Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet det er lav interesse for Knightfall i tråden. Men jeg poster litt alikevel.

 

Sesong 1 hadde mulighet til å gi et nytt og ærligere blikk på tempelridderne. Jeg synes trailer antydet et mer spennende blikk på denne tiden. Jeg tror det er stort rom for forklare veldig mange idag hvorfor den hellige gral var så viktig for folk på den tiden. Relikvier var viktig og det har blitt en meget fjern kultur for mange idag. Denne serien kunne forsøkt å belyse hvorfor det var viktig. Samtidig er det liten tvil om korstogene handlet mye om å sikre seg eiendommer og sikre landet økonomiske interesser.

 

Istedet fremstilles karakterene på en ganske lett måte og gir det hele et eventyraktig og lettbent inntrykk. Overraskende nok synes jeg serien minner veldig mye om  The Musketeers, ikke bare fordi handlingen er langt til Frankrike og fordi det er mange blå flagg med sverdlinjer, ;) men altså tonen i serien som beskrevet over.

 

Serien er absolutt grei pga eventyrelementene dog, men kunne like så gjerne vært lagt til en annen tid, når de da ikke velger å bruke det som gjør tiden spesiell til det fulle.

 

Så ser jeg at de i sesong 2 skal ta inn Mark Hamill, som jeg ikke synes er en god skuespiller, men har har kommet seg de siste årene. Spennende om de gjør en vri til sesong 2.

 

https://serienytt.no/2018/08/knightfall-fornyet-for-en-morkere-sesong-mark-hamill-er-klar-for-serien/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hittil sett to episoder av Outlander og synes dessverre ikke det er helt det store hittil. Burde kanskje gi det noen episoder til? Om det ikke var for min venn som føler så sterkt for serien, så tviler jeg kanskje på at jeg hadde sett videre av eget initiativ, men skal se litt mer. ;)

 

Tenker det samme. Det er tidvis vanskelig å ta serien seriøst da den hopper imellom godt drama i en scene og revy i en annen. Jeg er vel ca ferdig med 3 ep. . Akkurat som settingblanding krever også sjangerblanding "sin mann" (i betydningen vanskelig å få til, ikke mann i seg selv).

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Fant ut att hele Scubs er på Viaplay, jeg har vel mesteparten av serien på DVD et sted, men er mange år siden sist jeg så den, flott serie som blander humor og drama perfekt. Det er også den beste amerikanske lege serien av den enkle grunn at legene ikke har 500% dødsrate (i serier som ER og Gray's anatomy har legene større dødsrate enn soldatene i band og brothers.)

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Fant ut att hele Scubs er på Viaplay, jeg har vel mesteparten av serien på DVD et sted, men er mange år siden sist jeg så den, flott serie som blander humor og drama perfekt. Det er også den beste amerikanske lege serien av den enkle grunn at legene ikke har 500% dødsrate (i serier som ER og Gray's anatomy har legene større dødsrate enn soldatene i band og brothers.)

Hvis du liker litt realistiske serier så er Narcos og El Chapo bra serie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nylig begynt å følge med serien Snowfall på HBO, fant den litt tilfeldig og digger utviklingen av den serien fra sesong 1 til 3 :) Egentlig en serie jeg hadde skummet forbi grunnet at den virket litt getto for min del.. Men da jeg begynte å se den, ble jeg hektet :)

 

Jeg er egentlig mest hektet på Scifi, Adventure og fantasy... Så Snowfall falt litt inn i der på en måte :)

 

Serien er nesten en slags versjon av Breaking Bad eller Weeds, men vesentlig mildere vesjon :)

Endret av Krozmar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker det samme. Det er tidvis vanskelig å ta serien seriøst da den hopper imellom godt drama i en scene og revy i en annen. Jeg er vel ca ferdig med 3 ep. . Akkurat som settingblanding krever også sjangerblanding "sin mann" (i betydningen vanskelig å få til, ikke mann i seg selv).

 

Ja. Og selv om de nedenfor skriver at serien ikke skal tas seriøst, så er det i hvert fall slik jeg oppfatter den. Synes også den kåte, engelske damen takler tidsreisen som om det skulle være like normalt som en ferietur.

 

Men, jeg skal gi den mer tid. :) 

 

 

Jeg tror det er en misforståelse å tenke at Outlander er en serie som skal tas veldig seriøst. Det er tross alt en historie om en kåt engelsk dame som reiser tilbake i tid for å ligge med skotter og føre krig mot forfaderen til sin ektemann.

 

 

Kort og greit. Men fortsatt veldig vel utført og mange gode roller og karakterer i den serien. Sesong 2 var det vel..har noen helt hinsidig ubehagelig scener altså.

 

Slutten på første sesong var ikke akkurat noen nytelse å se på nei, men de skal ha for at de tørte å lage noe...sånt.

 

Nå får jeg naturligvis lyst å se videre. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen sett Okkupert? Så aldri denne på TV, men har nå tilgang til den på Viaplay. Er generelt svak for norske produksjoner, så hvorfor ikke. Den får rimelig grei rating på IMDB og en del 10/10 anmeldelser, men så at norske kritikere var betydelig strengere med terningkast 4 som kanskje høyeste karakter.

 

Begynte ellers på Castle Rock i går (HBO) og synes denne virker lovende. :) 

Lenke til kommentar

Rotet litt borti hylla og fant frem blu ray boksen av "The Pacific", som jeg handlet i 2011, det var på tide å sprette plasten nå  :ohmy:

 

Så et par episoder nå i kveld, faen det er jo helt hinsides bra! Spielberg, Hanks og Zimmer + et sinnsykt budsjett. Episk og forferdelig brutalt. Fantastisk skildret. Lydsporet er noe helt for seg selv, surround mixen og lydkvaliteten er brutal. Du er midt i der det foregår, i jungelen med jungellyder fra alle kanter, eller midt i en trefning hvor det smeller og skuddene flyr overalt. 

 

Hvorfor i all verden har jeg ikke sett denne serien før nå? Nisse!

 

Gleder meg til å se resten, får drøye det så mye som mulig, bare et par episoder per kveld..  :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...