Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i den rekkefølgen?  The Expanse kom før Altered Carbon

 

The Expanse er en ganske uslepen diamant. Litt små dårlig skuespill, og premissene er litt wonky, så det krever at man fyller inn en del "tomrom" selv. Den krever rett og slett litt tilvenning, så den er ikke for alle egentlig. Jeg liker den veldig godt, og tror mange andre også vil like den. Men den er det den er; En litt lowcost B-serie fra SyFy (er det vel?).

 

Men ellers var det bare det at det er bare en sesong av AC, men 3 sesonger av Expanse. Så om man synes Expanse er "ganske god" men skjønner ikke helt føsset, så er det litt kjipt å ha AC i bakhodet mens man ser på Expanse..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Expanse er en ganske uslepen diamant. Litt små dårlig skuespill, og premissene er litt wonky, så det krever at man fyller inn en del "tomrom" selv. Den krever rett og slett litt tilvenning, så den er ikke for alle egentlig. Jeg liker den veldig godt, og tror mange andre også vil like den. Men den er det den er; En litt lowcost B-serie fra SyFy (er det vel?).

 

Men ellers var det bare det at det er bare en sesong av AC, men 3 sesonger av Expanse. Så om man synes Expanse er "ganske god" men skjønner ikke helt føsset, så er det litt kjipt å ha AC i bakhodet mens man ser på Expanse..

 

Det eneste den hadde med SyFy å gjøre var at de kjøpte sesongene 1-3 fra Alcon som produserte serien. Jeg mener The Expanse er milevis fra resten av det mølet som SyFy har og den har nok tapt mye på å være på en slik dårlig kanal. Elendig markedsføring også.

 

Nå er jeg åpenbart en stor fan av The Expanse, men selv om det er en "B-Serie" i form av produksjonskostnader så synes jeg de klarer å bokse litt over sin egen vektklasse. 

 

Altered Carbon klarte jeg aldri å like noe særlig på grunn av manuset. Mulig det ble bedre mot slutten av sesongen, men i mine øyne så er The Expanse mye bedre.

 

Problemet med The Expanse er vel at det tar noen episoder før man ble hektet. Jeg brukte vel 2 måneder på å gidde å se ferdig de to første episodene, men så så jeg ferdig to sesonger på to uker.

 

Hvorfor i den rekkefølgen?  The Expanse kom før Altered Carbon

Fordi ellers hadde Altered Carbon blitt en for stor nedtur etter The Expanse :p

Lenke til kommentar

Noen tanker om Boardwalk Empire? I mangel av noe bedre ser jeg nå opp igjen Billions, men tenker at Boardwalk kan være en serie etter mitt hjerte om jeg skulle starte på noe nytt. Men leser ganske blandede anmeldelser av den.

Boardwalk får noen tomler opp fra meg i hvert fall!! :)

 

Edit: Kan virkelig ikke skjønne hvorfor det skulle eksistere som var annet enn positive anmeldelser angående den serien :hmm: Greit nok at den ikke nødvendigvis er for alle, men kvaliteten er det da ikke mye å si på..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Noterer meg kommentarene om Boardwalk. Takk, Bone! Skal nok sjekke den ut. :) 

 

Finnes det noe hjernedød tut og kjør serie i samme gata som Banshee som man kan glede av i sommervarmen?

Sett Breaking Bad og flere av de største kjente seriene.

 

Vet ikke om den er hjernedød, men Quarry kan kanskje ligne litt. Synes forøvrig det var en ganske bra serie.

Lenke til kommentar

Noterer meg kommentarene om Boardwalk. Takk, Bone! Skal nok sjekke den ut. :)

 

 

Vet ikke om den er hjernedød, men Quarry kan kanskje ligne litt. Synes forøvrig det var en ganske bra serie.

Mulig hjernedød er en litt dårlig beskrivelse, lettere overdrevet er vel også en mulighet å beskrive den på. Takk for tipset skal sjekke det ut

Lenke til kommentar

Altered Carbon har et utrolig interessant premiss og gjør stort sett god bruk av det, selv om jeg synes serien kanskje blir for overdrevet mot slutten og minner mer om noe man ville sett i en japansk animasjonsfilm. Jeg skulle ønske vi fikk en noe mer jordnær behandling av temaet som tas opp i serien (muligheten til å bytte kropp og hvordan dette kan utnyttes av de rikeste).

 

Jeg synes Boardwalk Empire var en godt skrevet serie om forbudstiden i USA og irsk og italiensk mafia. Ikke hjernedød på noen måte etter min mening. Hjernedød underholdning for meg er Spartacus-serien til Starz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...