Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Ville bare si at jeg har begynt å se litt på The Expanse nå etter at den ble kommentert noe i forbindelse med den midlertidige kanselleringen. Liker den veldig godt, og er slikt sett foreløpig å anbefale! Liker veldig godt settingen. Har kommet til ca episode 8 i sesong 1 (mulig jeg så den ferdig).

 

:thumbup:

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Historien (gørrkjedelig, for mange jern i ilden), karakterene (dialog), setting (stemning). Sesong to er på ingen måte dårlig fordi sesong en var så bra. Den er dårlig helt på egen hånd. Overambisiøs er kanskje hodet på spikeren.

 

Tja overambisiøs? Jeg vil heller si mangel på å være ambisiøs. Litt "sommerferie på settet".

 

Jeg mener fortsatt at den er for stor kontrast til sesong 1, og derav får litt urettferdig opplevelse av å være dårlig. LA er som du påpeker en kjedelig setting. En utslitt setting for det meste av sjangere og aller mest krim. her blir det igjen en enorm kontrast til Louisiana settingen som komplementerte karakterenes følelsesliv svært godt.

 

Ja, det var mange blasse karakterer, f.eks russerene, og ja det var mye slapp dialog. Det siste er det i veldig mye krim, og igjen ble kontrasten stor sesong 1.

 

Ja historien var veldig klassisk krim, altså klisjefylt. Dette er en grunn til at jeg selv er nokså likegyldig til krim, overasket over at så mange liker sjangeren og desto mer overasket over at jeg likte sesong 1.

 

Det sagt så er det etter min mening ikke krimelementene som gjør sesong 1 bra, men karakterer, setting og svært sjeldent godt samspill. Godt hjulpet selvfølgelig at karakterene dels er motsetninger, men også at de har noen fellesnevnevnere i at de ting de går igjennom føelelsmessig (dog veldig forskjellig ting). Mulig eksperter som Maury kan trekke frem andre som matcher samme samspillnivå, men tipper det er få. Dog interessant om noen kommer på noen. :)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Ah yeah, True Detective is back baby! Januar 2019.

 

Mahershala Ali looking good.

[klipp]

 

Takker og bukker for link, men jeg må innrømme at jeg fikk lite ut av traileren, uten at det er ment som kritikk. :)

Det hadde sikkert vært mulig å googlet dette selv, men setting, plot, hva som er nerven osv. kommer liksom ikke helt frem i trailer. Mulig å si noe om det uten å spoile?

 

Hva med den "akamemiske" utfordringen? ;) Er det noe samspill i andre serier som er på linje eller matcher sesong 1?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Såg de to første episodene i går ja, veldig gripende og det er en sterk hendelse vi nå skal få være vitne til. Virker å være veldig bra lagt opp. Veldig sterkt å se intervjuene med de berørte altså. Litt spesielt er det jo også siden drapet hendte i nærområdet, og det har vært lange og breie diskusjoner blant kolleger på jobben rundt denne saken flere ganger.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker og bukker for link, men jeg må innrømme at jeg fikk lite ut av traileren, uten at det er ment som kritikk. :)

Det hadde sikkert vært mulig å googlet dette selv, men setting, plot, hva som er nerven osv. kommer liksom ikke helt frem i trailer. Mulig å si noe om det uten å spoile?

 

Hva med den "akamemiske" utfordringen? ;) Er det noe samspill i andre serier som er på linje eller matcher sesong 1?

Dette er mer en annonseringsteaser.

 

"Season 3 tells the story of a macabre crime in the heart of the Ozarks, and a mystery that deepens over decades.”

 

Ergo, mer sesong 1 enn sesong 2-aktig.

 

 

Ulikt Netflix-serien Ozark så er faktisk store deler av True Detective filmet i Ozark. På Netflix-serien så spilles serien inn i Georgia.

Lenke til kommentar

[klipp] "Season 3 tells the story of a macabre crime in the heart of the Ozarks, and a mystery that deepens over decades.”

Ergo, mer sesong 1 enn sesong 2-aktig.

 

Ulikt Netflix-serien Ozark så er faktisk store deler av True Detective filmet i Ozark. På Netflix-serien så spilles serien inn i Georgia.

Det du skriver i det som jeg nå mekket til å bli første avsnitt lover jo bra da. Takk for info!

 

Siden nå dette med samspillet i sesong ikke har blitt korrigert med noe som er bedre. Lar jeg det nå stå som et faktum inntil evt. korrigereinger måtte dukker opp. ;)

 

Apropos Ozark synes jeg s02e01 var et tydelig steg ned. Fikk liksom den følelsen man får med serier som er ukritiske til hvor mange sesonger de fornyer for, altså at de bare egentlig forlenger sesong 1 med flere episoder og samtidig kaller det sesong 2. Altså ikke ny nerve, ikke ny twist osv.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Well , I for one am surprised by this......remakes in Hwood , what are the odds for that :D

 

Blir nok remake av Haisommer en dag uansett hva folk måtte mene.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...