Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det handler egentlig ikke om raser og minoriteter. Det handler om at når man filmatiserer noe så burde man etterstrebe at karakterene ligner noenlunde på originalene, uavhengig hvordan disse karakterene originalt så ut. Jeg merker at entusiasmen min dempes en del nå som jeg både vet at de har gjort det tvilsomme valget å caste Cavill som Geralt i tillegg til at Ciri skal spilles av en jente som overhodet ikke vil ligne på karakteren jeg kjenner godt fra The Witcher 3. Jeg har gått fra å være spent på denne serien til at jeg kanskje gir første episode en sjanse hvis traileren ser bra ut.

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om utseendet. Jeg snakker om personligheten hennes.

Litt merkeligt å komme med den kommentare du kom med da, når dette er ein diskusjon om utsenne. Personligheten til Ciri er også beskrevet i utlysningen til rollen ilag med Black/asian kravet. Og personligheten er beskrevet dønn likt som den er i bøkene, bare kravet om non white som er forsjeligt.

Lenke til kommentar

Litt merkeligt å komme med den kommentare du kom med da, når dette er ein diskusjon om utsenne. Personligheten til Ciri er også beskrevet i utlysningen til rollen ilag med Black/asian kravet. Og personligheten er beskrevet dønn likt som den er i bøkene, bare kravet om non white som er forsjeligt.

Poenget er at Ciri forandret seg veldig fra boken til spillet, og veldig få sa noe. Men nå som utseendet hennes har forandret seg, så skal man plutselig ikke se serien? Å forhåndsdømme en serie basert på at en person ikke ser ut som beskrevet i boka er tåpelig. Har liten betydning på om serien blir bra eller ikke.

Lenke til kommentar

Poenget er at Ciri forandret seg veldig fra boken til spillet, og veldig få sa noe. Men nå som utseendet hennes har forandret seg, så skal man plutselig ikke se serien? Å forhåndsdømme en serie basert på at en person ikke ser ut som beskrevet i boka er tåpelig. Har liten betydning på om serien blir bra eller ikke.

Spillene er unoffical sequel, di tar ikkje for seg nåke av innholde i bøkene. Spillet som Ciri er med i tar tid lenge etter bøkene. Utseende hennes er relativt likt. Personligheten kan ein si mye om, men dette er ein mye eldre Ciri.

 

Når det nå kommer til serien er det bekreftes at den direkte skal fortelle historien i fra bøkene. Skal også sies at bytte rase på ein person er ganske større forsjel enn et par personlighetstrekk.

 

Jaja kan legges død, serien er død. Har lite interesse av å følge med på noe der showrunneren ofrer kvalitet for å fremme sin personlige politiske agenda. Tragisk og eksteemt rasistisk.

 

Lauren har også tidligere sagt hun ikkje skulle forandre culture, ethnic makeup eller kjønn før hun begynnte. Hun sier selv det blir dumt, men har tydligvis slått seg ganske hardt.

post-89062-88224_thumb.jpg

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Det er Hollywood, alt handler om "flavor of the week". Ser du noen kjendiser som driver med "bucket challenge" for tiden? Hun Lauren, om hun er script writer eller regissør har neppe så mye hun skulle ha sagt om de med lommeboken bestemmer seg for at de må være litt politisk korrekt. Alt hun kan gjøre da er å trekke seg fra prosjektet om hun skulle ønske det. Men jeg reagerer nå uansett på:

 

Jaja kan legges død, serien er død. Har lite interesse av å følge med på noe der showrunneren ofrer kvalitet for å fremme sin personlige politiske agenda. Tragisk og eksteemt rasistisk.
 

 

Akkurat som om dette vil ha noe som helst å si for kvaliteten? :confused: Eller ha noe med "personlige politiske agenda" å gjøre? Da er det noen helt andre enn de som lager serien som sliter med rasisme... Prøv å snu på det. En person har aldri lest bøkene eller prøvd spillene. Kommer over serien på Netflix og liker den. Får så vite at den er basert på bøker og hiver seg rundt for å lese fortsettelsen. Skulle den personen så gå tilbake i tid og ombestemme seg på å like NF serien, fordi i bøkene har Ciri en annen farge? "Å faen, hadde jeg bare lest bøkene først, så hadde jeg visst at NF serien var søppel!"?

 

Nå, jeg har en "pet peave" med "Preacher" fordi de brukte skuespilleren de gjorde som Jesse Custer. Så jeg skjønner det ikke krever mye før en serie føles litt "feil". Men jeg da i det minste serien før jeg begynte å kritisere castingen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Det er Hollywood, alt handler om "flavor of the week". Ser du noen kjendiser som driver med "bucket challenge" for tiden? Hun Lauren, om hun er script writer eller regissør har neppe så mye hun skulle ha sagt om de med lommeboken bestemmer seg for at de må være litt politisk korrekt. Alt hun kan gjøre da er å trekke seg fra prosjektet om hun skulle ønske det. Men jeg reagerer nå uansett på:

 

 

Akkurat som om dette vil ha noe som helst å si for kvaliteten? :confused: Eller ha noe med "personlige politiske agenda" å gjøre? Da er det noen helt andre enn de som lager serien som sliter med rasisme... Prøv å snu på det. En person har aldri lest bøkene eller prøvd spillene. Kommer over serien på Netflix og liker den. Får så vite at den er basert på bøker og hiver seg rundt for å lese fortsettelsen. Skulle den personen så gå tilbake i tid og ombestemme seg på å like NF serien, fordi i bøkene har Ciri en annen farge? "Å faen, hadde jeg bare lest bøkene først, så hadde jeg visst at NF serien var søppel!"?

 

Nå, jeg har en "pet peave" med "Preacher" fordi de brukte skuespilleren de gjorde som Jesse Custer. Så jeg skjønner det ikke krever mye før en serie føles litt "feil". Men jeg da i det minste serien før jeg begynte å kritisere castingen...

Etter det første du sier om Hollywood. Six serien jeg likte gikk til helvete pga penger. Penger er hele Hollywood. Det dreper det kunstneriske. 

Lenke til kommentar

Aner ikke hva dere snakker om, men det er en fordel med gode skuespillere som løfter serien opp, enn at de bruker skuespillere som passer helt med boken, men som kanskje ikke er like gode

Heilt enig. Det viktigeste er å finne ein skuespiller som passer rollen, og spiller den bra. Derfor veldi merkligt å låse den rasen som faktisk hovudmaterialet er basert på utenfor castingen.

 

Er det ein mulat som spiller rollen mye bedre er det heikt greit for meg, problemet er at di nekter kvite folk å søke for ein rolle som i hovud materialet er kvit.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for en post jeg så i den tråden her så hadde Amazon Prime serien Jack Ryan gått meg hus forbi. Begynte på den i helga og vips så hadde jeg sett 5 episoder og halve søndagen blitt borte. 

 

Til tross for å være i hovedsak kjent for rollen som "Jim" i The Office så solgte John Krasinsky rollen som den noe barskere Jack Ryan veldig lett. Ihvertfall syntes jeg det. 

Lenke til kommentar

Overraskende hvor mye jeg likte sesong 2 av Marvel's Iron Fist, etter jeg stort sett ikke likte sesong 1. Danny Rand ble betraktelig bedre karakter når noen andre fikk skrive han enn Scott Buck (som i Defenders og Luke Cage). En bedre hovedskurken enn sesong 1, og enda bedre bruk av Colleen Wing (som var det beste med serien i sesong 1). Ok sideskurk i form av en kjent Daredevil-skurk. Solid avslutning på sesongen etter så skuffende sesonger av Luke Cage og Jessica Jones i år med for mange episoder for så lite innhold (seriøst, disse seriene må få mer "ukas skurk" - opplegg).

 

Ekstra spent på sesong 3 når sesong 2 teaser bruk av min favoritthistorie innen alle Iron Fist-historier i tegneserien, i seriens framtid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...