Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en preferanse. Du kan mislike en setting, en skuespiller, en sjanger. Du kan tilogmed mislike basert på om det er svart/hvitt eller farge, 3D, vertikal video etc. Det er kun snakk om en preferanse som gjør at opplevelsen blir dårlig og det er helt normalt. Alle har disse på ett eller flere plan.

Jeg sier ikke at det ikke er en preferanse.

Jeg bare påpekte at opera er en form, om man velger bort en form, velger man bort noe konkret.

Om man velger bort noe på bakgrunn av noe helt kosmetisk, fks gule sofaer, er det ganske vilkårlig hva man egentlig velger bort.

Jeg sier heller ikke at man ikke kan mislike noen av disse tingene, for man kan jo åpenbart det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sharp Objects går jo i disse dager. 4 av 8 episoder ute

 

Takk for tips! Har ikke fått med meg denne.

 

Og du har selvfølgelig sett "The Killing" Med Joel Kinnaman?

 

For meg er det den aller beste Krim serien.. Basert på den Danske serien Forbrydelsen

 

 

Broen seriene synes jeg også er dødsbra...

 

 

Mye bra svensk krim.

 

Jepp. Jeg har sett The Killing sesong 1 og 2. Og starten av sesong 3...? Jeg avsluttet serien når den andre (eller første?) saken ble avsluttet. Er visst en stund siden sist merker jeg, men enig i at det var en kanon serie. Var allikevel litt mettet på slutten.

 

Kunne kanskje sett Forbrydelsen som jo er opphavet til serien.

 

Som jeg kommer på har vel sist sett:

 

Broen 

Broadchurch

Happy Valley

The Fall (har ikke sett sesong 1)

Retribution

 

Og sikkert en del annet også. Synes alle over var vel verdt å se, men de to nederste er nok de svakeste, med den svakeste nederst. 

Lenke til kommentar

Jævla bra, som forventa så har FX plukka opp den første TV-serien til Alex Garland (Ex Machina, Annihilation) til serie med hovedkarakterene spilt av Sonoya Mizuno (Ex Machina, og verdt å holde et øye åpent for i Maniac på Netflix neste måned) og Nick Offerman (Fargo, Parks and Recreation) i hovedrollene.

 

sonoya-mizuno-nick-offerman.jpg

 

 

Serien som heter Devs er en miniserie på 8 episoder, og er naturligvis en sci-fi thriller siden det er snakk om Garland her.

In Devs, a young computer engineer, Lily (Mizuno) investigates the secretive development division of her employer, a cutting-edge tech company based in San Francisco, which she believes is behind the disappearance of her boyfriend. Oferman will play Forest, the CEO of Amaya, whose obsession is the covert work of the company’s development division.

 

 

FX har også annonsert en annen ny miniserie i form av Shōgun på 10 episoder basert på James Clavell-boka med samme navn, som ble til en miniserie også på 80-tallet på 5 episoder da. Serien vil bli skrevet av Ronan Bennett (Public Enemies, Top Boy) med Emmy-vinner Tim Van Patten (The Sopranos, Boardwalk Empire, The Pacific) på regi. Handlingen for de som ikke vil google:

 

Set in feudal Japan, Shōgun charts the collision of two ambitious men from different worlds and a mysterious female samurai: John Blackthorne, a risk-taking English sailor who ends up shipwrecked in Japan, a land whose unfamiliar culture will ultimately redefine him; Lord Toranaga, a shrewd, powerful daimyo, at odds with his own dangerous, political rivals; and Lady Mariko, a woman with invaluable skills but dishonorable family ties, who must prove her value and allegiance.

 

 

 

FX har også annonsert at Chris Rock skal ha en av hovedrollene i sesong 4 av Fargo, som likevel dessverre ikke kommer før i 2020 siden produksjonen skal startes høsten 2019. Sesongen skal være satt til 50-tallet i Kansas City. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sett de tre første episodene av Castle Rock nå, og ble positivt overrasket. Ante ikke helt hva jeg gikk til, annet enn at det er basert på universet til Stephen King. Det kan jo bety nesten hva som helst. Men så langt er det meste sentrert rundt Shawshank-fengslet, men har enkelte litt overnaturlige elementer her og der. Er også en del easter eggs her, som f.eks en artikkel i en gammel avis om en rabiat hund. :p Bill Skarsgård er knall som vanlig, og synes det var svært interessant å se Melanie Lynskey i en seriøs rolle. Kjenner henne bare som Rose i Two and a half men. Eneste jeg misliker litt er å ha Sissy Spacek med, men ikke som Carrie. Litt missed opportunity der. :p 

Lenke til kommentar

Har sett de tre første episodene av Castle Rock nå, og ble positivt overrasket. Ante ikke helt hva jeg gikk til, annet enn at det er basert på universet til Stephen King. Det kan jo bety nesten hva som helst. Men så langt er det meste sentrert rundt Shawshank-fengslet, men har enkelte litt overnaturlige elementer her og der. Er også en del easter eggs her, som f.eks en artikkel i en gammel avis om en rabiat hund. :p Bill Skarsgård er knall som vanlig, og synes det var svært interessant å se Melanie Lynskey i en seriøs rolle. Kjenner henne bare som Rose i Two and a half men. Eneste jeg misliker litt er å ha Sissy Spacek med, men ikke som Carrie. Litt missed opportunity der. :p

 

Hvor så du den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...