Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Hvorfor tipper du det?

 

En av mine absolutte favorittserier (Twin Peaks S1/S2) hadde siste episode for 27 år siden og har holdt seg meget bra. Med det sagt, så mistenker jeg på ingen måte at Buffy er på det nivået.

 

Ser på IMDB at det er mange 10/10 anmeldelser fra i år og i fjor.

 

Jeg er forsiktig skeptisk, men vurderer å gi det en sjanse (om denne kan sees lovlig noen plass). :)

Kommer vel an på hvor gammel du er, men det er en tenåringsserie og er ikke alltid like lett å like de lenge i ettertid. Serier kan så klart holde seg bra. Seinfeld for eksempel ser jeg fortsatt om igjen (er vel på fjerde runde nå). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen nye serier i sommer som er verdt å få med seg? :)

 

Babylon Berlin har endelig premiere på norsk TV i oktober.

 

Men før den tid av mine nye favorittserier denne sommeren (jeg som skrev artikkelen linket til), hvorav noen ikke har hatt premiere enda..

 

1. Lodge 49: Fantastisk pilotepisode av en helt unik komidrama-serie som minner mest om Terriers i ånden, med en handling jeg ikke har helt sett lignende på lenge på TV (skal ikke spoile den, men er mer enn offisielle handlingsreferatet). Har ordinær premiere i USA den 6. aug, ikke annonsert premieredato enda her i Norge.

 

2. Disenchantment: Fantastisk morsom åpningsepisode. Fra skaperen av The Simpsons og Futurama. Kommer 17. aug på Netflix.

 

3. Succession: Kanskje for spesielt interesserte. Ikke den sterkeste starten på serien, men hvis du er interesserer deg for en Billions-aktig serie er det jaggu meg midt i blinken. Aldri vært så facinert over å se hvordan makt og penger "ødelegger" en familie før. Sendt nærmere 6-7 episoder allerede.

Lenke til kommentar

Naturligvis er det ikke på samme nivå som i dag, men jeg er jo av den oppfatning at enkelte ting som blir produsert i dag kan være fantastisk visuelt, men mangler historie og interessante karakterer.

 

Så for min del er ikke dårligere spesialeffekter nødvendigvis negativt hvis historien og karakterene er gode. :)

Helt klart enig der. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer vel an på hvor gammel du er, men det er en tenåringsserie og er ikke alltid like lett å like de lenge i ettertid. Serier kan så klart holde seg bra. Seinfeld for eksempel ser jeg fortsatt om igjen (er vel på fjerde runde nå). 

 

Buffy sesong er er ekstremt flau å se på(men det var den den nesten fra starten av)  Funker greit når du er 10ish år. men de gangene jeg har sett buffy på nytt(som nå er mange år siden) var sesong en ikke bra.

Men sesong 1 av Friends var mye verre, den har ikke holdt seg for meg i hvertfall alt fra de ekstremt slappe vistene til ikke spesielt gode karakterer, den liker ekstremt av 90talls syndromet, det er Vanilla Ice av komiserier. 

Married with children sliter med det samme, men serien går over the top rett som det er og tullete absurd humor blir aldri gammelt. (men 90talls amerikansk tv vitser går ut på dato)

Lenke til kommentar

StarGate SG1 verdens beste Sci fi serie, så kanselerte de det for å lage det horible makverket som var universe, hadde de ikke gjort det hadde vi nå sikkert hvert på sesong 21 av SG1 og 15 av Atlantis.

 

Det stemmer ikke helt.

Har lest flere intervjuer av produsentene, og de skyldte alle på kredittkrisa.

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke helt.

Har lest flere intervjuer av produsentene, og de skyldte alle på kredittkrisa.

 

De skyldte på kreditkrisa på hva da? at de de kanselerte SG1? eller at de valgte å stoppe 2 populære serier der de allerde hadde masse inveseringer i(samt sets osv) og bruke masse penger på en ny serie?

Lenke til kommentar

De skyldte på kreditkrisa på hva da? at de de kanselerte SG1? eller at de valgte å stoppe 2 populære serier der de allerde hadde masse inveseringer i(samt sets osv) og bruke masse penger på en ny serie?

Har ikke detaljene, gjengir bare det jeg har lest i flere intervjuer.

Lenke til kommentar

Har ikke detaljene, gjengir bare det jeg har lest i flere intervjuer.

 

Men kaneselerte de SG 1 eller Universe pga kreditkirsa?

Fordi i følge det jeg så på en eller annen dvd spesical sa de at de nektet å kjøre 2 serier samtidg fordi det var mye jobb(SG1/Atlantis) 

Og det var derfor de kanselerte Atlantis før Universe.

Lenke til kommentar

Jeg regner med det.

Men det gir ikke mening å kansellere SG1, det var den største serien til Sci fi(de selv kalte den "flaggship" serien sine) så å kansellere den for å så investere masse penger i en ny serie virker dumt.

 

Ellers har jeg sett hele Final space i dag.

Utrolig bra serie, selv om Simpsons type humoren ikke passet helt inn i det som faktisk er en seriøs Sci fi action/drama.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...