Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes Geostorm var skikkelig bedriten. Hadde håpet på noe skikkelig dritt ala 2012, The Day After Tomorrow osv, men synes Geostorm var jævlig kjip. Synes den tok seg selv alt for seriøst, og den var ikke i nærheten av like tullete.

 

 

Starter på og så ferdig Blood Drive rett før helgen. Dum, cheesy og sleazy post-apokalyptisk Grindhouse-serie hvor de fleste episodene baserer seg rundt et velkjent Grindhouse-tema (zombies, cannibals, sexploitation, martial arts, car- og bikersploitation osv.) Jævlig over the top på absolutt alle måter, og med masse blod og gørr, og selvfølgelig praktiske spesialeffekter. Skjønner godt at den ble kansellert da en sånn serie ikke akkurat sikter seg inn på et bredt publikum, men var gøy så lenge det varte. Ble en kul avslutning og, selv om den hintet til noe veldig fett videre. Topp!

 

 

Begynte også på Channel Zero i går, og så ferdig Candle Cove i løpet av kvelden. Helt fantastisk, og nok et eksempel på at horror så absolutt har noe på TV-skjermen å gjøre. Drøyt god stemning fra start til slutt, og et lass av ordentlig creepy scener og øyeblikk. Herlig!

 

Begynner på sesong 2 nuh. Spent.

Lenke til kommentar

Ferdig med å se SG1 og Atlantis og ja, sett de mange ganger før og blir sikkert flere ganger

Nå holder jeg på med Universe og serien kunne ha vært mye bedre (i mine øyne) om de hadde forberedt ekspedisjonen like bra som Atlantis, altså at de hadde "smarte" folk klare til å dra, istede for politikere og andre pingler

Lenke til kommentar

Ferdig med å se SG1 og Atlantis og ja, sett de mange ganger før og blir sikkert flere ganger

Nå holder jeg på med Universe og serien kunne ha vært mye bedre (i mine øyne) om de hadde forberedt ekspedisjonen like bra som Atlantis, altså at de hadde "smarte" folk klare til å dra, istede for politikere og andre pingler

Det er forhåpentligvis ikke lenge til jeg ser Universe selv. Startet i sommer på episode 1 av SG-1 for å se alt fra perm til perm. Før hadde jeg bare sett sporadisk det som hadde gått på tv. Nå er jeg litt ute i sesong 10 av SG-1 og sesong 2 av Atlantis.

Lenke til kommentar

Ferdig med andre sesong av Outlander. Den kan kanskje sies å være enda bedre enn første sesong.

 

Dessverre ser jeg at Netflix bare har to sesonger av serien, selv om det finnes tre. Viaplay har alle tre, men der kansellerte jeg abonnementet for bare noen uker siden.

 

Vi har ikke sett ferdig sesong 2, men må si det var litt kjedelig når de var i Frankrike.

Venter bare på at slaget ved culloden skal skje, så disse skottene lærer en gang for alle hvem deres herrer er.

Lenke til kommentar

Ikke så fan av Mayans MC. Så nesten mer potensiale i prosjektet før jeg så de to første episodene, enn etter. 

I det minste så er det gøy å se hvordan serien deler univers med Sons of Anarchy, og den har et par lovende karakter spilt av Edward James Olmos og Richard Cabral (som ble Emmy-nominert for en solid rolle i American Crime).

 

Serien mangler en Gemma-type karakter, og de kvinnelige karakterene er ikke så imponerende at de engasjerer så veldig som den ene i det minste burde ha gjort.

 

Serien er mer som de senere sesongene av Sons of Anarchy foreløpig. SoA var jo en mer eller mindre en god/bra serie fra spesielt sesong 2 til sesong 4 (minus den idiotiske slutten av sesong 4 hvor en twist som gjorde hele sesongen nesten verdiløs ble tatt i bruk). 

 

Lenke til kommentar

Ikke så fan av Mayans MC. Så nesten mer potensiale i prosjektet før jeg så de to første episodene, enn etter. 

I det minste så er det gøy å se hvordan serien deler univers med Sons of Anarchy, og den har et par lovende karakter spilt av Edward James Olmos og Richard Cabral (som ble Emmy-nominert for en solid rolle i American Crime).

 

Serien mangler en Gemma-type karakter, og de kvinnelige karakterene er ikke så imponerende at de engasjerer så veldig som den ene i det minste burde ha gjort.

 

Serien er mer som de senere sesongene av Sons of Anarchy foreløpig. SoA var jo en mer eller mindre en god/bra serie fra spesielt sesong 2 til sesong 4 (minus den idiotiske slutten av sesong 4 hvor en twist som gjorde hele sesongen nesten verdiløs ble tatt i bruk). 

 

Har ikke sett den enda, men synes det er vittig hvordan J.D. Pardo ser ut som en litt mer sydlig variant av Charlie Hunnam. Edward James Olmos er sjef, men jeg vet ikke om jeg gidder syv sesonger til med "the Khlub". De bør ha funnet en ganske fresh vinkling. SOA var på sitt beste da de bare fjaset rundt som småkriminell ramp, det var både mer jordnært og mer troverdig enn den selvhøytidelige voldsorgien det utviklet seg til. Og selv om jeg forsåvidt kjøper at mange slike MC-medlemmer nok er ganske tette i pappen, ble de idiotiske avgjørelsene på løpende bånd litt vel slitsomme å følge med på.

Lenke til kommentar

 

35 år siden i dag.....John Erwin , en skål til deg !

 

Rart hvordan tiden går. Men man bør ikke undervurdere He-Man. Han er meget aktiv og relevant, selv den dag i dag. :) Se for eksempel Injustice vs He-Man & The Masters of the Universe. Den tegneserien pågår i skrivende stund, og er helt klart ment mest for voksne, selv om den er nedtonet en del fra tidligere He-Man tegneserier. Husker blandt annet en serie for noen år siden der He-Man var mer eller mindre død, og var dekket av blod. Ikke helt som han var på 80-tallet. ;)

 

 

 

 

www.cbr_.comSuperman-Skeletor-0c922a2669

 

IJ2.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar

Nei, det er jo en "fun fact" som mange ikke tenker over når man tenker tilbake. Men He-Man brukte faktisk aldri sverdet til å slå eller stikke noen, siden det ville vært brudd på retningslinjene for barne programmer den gang. Som regel måtte He-Man bruke kløkt og list, og sverdet var kun for transformeringen og å skyte magi med.

 

https://io9.gizmodo.com/12-insane-facts-about-he-man-and-the-masters-of-the-uni-1619470015

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...