Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahaha.

 

Nå har sikkert Netflix sørget for at den nye superhelt-serien Titans vil få et potensielt godt liv. Antar at Netflix punger såpass ut med å ha serien eksklusiv utenfor USA og Canada at DC Univers-streamingtjeneste/WBTV ikke bruker noe særlig penger på den utenfor promotering.

 

Vil komme sesongen i sin helhet, eller ny episode ukentlig samme uke som USA etter lanseringen i USA 12. Okt. Detaljene for Skandinavia ikke helt spikra enda.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Halvveis inn i den nye sesongen av Better Call Saul og nå skjer det virkelig ingenting lenger. Helt utrolig at folk mener dette er bedre enn Breaking Bad.

Er enig. Breaking Bad var mye bedre.

Lenke til kommentar

Digger BCS. Er noe med hele følelsen serien gir meg. Jeg ser på IMDB at Odenkirk (Saul) er nominert til både Emmy og Golden Globe, og det er et ran at han ikke har vunnet enda.

Måten det er filmet på (cinematography i mangel på bedre norsk ord) er også helt fantastisk og meget interessant.

Endret av Vertical^
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skjønner kanskje at BCS ikke passer helt for absolutt alle, men selv er jeg på siden som synes serien er forbanna bra, og den troner nok over Breaking Bad for min del. BB har helt klart de mest intense spenningsøyeblikkene, men har også noen tidvis svake karakterer og hendelsesforløp. Skal jeg enkelt omsette tankene mine til poengscore, vil jeg nok si at BB varierer mellom 7/10 og 10/10, mens BCS ligger mer eller mindre konstant på 9/10.

Endret av Serjiously
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så La Mante (2017) på Netflix, en grei seriemorder mini-serie. 

 

Var tilbud på serier hos Cdon i forrige uke, rasket med meg noen. Blant annet Westworld (2016), som jeg har lest mye bra om. Har sett et par episoder og sliter litt med å se noe stort potensiale i dette. Men får gi serien noen episoder til.

Lenke til kommentar

Nå som Mr Mercedes følger den tredje boka, å har gått fra å være fantastisk, til å fremstå som fullstendig vås, er det jammen godt Magnum PI er tilbake, denne gangen i form av en meksikaner uten bart, men fremdeles ganske underholdende.

Synes selv Better Call Saul er en bra serie, ufattelig kjedelige greier, men venter av en eller annen grunn alltid spent på neste episode, så bra er det, selv om det er totalt blottet for spenning og handlingen er som å se gress gro.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes selv Better Call Saul er en bra serie, ufattelig kjedelige greier, men venter av en eller annen grunn alltid spent på neste episode, så bra er det, selv om det er totalt blottet for spenning og handlingen er som å se gress gro.

Det rolige tempoet plager meg ikke så mye. Liker spesielt handlingsforløpet med Mike og tyskerene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi hadde nærmest 3 unødvendige sesonger av Dexter, så en serie rundt en seriemorder som bruker datamaskiner og biler til å drepe folk med en etterforsker som prøver å ta han er ikke sååå tynt da.

 

Seriemorder? Datamaskiner? Biler? Det var nytt for meg. Kjente som sagt kun til én scene fra hele serien, og det er strengt tatt ingen indikasjon der at han er en seriemorder. Er derfor jeg spurte hva serien dreier seg om. Vet fint lite om den.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

...så en serie rundt en seriemorder som bruker datamaskiner og biler til å drepe folk med en etterforsker som prøver å ta han er ikke sååå tynt da.

 

 

Det er ikke tynt i det hele tatt, første sesong var fantastisk ...

 

 

... men når man slenger på en dose eksperimentelle medikamenter og en seriemorder som er i koma men kontrollerer andre mennesker gjennom "mind control", så blir det en smule tynt.

 

 

Serien er basert på Stephen King sin bok med samme navn, som også er første del av en trilogi.

I den andre boka er ikke "seriemorderen" med i det hele tatt, så i TV-serien hoppet man rett slett over den boka, slik at første sesong er basert på den første boka, og andre sesong er basert på den tredje boka.

I den siste boka i trilogien går fra den mer ordinær detektiv-serien det var i første sesong, til overnaturlig surr, dessverre !

 

Som et artig apropos, så baserte Stephen King hovedpersonen, altså detektiven i boka, på nettopp Brendan Gleeson, og det er jo han som spiller den rollen i TV-serien, så dette er et av de tilfellene hvor rollen er skrevet for skuespilleren.

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Takk, tror jeg. Seriemorder, detektiv... har hørt det før, for å si det sånn. :p Men tror jeg like greit gir serien en sjanse. Er fint lite annet å se for tiden.

 

Eneste jeg ser nå er Grand Tour, og er godt i gang med sesong to. Liker det godt, selv om jeg har null interesse for  biler. Eneste jeg misliker er at de kjører de samme vitsene om og om og om igjen. I første sesong skulle de invitere en kjendisgjest, men han eller hun døde på veien. Dermed spurte James May om h*n ikke dukket opp. Morsomt nok første gang, men i hver jævla episode gjennom hele sesongen? Og gjenta det flere ganger i en episode? Var rimelig lei på slutten, for å si det sånn. Andre sesong begynte bra, men også her klarte de å gjenta samme vits om og om og om igjen på rad i samme episode. Morsomt første gang, ikke fullt så morsomt sjette gang på rad. Geezes. Men ellers meget underholdende serie. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...