Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde det ikke vært for en post jeg så i den tråden her så hadde Amazon Prime serien Jack Ryan gått meg hus forbi. Begynte på den i helga og vips så hadde jeg sett 5 episoder og halve søndagen blitt borte. 

 

Til tross for å være i hovedsak kjent for rollen som "Jim" i The Office så solgte John Krasinsky rollen som den noe barskere Jack Ryan veldig lett. Ihvertfall syntes jeg det. 

 

Bra serie?

 

Tenker å få sett denne etterhvert. Akkurat min type serie.

Lenke til kommentar

Begynt å se på Firefly for første gang. Jeg var i utgangspunktet skeptisk til blandingen av sci-fi og western-elementer, men denne serien er så godt skrevet at det gikk helt fint. Jeg har også fått med meg at serien ikke er fullført, men at det ble laget en film for å avslutte historien. Gleder meg til å se alt sammen.

Firefly er jo en av de kuleste seriene noen gang og en av de seriene som virkelig ikke fortjente kansellering (fox ass). Filmen er for så vidt grei, men blir ikke helt det samme.

 

Annen sak: Utrolig irriterende når Netflix fjerner en serie uten at jeg får det med meg. Har de siste 3 årene vist Freaks and geeks e1 i undervisningen, men da jeg skulle vise den på fredag var den plutselig borte. Mener å ha sett den der for ikke så lenge siden

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynt å se på Firefly for første gang. Jeg var i utgangspunktet skeptisk til blandingen av sci-fi og western-elementer, men denne serien er så godt skrevet at det gikk helt fint. Jeg har også fått med meg at serien ikke er fullført, men at det ble laget en film for å avslutte historien. Gleder meg til å se alt sammen.

Så du på nett?

Lenke til kommentar

Bra serie?

Jepp, serien var faktisk bedre enn forventet.

 

John Krasinski gjør en fremragende jobb som Jack Ryan, faktisk bedre enn alle de andre som har forsøkt å være Jack Ryan tidligere.

Det er vel en av de få man nesten kan se for seg som president om ti års tid, hvis serien holder så lenge?

 

Serien ser ikke ut til å følge noen av Tom Clancy sine bøker direkte, ei heller stemmer historien til Jack Ryan helt med bøkene, men det er nære på.

 

Nå er vel karakteren i denne serien kun "løselig" basert på Tom Clancy sine bøker, selv om Tom Clancy står oppført som "executive producer", til tross for sin død i 2013 (jeg antar det er hans sønn, Thomas Clancy III, som er produsent, ikke den avdøde forfatteren).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, serien var faktisk bedre enn forventet.

 

John Krasinski gjør en fremragende jobb som Jack Ryan, faktisk bedre enn alle de andre som har forsøkt å være Jack Ryan tidligere.

Det er vel en av de få man nesten kan se for seg som president om ti års tid, hvis serien holder så lenge?

 

Serien ser ikke ut til å følge noen av Tom Clancy sine bøker direkte, ei heller stemmer historien til Jack Ryan helt med bøkene, men det er nære på.

 

Nå er vel karakteren i denne serien kun "løselig" basert på Tom Clancy sine bøker, selv om Tom Clancy står oppført som "executive producer", til tross for sin død i 2013 (jeg antar det er hans sønn, Thomas Clancy III, som er produsent, ikke den avdøde forfatteren).

 

Høres lovende ut dette! :) 

Lenke til kommentar

Executive producer er som oftest gitt til personer som har skapt karakterene og originalhistoriene, uavhengig om personene er døde eller ikke involvert i produksjonen, hvis adapsjonsrettighetene til en historie/karakter tilhører produksjonselskapet, eller kanalen/tjenesten.

Okey, sjekket IMDB, og det er faktisk avdøde Clancy som er kreditert som produsent, ikke hans sønn med samme navn, så det stemmer sikkert.

Det virker liksom litt pussig at en fyr som har vært død de siste fem årene, produserer TV-serier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde glemt Jack Ryan serien på en måte. Godt å bli minnet på serien. Fikk startet å se i kveld. Veldig bra! Måtte ta meg sammen og slutte å se etter 2 episoder - så jeg ikke ble sittende oppe i hele natt  :D

 

Synes serien trykker på de rette knappene hele tiden, bra skuespillere, story, musikk, stemning osv. 

 

Også ser det jo så veldig bra ut - spennende locations som vises i fantastisk 4k HDR - og skal ikke glemme Atmos lydsporet, som virkelig skinner. I noen av scenene i bymiljø er det lyder rundt hele veien, akkurat som om du var der. Måkelyder over hodet osv. Men mest er det soundtracket som pumper løs med full støtte fra takhøytalerene. Er kinofilm med, brukbart budsjett, quality på dette.

 

Gleder meg til resten av episodene. Dr. Ryan is the MAN!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenkte å anbefale Greyzone som ligger på NRK.

 

Litt i samme gate som Broen, hvor det er samarbeid mellom svensker og dansker. Broen er nok kanskje et hakk eller to bedre, men serien var fornøyelig og spennende nok til at vi likte den godt. Noen få facepalms, men også noen veldige gode prestasjoner, synes jeg.

 

 

 

Disenchantment på Netflix er også veldig stas! :D

Lenke til kommentar

Ble ikke spesielt imponert av Jack Ryan, ble aldri noe mer en grei/midt på treet underholdning. God produksjon, men svak historie hvor suspension of disbelief ikke satt inn for meg.

 

Historien veldig oppskriftsmessig, flere av side historiene var litt meningsløse da de hadde lite med hovedhistorien å gjøre, f.eks. drone piloten og legen, de kunne fint vært tatt ut uten at man hadde mistet noe (noen ting måtte fått en annen løsning, og det virker som de var med kun for å løse det spesifikke problemet, og det trekker ned). Flere av politi scenene var for mye "skyt først, still spørsmål etter på", og bar preg av vi trenger mer action. Rasismen i noen av scenene var stivbeint og dårlig gjennomført, føltes påtvunget.

(Hoved) Terroristen ble fremstilt som å være den ny Osama bin laden og å ha ett stort (terror) nettverk, å fortelle at det er slik er ikke nok, det må leveres/selges i handlingen og der kom de til kort. Terroristen fremstår som mye mindre enn han blir presentert som. Det var også en del enkle løsninger på ting.

 

Likte at de "ikke amerikanske" rollefigurene snakket sine egen språk seg i mellom og kun byttet til engelsk når det var naturlig.

Lenke til kommentar

Overraskende hvor mye jeg likte sesong 2 av Marvel's Iron Fist, etter jeg stort sett ikke likte sesong 1. Danny Rand ble betraktelig bedre karakter når noen andre fikk skrive han enn Scott Buck (som i Defenders og Luke Cage). (Klipp)

Så hva gjør man; hopper over ep. man ikke så i s01 og går rett til s02? Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...