Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

*snip*

 

*snip*

 

Ikke ta det ille opp, men er det dere snakker om som er så bra med serien? At den er bra laget, teknisk sett? Akkurat det er jeg enig i. Kan ikke si jeg liker jump scares, og denne serien endrer ikke på det på noen som helst måte. At de hopper frem og tilbake i tid er heller ikke akkurat noe nytt. Men bra laget er den jo.

 

Problemet, for meg i alle fall, er at jeg strengt tatt gir blaffen i hvor "teknisk" bra en serie er. Bra lydspor, bra kameraføring og alt det der interesserer meg strengt tatt ikke. Jeg må ha en serie som er underholdende, der historien fenger meg. Dette er stort sett fraværende i Hill House for min del. Etter tre episoder sliter jeg litt med å huske hvem de forskjellige karakterene er. Theodora er hovedpersonen i episode tre, men jeg husker knapt at hun var med i de to første. Luke dukker opp når de trenger ham som plot device, men ellers er han fraværende i begge tidslinjene. Episode en hadde en rimelig bra cliffhanger, men noe mer av den har vi ikke sett ennå, selv om folkene som var involvert har vært det. Det er sånt jeg misliker. Når de ikke klarer å fenge meg nok til at jeg husker hvem som er hvem, eller hvor mange søsken det er (trodde lenge det var fire), hjelper det lite hvor bra kameraføringen og lyden er. ;)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, og gleder meg stort til de episodene som gjenstår  :D

 

Slutten på episode 5 (med dansingen) sitter litt brent inn i minnet. Stemningen og atmosfæren, rått filmet, med perfekt musikk spillende i diskret Atmos som fyller hele stua..... også avslutningen på episoden. Masse følelser og creepiness - bare så jævla bra!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tross for at jeg synes The Night Manager ikke helt fenget for min del, så ser jeg fram til neste serie utifra produsentene til serien, basert på enda en John Le Carré-historie. Kanskje mest fordi miniserien blir regissert av Park Chan-Wook (Oldboy og Kammerpiken), og det er en serie hvor Alexander Skarsgård spiller mot Michael Shannon. Spent å se om det blir noe bra.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel.... Det var nå du som begynte med å sette deg selv høyere opp enn de andre her....

 

Hæ? Bare fordi jeg sa jeg er mer kritisk til selve innholdet enn andre? 

 

 

Så nå er jeg en idiot fordi jeg ikke likte favorittserien din. Gotcha.

 

 

Det verken sa eller antydet jeg.

 

 

Det ante meg at det ville ende med noe sånt samme hva jeg sa, derfor gadd jeg ikke bruke energi på å utdype. Men, det er noe som heter at hvis hele rommet fremstår som idoter, er det gjerne noe en selv ikke har fått med seg. 

 

Denne barnehagementaliteten gidder jeg ikke kaste bort mer tid på. Alt jeg sier er at jeg gir blaffen i det tekniske, men vil heller diskutere hva serien faktisk handler om. Det er tydeligvis ikke "lov" her.

Lenke til kommentar

At det er noe du ikke har fått med deg trenger ikke bety at du er en idiot.

 

Det som gir meg liten lyst til å diskutere er at du mer enn antyder at vi andre er enkle, mindre kritiske mennesker, i innlegg som du avslutter med kjipe, passiv-aggressive smileys.

 

Det er ingen sak å være kritisk til noe. Tro meg, jeg kan kunsten, av og til kan det være herlig å snakke dritt om noe alle liker. Man kan "bevise" at selv Sopranos er søppel om man legger seg i selen. Å nyte ethvert narrativt produkt krever en viss suspension of disbelief, som de sier i utlandet, og det er lett å bestemme seg for at dette skal jeg verken leve meg inn i eller like. Men man blir ikke ekspert av det alene. Selv om det finnes gode og dårlige ting, er ikke smak noe hierarki, så at jeg likte noe du ikke liker gjør ikke at du er nødt til å bevise at det er din smak som henger høyest.

 

Jeg har kost meg i ti timer med Haunting og vil våge å påstå at jeg dermed kom best ut av det. Behovet mitt for å rakke ned på folk som er uenig med meg om serien er derfor lite. Men jeg lar deg ikke slippe unna med hva som helst.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig i at serien gjør en god jobb med å vise relasjoner, er teknisk bra produsert, har knallbra barneskuespillere, og er engasjerende. Personlig synes jeg horror oftest er av laber kvalitet, men dette var bedre, nok i stor grad fordi serien tar seg god tid uten å være kjedelig. Litt sammenlignbart med Better Call Saul på det siste punktet, altså.

Lenke til kommentar

Tross for at jeg synes The Night Manager ikke helt fenget for min del, så ser jeg fram til neste serie utifra produsentene til serien, basert på enda en John Le Carré-historie. Kanskje mest fordi miniserien blir regissert av Park Chan-Wook (Oldboy og Kammerpiken), og det er en serie hvor Alexander Skarsgård spiller mot Michael Shannon. Spent å se om det blir noe bra.

 

 

youtube.com/watch?v=9GZZ0oXsuQQ

Ser ut som det der kan bli jævlig bra. *bookmarked*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...