Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde meg på 12 Monkeys, men etter fem-seks episoder føler jeg at jeg er 20 år for gammel til å ha maks utbytte av den. Fortsetter det sånn i fire sesonger orker jeg ikke, men jeg har hørt rykter om at kvaliteten tiltar etter hvert. Hvor lenge må jeg holde ut?

 

Gledelig å se at "fellesferien" er over i tråden. ;) 7 dager uten post?

 

Jeg gjorde også et forsøk i den tide da jeg synes det var tørke på seriefronten. Jeg tror jeg var 1-3 episoder før jeg ga opp.  Jeg ville at det skulle være ok siden filmen var bra, men fikk bekreftet det jeg "fryktet". Jeg blir veldig overasket hvis det tar seg opp utover i sesongene. Jeg synes serien merkes for tydelig av å være lowbud. Det skorter rett og slett på det aller meste. Men det aller mest kritiske er manuset som er meget tynt, og har man dårlig manus i sesong 1 har man ikke gjort det lett for seg utover i sesongene.

 

Jeg synes også du treffer godt med platt,stivbeint, lite troverdig osv. Mulig det er alderen min også da.

 

Jeg vet at mange i tråden liker serien og det er bra. Lykke til med serien!

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Slenger meg på det med 12 monkeys. Jeg så vel 2 sesonger før jeg ga meg. Det ble aldri på det nivået det kunne blitt om det hadde hatt et bedre manus. Det var noe som gjorde at jeg ville se litt videre da settingen var interessant, og det har et par lyspunkt men stort sett så falt serien igjennom. Fikk noen timer underholdning men etterhvert så holdt jeg ikke ut lengre.

Lenke til kommentar

Første episode dro meg ikke så inn, men verdt å pushe igjennom?

Jeg syntes første episode var elendig, men flere på jobben skrøt veldig av serien så jeg ga den en sjanse til, og den ble veldig bra. Prøv noen flere episoder, liker du den ikke da så er nok ikke dette noe for din smak.
Lenke til kommentar

Filmen 12 Monkeys med Willis er kanskje en av Willis beste filmer...

 

Og den er genial...

 

Jeg klarer ikke ha trua på at en serie blir annet enn utnytting av et mesterverk...

 

 

Så jeg tør ikke se engang...

Jeg satt med samme følelsen når Fargo ble lansert - helt til jeg tok sjansen og så den...

 

12 Monkeys skuffet ikke, ja det er kaotisk til tider, men jeg syns det er det som gjør den serien spennende. Star Trek med kommandobru, alien kommer å lager vas, kommandobru slutt for noen år siden var egentlig bøtte elendig sånn sett i etterkant.

Lenke til kommentar

Det er også en av de beste, om ikke den beste, prestasjonene jeg har sett med Brad Pit.

Ja, må vel være hans livs rolle det.

 

Kuriositet: hvis man søker på hans navn på imdb.com, dukker tag'en "Mr. and Mrs. Jones" opp. Altså det han er mest kjent for ifølge imdb, og for alt jeg vet kan det stemme....

Lenke til kommentar

BTW jeg og kona tok en titt på de to første epsiodene av 12 monkeys serien...

 

Vi rådigget det, selvom Bruce er endel råere, så var det absolutt severdig..

 

Følte null lavbudgett på denne, mye bedre enn jeg håpte... Men serier har en tendens til å kjøre seg fast om det lages for mange episoder...

Lenke til kommentar

12 monkeys er bra. Har kost meg skikkelig, men jeg må nok innrømme at den er best når man ser 2-3 episoder av gangen. Det kan bli litt stillstand, og litt av syndromet med at folk gjør dumme ting uten gode grunner for at spenningen skal øke. Men totalt sett er den en trygg anbefaling for folk som liker scifi med litt sjel. Den har humor og sjarm og det setter jeg veldig pris på en en sjanger som absolutt skal være så veldig "dark" for tiden.

 

Liker man 12 monkey så kan jeg også anbefale Fringe. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...