Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Hvis man liker Better Call Saul, og kanskje en annen serie som er noe i samme ånden, så burde du sjekke ut Lodge 49 og fra AMC (samme kanal som Breaking Bad/Better Call Saul, Mad Men, Halt And Catch Fire osv).

En fanastisk pilotepisode som minner veldig mye om en altfor kortvarig serie som heter Terriers. Har premiere i natt i USA på AMC, og skal komme på Amazon her hjemme i Norge.

 

Serien er hva HBO-serien John From Cincinnati, en kortvarig serie fra David Milch (Deadwood-skaperen), burde ha vært. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At de forskjellige streamingtjenestene gir tilgang til forskjellige serier er jo greit. Men denne triksingen med å fordele sesonger av samme serie på forskjellige streamingtjenester er noe skikkelig dritt.

 

Helt enig med deg, men det er ofte slik at det er et selskap som produserer serien, og så selger de tilgangen til denne. For Expanse så solgte produksjonsselskapet den til Syfy for direkte TV, og til Amazon til streaming.  Men Amazon kjøpte bare rettighetene for å streame den i USA.  Netflix kjøpte tilgangen for å streame den i resten av verden.  

 

Etter at Syfy la inn årene har Amazon tatt over fullstendig, men hva som skjer med rettighetene for resten av verden er det vel få som vet noe om.

Lenke til kommentar

Jeg har i hvertfall lært meg å nøye sjekke om hvilke sesonger jeg har tilgang til - før jeg begynner å se på en serie. Da slipper man mye av skuffelsen.

 

Har problemet med The Expanse, Bosch, The Missing og det finnes sikkert mange flere...

 

Nesten så man skulle tro dette er avtalt spill mellom aktørene. Mafiaopplegg på bakrommet altså. En plan for å få kundene til å måtte tegne abb. for flest mulig streamingtjenester.

Lenke til kommentar

Nesten så man skulle tro dette er avtalt spill mellom aktørene. Mafiaopplegg på bakrommet altså. En plan for å få kundene til å måtte tegne abb. for flest mulig streamingtjenester.

 

Ang. Expanse så skjønner jeg ikke kritikken din.  Både sesong 1 og 2 ble tilgjengelig på Netflix en god stund etter at det hadde gått i USA.  Sesong 3 følger samme opplegg og kommer på Netflix nå i høst.  Det som er det store spørsmålet er jo om hva som skjer med sesong 4, iom. at Amazon har tatt over serien.

Lenke til kommentar

Ang. Expanse så skjønner jeg ikke kritikken din.  Både sesong 1 og 2 ble tilgjengelig på Netflix en god stund etter at det hadde gått i USA.  Sesong 3 følger samme opplegg og kommer på Netflix nå i høst.  Det som er det store spørsmålet er jo om hva som skjer med sesong 4, iom. at Amazon har tatt over serien.

 

Ja, The Expanse er vel ikke like problematisk. Kanskje heller ikke de andre seriene jeg heller nevnte.

 

Men strategien virker å være uklare fra streamingtjenestene - vi får ikke klar beskjed om når den neste sesongen kommer. Kanskje til høsten liksom.

 

Å vente litt, er greit i mange tilfeller, så lenge man har en dato å forholde seg til. 

Lenke til kommentar

Er Outlander noe å se? Fikk den nettopp sterkt anbefalt.

 

Kan ikke huske å ha sett den nevnt her inne (selektiv hukommelse/oppfatning), men når jeg søker ser jeg jo at den har blitt omtalt flere ganger her inne og stort sett positivt ser det ut til. :)

 

Jeg liker vanligvis ikke slike serier men den anbefaler jeg. Veldig bra laget og tro mot bøkene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...