Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker at Matrix påvirket endel andre filmer med Slo-Mo effektene.

 

Matrix var vel inspirert av gamle Wire Kung Fu filmer, og nyere Kung Fu filmer brukte samme effekter....

 

Ellers var det endel spill som brukte det også, Husker spesielt Max Payne som brukte Slo mo funksjoner.. Var rett så heftig..

Lenke til kommentar

Er vel en grense hvor lenge man kan melke Marvel/DC med filmer og tv-serier som er ganske ræva alle sammen egentlig.

 

 

Jeg synes Marvel har tatt seg opp kraftig.. De første Spidermanfilmene var ok i førsten, men de nyere er bedre... Og Avengers osv er sykt kult..

 

Men Wolverine/Xmen synes jeg var melking av manneku....  dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes Marvel har tatt seg opp kraftig.. De første Spidermanfilmene var ok i førsten, men de nyere er bedre... Og Avengers osv er sykt kult..

 

Men Wolverine/Xmen synes jeg var melking av manneku....  dårlig.

 

Huh? Hvordan er X-Men/Wolverine melking av noe som helst, og ikke MCU/DCEU? For en ting å komme med.

 

 

 

Btw, Logan, X-Men: Days of Future Past og X-Men: First Class er jo på et helt annet nivå, og gruser absolutt alt som har kommet i MCU og DCEU på absolutt alle måter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huh? Hvordan er X-Men/Wolverine melking av noe som helst, og ikke MCU/DCEU? For en ting å komme med.

 

 

 

Btw, Logan, X-Men: Days of Future Past og X-Men: First Class er jo på et helt annet nivå, og gruser absolutt alt som har kommet i MCU og DCEU på absolutt alle måter.

 

 

Jeg digger mange Xmen filmer, First class synes jeg var fantastisk, og synes det er veldig kult med forklaring om det spesielle vennskap/fiende forholdet mellom Professoren og Magneto...

 

Acopalypse synes jeg var tråkig..

 

Men Thor Ragnarok og Avengers siste synes jeg er helt rå....

 

Wolverine synes jeg var less pga at alle er døde og nå skal man liksom bygge helt nye roller med kidsa.. Det synes jeg er melking... Minner mye om en tv-serie som spinner og spinner uten en avslutning...

 

Den siste Justice League filmen var ikke helt min greie heller, synes VS var bedre...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Har sett litt Bosch nå, på Amazon Prime, imponerende bildekvalitet må jeg si, det er en del filming av L.A. både natt og dag som ser ganske så fantastisk ut i 4k HDR. Lurer på om det ikke er det beste jeg har sett av streaming. 

 

Jeg elsker bøkene til Micheal Connely og serien er en veldig god visualisering av disse. 

Lenke til kommentar

Jeg synes Marvel har tatt seg opp kraftig.. De første Spidermanfilmene var ok i førsten, men de nyere er bedre... Og Avengers osv er sykt kult..

 

Men Wolverine/Xmen synes jeg var melking av manneku....  dårlig.

 

Du er klar over at Marvel hverken har laget de første Spidermanfilmene, Wolverine eller Xmen?

 

Spidermanfilmene er det Sony som har laget.  Wolverine og Xmen (samt de dårlige Fantastic Four) filmene er det Fox som har laget.  Forresten, i dag har styret i Disney stemt for å kjøpe Fox, dvs. at Marvel (som er eid av Disney) endelig kan lage Xmen/Wolverine og Fantastic Four selv.

 

Sony har avtale med Disney (og Marvel) om å samarbeide om å lage Spiderman filmer, noe den siste (Spiderman Homecoming) var den første av.

Lenke til kommentar

Har sett litt Bosch nå, på Amazon Prime, imponerende bildekvalitet må jeg si, det er en del filming av L.A. både natt og dag som ser ganske så fantastisk ut i 4k HDR. Lurer på om det ikke er det beste jeg har sett av streaming. 

 

Jeg elsker bøkene til Micheal Connely og serien er en veldig god visualisering av disse. 

Det hørtes deilig ut. Ser selv på Borsch på HBO Nordic, og kvaliteten der er helt forferdelig.

Lenke til kommentar

003%2BAnthony%2BMackie%2Bas%2BMarcus%2BB

 

Påtide at Altered Carbon ble fornyet for en ny sesong, og nye leaden til serien etter Joel Kinnaman er annonsert. Anthony Mackie skal spille den nye "hovedsleeven" til Takeshi Kovac, ettersom den nye sesongen skal være satt minst 30 år etter sesong 1 hvis de følger kildemateriale nogenlundende, som de gjorde en hel del i sesong 1.

 

Alison Schapker (Fringe, Alias) skal også være med som sjefsprodusent sammen med serieskaper Laeta Kalogridis i sesong 2. Steve Blackman utgår som sjefsprodusent siden han er opptatt med The Umrealla Academy i 2019 på Netflix.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er klar over at Marvel hverken har laget de første Spidermanfilmene, Wolverine eller Xmen?

 

Spidermanfilmene er det Sony som har laget.  Wolverine og Xmen (samt de dårlige Fantastic Four) filmene er det Fox som har laget.  Forresten, i dag har styret i Disney stemt for å kjøpe Fox, dvs. at Marvel (som er eid av Disney) endelig kan lage Xmen/Wolverine og Fantastic Four selv.

 

Sony har avtale med Disney (og Marvel) om å samarbeide om å lage Spiderman filmer, noe den siste (Spiderman Homecoming) var den første av.

 

Jeg må innrømme at jeg ikke er så nerd at jeg vet "hvem som eier hva", jeg vet forskjell på Marvel og DC. Og jeg har lest tegneseriene som barn.

 

Jeg ser ikke på superheltfilmer som høykultur, men fengende underholdning.

 

Et hederlig unntak er Batman the Dark Knight der Heath Ledger gjør en utrolig svanesang av en rolle.. The Joker..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det med tv kostyme produsenter og deres fetish for lær?

Ikke bare gjør det Vikinger om til bikers, med deres totalt uburklige lær saker(gir ikke varme/vind besykttesle og funker ikke som rusting) På de 2 eller 3 sesongene jeg så av serien så jeg vel en brynje og omtrent ingen vikger eller britter gikk i ull skjortel som var standard for hele nord europa, og har du noe lagd av ull eller stoff må det være noe jord farger av noe slag.

Men toppen er på "the musketeers" flere ganger sier de at de går i uniform, men de har alle unike kostymer så hvordan kan det være en uniform, det heter UNIform ikke UNIKform. 

Ikke bare går de rundt i farget lær men de slenger på tilfeldige stål biter her og der, gi de en motorsykkel hjelm og de kunne like gjerne være i en sci fi film(mer eller mindre Equlibirum) 

 

Dette er langt nærmere hvordan de så ut, 

Lo and behold CLOTH!!

(Fimen fra 1973 og oppfølgeren er fremdeles den beste versjonen av three musketeers på film/tv)  

 

post-34516-0-90028900-1532806005_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...