Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

å laste ned serier og litt filmer er det eneste "kriminelle" jeg gjør, men kun fordi jeg ikke har noe annet valg

Jeg lastet nesten ikke ned noe når jeg hadde tilgang til hele biblioteket til Netflix

De har en pistol mot hodet ditt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner frustrasjonen, når man vil betale og gjøre rett for seg - men ikke får mulighet til det.

Selv har jeg handlet en del blu ray utgaver i det siste, amerikanske, som jeg jag hadde fra før - handlet i Norge. Fordi de norske utgavene ikke hadde Atmos lydspor - noe de amerikanske har. 

Blir jo ikke akkurat glad for å oppdage slikt.....

Lenke til kommentar

Amazon Prime kan fint castes, om enn litt mindre grasiøst. En må bare kaste tab'en fra Chrome.

Funker langt i fra  like bra som native casting. Jeg merker stor forskjell på det å caste en tab (evt skjermen fra mobil) på det å spille av naturlig eller via f.eks. plex. Når jeg allikevel betaler for Prime nå så har jeg ingen problemer med å laste ned og se det i ordentlig kvalitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge man ikke har full tilgang på alt som er laget av TV-underholdning gjennom betalingstjenester er fildeling nødvendig ikke bare for å få sett på faenskapet men også for å bevare de mindre populære filmene og seriene. Hadde det ikke vært for fildelingen er jeg sikker på at mange obskure titler ville ha forsvunnet for lenge siden (i den forstand at de blir umulige å få sett med mindre du eier den ene VHS-kassetten som kom ut i 1989).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge man ikke har full tilgang på alt som er laget av TV-underholdning gjennom betalingstjenester er fildeling nødvendig ikke bare for å få sett på faenskapet men også for å bevare de mindre populære filmene og seriene. Hadde det ikke vært for fildelingen er jeg sikker på at mange obskure titler ville ha forsvunnet for lenge siden (i den forstand at de blir umulige å få sett med mindre du eier den ene VHS-kassetten som kom ut i 1989).

Nå er ikke jeg den som bryr meg mest om kopieringslover osv., men du får det til å høres ut som om det er en menneskerett å få tilgang til serier/filmer?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg den som bryr meg mest om kopieringslover osv., men du får det til å høres ut som om det er en menneskerett å få tilgang til serier/filmer?

Det er utrolig hvor entitled folk blir etter å ha vokst opp med fri nedlastning av underholdning uten å bry seg om de som skaper det skal ha betalt. 

Lenke til kommentar

Det er utrolig hvor entitled folk blir etter å ha vokst opp med fri nedlastning av underholdning uten å bry seg om de som skaper det skal ha betalt. 

Forstår ikke hva dere to rører om. Jeg snakker om å bevare gamle og obskure filmer og TV-serier så de ikke forsvinner kun fordi de som sitter på rettighetene ikke bryr seg.

"X er ikke en menneskerett" er et merkelig argument jeg støter på i alle mulige sammenhenger. Nå er det ekstremt lite som faktisk er en menneskerett og man får et ganske miserabelt liv om det er alt man har. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...