Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Så hva gjør man; hopper over ep. man ikke så i s01 og går rett til s02?

 

Jeg har heller ikke sett hele første sesong av Iron Fist, så to-tre episoder, men klarte ikke mer av makkverket.

Har sett alle de andre marvel-netflix-seriene, så prøver å starte rett på sesong 2 av Iron Fist, uten å ha sett hele første sesong, for å se om det har blitt såpass at det går an å komme seg igjennom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Satt å så på Batman i går , Catwoman (spilt av Kitt) hadde en bombe som kunne ødelegge frisyren til damene : "not the hair !" :p

 

Apropos besatt av sveis : onkel Jesse i Full House , knegg knegg.....

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Ser på Jack Ryan, nettopp ferdig med episode 2

Serien er grei den, men manus/dirigering kunne ha vært bedre, blir litt B-aktig

 

Minner litt om Jack Ryan: Shadow recruit 

 

Edit: Ferdig med serien, veldig forutsigbar og mye dumme ting, men helt greit underholdning og sikkert knall for "uvitende"

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

 

Homecoming ser lovende ut. Gode anmeldelser på TIFF tidligere denne måneden. 3 anmeldelser jeg har sett så langt som gir den ganske god kritikk, inkludert Indiewire og The Hollywood Reporter, som ofte er delt med de to anmelderne der (Ben Travers og Tim Goodman). 

 

 

Hvordan er forøvrig den nye Strike Back-serien? Digget jo den forrige med Stonebridge og Scott, men har ikke kommet igang med den nye

 

Litt meh i starten, men tar seg godt opp i de siste 4 episodene av sesongen (uten å spoile hvorfor), men er verdt det.

Lenke til kommentar

Har begynt å se på Falling Water (2016) på Amazon, ganske så kul Scifi/mystery opplegg. Flott atmosfære, interessante rollefigurer og jeg liker stilen, virker påkostet. Handler om drømmer. Litt som Sense8, men man slipper å få det slitsomme sexopplegget stappet i trynet hele tiden  :huh:

 

Er 6 episoder inn og kvaliteten holder seg godt, håper det fortsetter. Det er 2 sesonger av serien, men kun sesong 1 som er tilgjenglig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sett ferdig hele Firefly og filmen Serenity. Serien er fantastisk og filmen var også en verdig avslutning og en av de bedre sci-fi-filmene jeg har sett på lenge, selv om de gjorde noen små endringer som overrasket meg litt.

 

 

De hadde gjort Mal sin karakter langt mer kynisk og mindre idealistisk enn i serien. Simons myke karakter på sin side var plutselig blitt langt mer aggressiv. Jeg tror de gjorde dette for å skape konflikten mellom dem på en troverdig måte, men samtidig er det ikke troverdig fordi det er så ukarakteristisk.

 

Jeg vet heller ikke om jeg likte at de plutselig har gjort River til en dødelig kamsportekspert som banker hundrevis av motstandere. Det kom litt ut av det blå og var ganske cheesy for en serie som ellers har holdt beina på bakken.

 

Vi fikk en forklaring på hvorfor reaverne er som de er, men det jeg savnet var en forklaring på er hvordan disse totalt rabiate menneskene opererer og vedlikeholder avansert maskineri som selv vår tids beste ingeniører ville slitt med. Det må være noen blant dem som kontrollerer det hele og ikke løper konstant rundt som ville dyr.

 

 

Til slutt la jeg merke til at i filmen så har man lyder i verdensrommet. Jeg husker vi kommenterte hvor godt vi likte at vi ikke kunne høre skudd og eksplosjoner i rommet i serien, for det skaper en mye sterkere følelse av hvor skremmende verdensrommet faktisk er. I tillegg til at det er realistisk, naturligvis. Jeg går utfra at de hadde et eller annet møte hvor en tulling kom med det gamle argumentet av typen "sjedli med skyting uten at du hører det smeller ass!" og flertallet mente dette var godt tenkt.

Lenke til kommentar

Firefly og Serenity er fine greier, synd de ikke laget mer.

 

Så enig. Uansett synes jeg det var skuespillerne og karakterene deres som skapte serien, så jeg ville ikke vært interessert i noen ny sesong med mindre det er samme gjengen. 

 

På en måte er det også greit at det ble såpass kortvarig. Det gjorde at de fikk fortalt en skikkelig historie med en begynnelse og slutt. Mange serier blir ødelagt av populariteten sin, ved at man får penger til å lage sesong etter sesong selv om man er tom for gode ideer for lenge siden. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...