Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Anthony Bourdain, vinner av 4 Emmy, nominert 18 ganger, kanskje den mest kjente programlederen for reise- og matprogram det siste tiåret med programmer som "Parts Unknown" og "No Reservations", samt forfatter av bestselgeren "Kitchen Confidental".

 

Aha. Har begrenset kjennskap til disse programmene, men dro kjensel når jeg trykte på linken på neste side. :) 

Lenke til kommentar

Ja, den har en viss sjarm. Kanskje litt karikerte/grunne karakterer og store problemer som løst med et par replikker. Men det er litt koselig også. Et ikke oppbrukt tema og setting også.

 

Jeg er nok også litt postiv til serien pga gode minner fra Sid Meiers Colonization, der Jamestown er en av byene. Good times.  :thumbup:

 

Likte den bedre og bedre. Skal nrk sende S2 også?

Lenke til kommentar

NRK bekrefter på twitter at sesong to er innkjøpt men ikke programsatt: https://twitter.com/nrkno/status/1006148550303080448

 

Håper NRK også sender sesong tre av Victoria når den blir ferdig. Andre som har sett på den?

Så bra. Det var vel ca et år etter med sesong1 (spørs om de kjøper andre luke for sending, men en eller annen strømmetjeneste er først ut), så det kan fort bli nesten et år til.

 

Absolutt. God stemning og påkostet serie og Zimmer setter oss i riktig modus med sin musikk. Jeg har sans for at de viser hvor tett kongehusene i Europa egentlig er knyttet sammen, og at de berører såvidt ting man lærte på skolen, men har godt av å få brushet opp av og til, som f.eks hungersnøden i Irland (the great potato famine), hvordan den rammet familier hardt. Dog kommer ikke omfanget helt frem, men så skal det da også være et koselig kostymedrama da.

Endret av maanemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bare sett to episoder av Westworld s2 så langt, men synes det er litt vanskelig å følge handlingen. S2 hopper rett inn etter den dramatiske slutten på S1 og når handlingen er såpass kompleks med forskjellige tidslinjer og roboter som ikke kan skilles fra mennesker så er det vanskelig å huske hvem som er hva, når og hvor etter over et års opphold.

Lenke til kommentar

Venter i spenning på The Ozark, Shameless (us), og ny Billions. Disse har vært fantastiske! 

 

Enig!

 

Synes sesong 1 av Ozark var ganske bra. Shameless hører jeg ofte bli nevnt, men har aldri sett?

 

Men Billions. For en serie. Og for en finale av sesong 3. Virker ikke som  det er mange i tråden som ser denne, men dette er virkelig høykvalitets drama med mange interessante karakterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...