Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Man in the High Castle får to sesonger til. Dette kan bli spennende. Synes serien har haltet litt (treg progresjon, usikker på hvor de vil med plottet), men den har en fantastisk stemning, bra skuespilleprestasjoner, en fascinerende undertone av mystikk/scifi element, og hvis man er interessert i historie og/eller alternativ historie er den omtrent obligatorisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meget gode nyheter ja :)

 

Har akkurat rundet av første sesong av The Handmaid's Tale som ble startet på i går..dette var kvalitet fra øverste hylle.

 

GLEDER meg til å starte på neste sesong.

 

Gled deg til en av de beste åpningsscene for en serie på lang tid.

Lenke til kommentar

Samboeren fikk meg til å se de fire første episodene av The Handmaid's Tale, men det klarte ikke å fenge meg noe særlig. Ble bare irritert over de over-religiøse, samt jeg liker ikke filmer og serier som skal omhandle barn og graviditet så mye. Children of Men var mye mer i min gate, selv om det var en film og ikke en serie og dermed ikke får tid til å gå i dybden like mye da det blir som to episoder av en serie bare. Mange som liker serien da, så noe bra er det nok der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

The Handmaids Tale sesong 1 låner alt for mye av Brave New World og 1984. Det er alt for mye dveling med kameraføring og strykermusikk i begge sesonger. Saksa kunne vært brukt flittere imho da ikke er nok materiale til alle episodene i sesong1. Jeg er ikke ferdig med sesong 2, men serien hadde hatt godt av noen overaskende twists og turns for å bryte opp og skape ny spenning/dynamikk og hindre gjentakelse og forutsigbarhet.

Sesong 2 er dog mer interessant med nye lokasjoner og mer variert generelt.

 

Objektivt og filmatisk er det liten tvil om at dette er godt håndverk, men mulig at krikerne ble litt revet med.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Samboeren fikk meg til å se de fire første episodene av The Handmaid's Tale, men det klarte ikke å fenge meg noe særlig. Ble bare irritert over de over-religiøse, samt jeg liker ikke filmer og serier som skal omhandle barn og graviditet så mye. Children of Men var mye mer i min gate, selv om det var en film og ikke en serie og dermed ikke får tid til å gå i dybden like mye da det blir som to episoder av en serie bare. Mange som liker serien da, så noe bra er det nok der.

Jeg har veldig lite interesse for den serien.

Høres bare kjedelig ut.

Syns også det er noe suspekt at Moss kan spille i den serien med tanke på kulten hun er medlem av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trodde det var Carrie Anne Moss dere snakka om , det hjelper å spesifisere liksom.

Ganske klart at det er Handmaids Tale det er snakk om og såvidt jeg vet er det bare én Moss der. 

 

 

Synes forøvrig det er ganske hysterisk at Moss spiller en slik karakter i en slik serie når hun er scientolog. Har vel nok av egne erfaringer å ta av da tenker jeg. Grensen mellom skuespill og ekte livet blir svakere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Scientologien er vel ikke så patriarkalsk anlagt.

 

Damer som "holdes fanget" og "velges ut" til kjendiser virker ikke så anderledes ut enn hvordan det jeg har hørt om Handmainden tale funker.

 

Vi vet om flere damer i Scientologi "krirken" som har blitt "groomet" for visse kjendiser i sekten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...