Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldinger! :)

 

Sett en episode til, og vet ikke helt om det er for meg. Det var liksom litt for mye alien/overdrivelse, så hvis det er greia, så blir nok ikke jeg så hekta..

 

 

Derimot prøvde jeg også en episode av F is for Family, og den likte jeg veldig godt første episode av :)

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger! :)

 

Sett en episode til, og vet ikke helt om det er for meg. Det var liksom litt for mye alien/overdrivelse, så hvis det er greia, så blir nok ikke jeg så hekta..

 

 

Derimot prøvde jeg også en episode av F is for Family, og den likte jeg veldig godt første episode av :)

Er vel aliens i nesten alle episodene

Lenke til kommentar

Hva er det med tv kostyme produsenter og deres fetish for lær?

Jeg går med på kritikken din, det er nok noe fordummende for seerne.

Eller dummer man det ned for seerne?

Eller inngår det i ett eget filmspråk, slik det ble forslått, hvor sverdet synger seg ut av sliren, eller hvordan sekstitallet i USA nesten  utelukkende fortelles gjennom opplevelsene til en ung person som snart skal slynges ut i en politisk eller sosial bevissthet, diametralt forskjellig fra tv-stuen hen hittil var kjent med.

Det skjer mye interessant når man utforsker vår trang til realisme, eller enda værre; Sannhet, innen underholdningsmedium, da de som oftest er kommersielle i form, har de funnet visse knep som den gjennomsnittlige seeren er tilfreds med. Det 'ville vesten' man ser på film, er fks. nesten aldri forenelig med tidsperioden den etterligner.

Folkene fra gitt tidsperiode ville nok også ganske sikkert hatet mye av retorikken og moralen i mange av filmene som avspeilet dem. 

Det er riktig at underholdnings -film, -og serier, har funnet ett eget formspråk, ett påfunn basert på hva 'folk' vil ha, og hvordan man best kan speile en samtid i fortid.

Problemet ligger kanskje í, at det ikke snakkes om, studioene vet jo godt at de ikke driver med korrekt historiegjengivelse, men nevner aldri noen av metodene som ligger til grunn for hvordan ting ender opp med å se ut som de gjør.

Dermed kan man ikke klandre flere av publikummerne som tror de får servert relativt korrekte historiske gjengivelser, og ender opp med å forvente mer av det samme, neste gang de får servert perioden gjennom underholdning.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Er Legion eller Preacher noe å se da? :)

 

Har plutselig et prøveabonnement på Viplay som har begge disse. 

 

Har begynt på begge. Så vel hele sesong 1 av Legion. Fryktelig sær serie. Usikker på om jeg kommer til å se videre. 

 

Preacher har jeg vel sett 3-4 episoder av. Fikk ikke taket på serien på den tiden, men står fortsatt på lista. 

Lenke til kommentar

Har begynt på begge. Så vel hele sesong 1 av Legion. Fryktelig sær serie. Usikker på om jeg kommer til å se videre. 

 

Preacher har jeg vel sett 3-4 episoder av. Fikk ikke taket på serien på den tiden, men står fortsatt på lista. 

 

Høres egentlig ikke veldig lovende ut? :) 

 

Legion får i hvert fall jevnt over ganske gode anmeldelser så vidt jeg kan se. Preacher virker å være mer delt. 

Lenke til kommentar

Jeg vil egentlig tro at om du ikke er solgt på Preacher etter første episode, så er den ikke noe for deg. Sånn sett veldig kjekt, at man slipper se ørten episoder bare for å finne ut at serien ikke er noe for en selv.

 

Preacher var en av mine absolutte favoritt tegne serier. Så at serien har klart å innfri for meg, er nesten et mirakel. Klart, jeg har nevnt før at jeg synes hovedrolle innehaveren var et dårlig valg. Han er bare for kort til å være den rollen, også har de altså prøvd å få han til å se høyere ut ved å gi han en høy hårsveis som er helt bak mål for den karakteren... Men men, ingen serier er vel perfekte? Så sånn sett veldig greit at jeg ikke har klart å finne så mye verre med serien enn håret og høyden til hovedrolle innehaveren. Det eneste ellers, som jo heller ikke bør påvirke de som ikke har sett tegneserien den er basert på, er at de har gjort karakteren dummere og mindre sympatisk.

 

Men som sagt; første episode er stort sett representativt for resten av serien. Man kan kanskje trenge et par episoder for å mykne opp til premisset. Men jeg tror egentlig ikke det er veldig sannsynlig...

Lenke til kommentar

Personlig er jeg veldig skuffet over Preacher.. Var også stor fan av tegneserien, og gledet meg veldig til den skulle komme.

 

Synes egentlig serien har vært et ork å se igjennom, spesielt sesong 2. Ikke sett lengre enn det enda.

 

Er ikke så flink til å legge fra meg serier.

Lenke til kommentar

Har begynt på begge. Så vel hele sesong 1 av Legion. Fryktelig sær serie. Usikker på om jeg kommer til å se videre.

 

For meg var Legion sesong 1 en av de virkelig store overraskelsene, og står for meg som den absolutt beste serien det året.

Men ja, det er sært.  Liker "rett-fram-se-med-ett-øye" serier, er ikke dette noe for deg.

Lenke til kommentar

For meg var Legion sesong 1 en av de virkelig store overraskelsene, og står for meg som den absolutt beste serien det året.

Men ja, det er sært. Liker "rett-fram-se-med-ett-øye" serier, er ikke dette noe for deg.

Ja, jeg tror også 60/70-tallsestitikken ødela en del for meg.

Lenke til kommentar

Ferdig med sesong 6 av Orange is the New Black, og serien har falt mye, syntes det var litt for mye rot og for mange folk, men håper det kommer en sesong til..

Syns forrige sesong var så dritt at jeg ikke orket å se den ferdig. Ferdig med den serien i all uoverskuelig fremtid i hvert fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...