Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er spesielt irriterende er når de hadde planlagt for eksempel 5 sesonger og så blir kansellert i 4. sesongen og da som seer blir sittende uten en endelig konklusjonen. Skjønner at hvis en serie er total flopp og blir kansellert etter 1 sesong at det ikke kommer mer, men hvis det er flere sesonger så burde serieskaper enten få så mye heads up at de klarer å wrappe opp historien på den siste sesongen eller få 1-4 ekstra episoder for å konkludere med.

En serie som er en "total flopp", får ikke en sesong. De får maks 6 episoder, som er standard kontrakten en serie får ved bestilling av serie. Slike serier overlever ikke engang så lenge. De siste sesongene har det ikke vært overraskende med serier som kun får en episode.
Lenke til kommentar

Så han skrev første sesong av Strike Back, sesongen så kjedelig at Cinemax hoppet over den i USA før de viste sesong 2?

Cinemax var aldri involvert i den første sesongen.

 

Eneste grunnen til at Cinemax sendte den i ettertid var fordi Sullivan eller Winchester skadet seg på settet, så innspillingen måtte stoppes i noen måneder.

 

Så Cinemax kjøpte rettighetene til den originale miniserien for den ekstra ventetiden til en ny sesong.

 

Akkurat det er like merkelig for hver episode av Better Call Saul.

Med Better Call Saul så var Netflix med på å finansiere serien fra starten av.

Lenke til kommentar

Trenger tips fra dere. 

 

Jeg behøver sårt en ny komiserie å se på. Helst ren komedie altså.

 

Jeg legger en del av mine preferanser i spoiler, så det ikke tar opp for mye plass.

 

Ting jeg har likt veldig godt: 

 

 

 

 

Seinfeld.

The Office UK og US

Extras

Hello Ladies

The League

Nathan for You

It's Always Sunny in Philadelphia

Arrested Development

Curb your enthusiasm

Klovn

Veep

An Idiot Abroad

Peep Show

I'm Alan Partridge (alt med ham som hovedrolle)

The Inbetweeners

 

 

 

Ting jeg har synes vært helt OK / bra til tider /enkelte sesonger har vært bra

 

 

New Girl

Eastbound and Down

Broad City

Party Down

Brooklyn 99

The Trip (inkl Spain og Italy)

Workaholics

 

 

 

 

Ting jeg ikke har likt

 

 

Modern Family

2 Broke Girls

Two and a Half Men

The Big Bang Theory

The IT Crowd

Derek

 

 

 

Sikkert en haug jeg har glemt, men dette er vel essensen.

 

Lenke til kommentar

Ja, og temaet filmen går inn på med hvordan innfødte i USA i dag behandles og blir oversett blir så vidt fokusert på i filmen. Skulle heller likt å se Sheridan fokusert på den, fremfor Yellowstone-serien hans (som er ok, men føler Wind River som miniserie ville vært mye bedre med tanke hvor bra filmen endte opp å bli).

 

Ja her er vi flere som er enige. Wind River ble bra. Spennende tanke å ha gjort den om til serie for å gå dypere i inn i den problematikken du du beskriver.

 

Jeg ble litt overrasket i filmen over hvor kort etterforskningen ble. Og hvor rask de kommer frem til hva som har skjedd og hvorfor. Dette er det ikke rom for å å dra ut ytterligere i tid. Sånn sett kledde historien filmformatet, men absolutt i en "tidsalder"  der jeg synes det blir lenger og lenger imellom hver gode film er det definitivt rom for å gjøre mer ut av det som blir bra.

 

Takk for en god post!

Lenke til kommentar

I morgen har tyske Babylon Berlin endelig premiere i Norge. Knallbra saker. Sett de første 3 episodene tidligere denne uken, som blir tilgjengelig fra 20:15 i kveld. 

EDIT: Ute nå https://tv.nrk.no/serie/babylon-berlin/sesong/1

 

 

 

Det tok bare hundre år på grunn av Sky har en sær eksklusivitet-avtale på grunn av de står bak såpass mye av budsjettet til Babylon Berlin. Så NRK måtte vente til rikskringkasteren i Tyskland skulle sende den (som blir i kveld slik jeg forsto det, derfor kunne NRK slippe noen episoder på nett også). 

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...