tok slutt. Bra roller av Julia Roberts, Bobby Cannavale, Sissy Spacek og Jeremy Allen White og. Spent å se hvordan rollen til Hong Chau blir i sesong 2, da sesong 1 avslutta litt med at karakteren kommer til å bli mye mer relevant nå.

Kult med en End Credit-scene som setter opp sesong 2 litt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...