Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Enig i at tidslinjene kunne vært håndtert bedre i Haunting of Hill House. Til tider var jeg usikker på hvilken tidslinje vi befant oss i, og hvilke karakterer som var hvilke i fortid og fremtid. Som påpekt er to av damene veldig like, og den ene av brødrene (Luke) ligner overhodet ikke på skuespilleren som spiller ham som barn.

Det ville nok ikke vært et så stort problem hvis man ikke hoppet frem og tilbake så ofte. Jeg forstår at man ønsker å fortelle historier på mer kreative måter, men jeg mener fortsatt at det beste er å begynne med begynnelsen.

Uansett synes jeg ikke dette er plagsomt nok til at det trekker serien ned, men jeg ville foretrukket en mer kronologisk fremstilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først kansellerer de Iron Fist, good riddance forresten, men nå også Luke Cage, får håpe det blir noen Marvel-serier igjen?

Tredje sesong av Daredevil var ganske bra, så håper i hvert fall den kommer tilbake?

Disney lanserer egen streaming-tjeneste neste år.  Marvel er eid av Disney.

You do the math...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bortsett fra at populære serier har en tendens til å få nye sesonger er jeg ganske overasket over at Making a murderer fikk sesong 2. Jeg vet at noen mener det var for mange episoder i s1. Jeg synes selv at de episodene fløy av gårde etter som det bare ble mer og mer vanvittig, så uenig i det, men jeg følte etter sesong 1 at det meste var sagt.  Ufattelig trist hvordan menneskene rammes i denne serien, men er det nok materiale til en sesong 2?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Ja Bodyguard er severdig, men kanskje noe hypet opp...?

Jeg er ca på ep. 4 så noe forbehold, men den har typiske krimelementer som vi finner igjen i annen (britisk) krim. Noe minner meg om norske Nobel. Men som alltid med britene er det flust av godt skuespill.

Jeg er også enig med de som sier at "tilfeldighetene" blir litt i overkant.

Det sagt så er i den tid med så mange slappe forlengelser av andre serier fint å se en første sesong av ny populær serie.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Bodyguard er litt på nivå med noen av de bedre, men ikke de beste sesongene av Homeland. Seerverdig av alene på grunn av Richard Madden og hans prestasjon i serien. Kanskje litt treg i en episode, men de 3 første og de to siste episodene var underholdende saker. 

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var første episode av Lykkeland sett.

https://serienytt.no/2018/10/anmeldelse-lykkeland-krever-en-god-dose-talmodighet/

Jeg er enig med anmelder i innledningen om at det er tilbake til en tid med større problemer enn de fleste av oss opplever idag. Og det er ikke så utrolig lenge siden 50-60 tallet heller på en måte.

Jeg er dog uenig med anmelder at den tar tid. Den har potensialet til å bli like bra eller muligens bedre enn siste års norske påkostede serier og sitter fra første episode. Tøft å se en serie i setting og tid som ikke er utslitt i norsk sammenheng. Man har følelsen av å se noe unikt selv om den låner klassiske teater,film,serie temaer.

Castingen er god og det er jevnt over gode skuespiller prestasjoner, og ikke de store variasjonene som har vært typisk for norsk film/serie. Gledelig å se. Per Kjerstad er nok den som spiller best. Enig med anmelder i skryt til han.

Jeg liker at alle miljøer i serien karikeres like mye; amerikanere, oljefolk, rikfolk og bedehusfolk. Og at serien ikke har en bredside til å karikere noen miljøer mer enn andre.

Jeg ser at anmelder påpeker at karakteren Toril Torstensen ikke er godt skrevet og at den er meget forutsigbar. Det er jeg helt enig i. Jeg vet ikke hvorfor den i så fall skulle gi NFI-støtte, men selv om dette er karakter med drama man har sett i alt for mange produksjoner, tjener den faktisk den oppgaven å minne seeren om at dette er faktisk noe som skjedde så seint som på 50 og 60 tallet før det nok forsvinner ut av det norske samfunnet i stor grad. Det oppsiktsvekkende er ikke at det skjer i et kostymedrama fra 1700-tallet, men at det skjer såpass nært til vår tid.

Serien fanger på den måten det interessante med Stavanger at det pietistiske og frie kapitalistiske lever/levde side om side tett på hverandre.

Jeg er uenig med anmelder i at den ikke viser norsk natur tilstrekkelig. det er definitivt postkort (pluss oljeplatform) filming her. Gjerne for meg om det hadde vært mer av det. Men det er også veldig forutsigbart at det skal være. Fint at man har balansert med sølete grusveier og gråværsdager. Dette er også Norge og kanskje på sin måte også eksotisk dersom for andre land dersom man f.eks ønsker å eksportere denne serien til kontinentet.

Bodyguard er litt på nivå med noen av de bedre, men ikke de beste sesongene av Homeland. Seerverdig av alene på grunn av Richard Madden og hans prestasjon i serien. Kanskje litt treg i en episode, men de 3 første og de to siste episodene var underholdende saker.

Enig i dette. Han er litt treig i episode 4 er det vel. Han spiller tidvis godt, men er også ganske variabel. Gina McKee (og flere andre) spiller bedre på en fin subtil måte. Homeland låner dog mye færre klisjeer / er mer nyskapende. Endret av maanemann
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...