Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Jeg liker serien "Lost In Space" og venter spent på sesong 2

De som henger seg opp i noen detaljer må tenke på at handlingen foregår på en fremmed planet og ikke nødvendigvis følger våre regler

Nå har ikke jeg sett serien, men det er en del serier som tror de kan droppe universets  regler bare fordi det er en fremmed planet. Nå er det mye man ikke vet så klart og man kan ta seg noen friheter så lenge man er konsekvent. Hvis Lost In Space tilsynelatende skal følge normal teknologi og fysikkens lover så kan de ikke bryte det. Game of Thrones har f.eks. i de senere sesonger brytt interne regler/normer de har bygd opp gjennom flere sesonger og det blir et problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Game of Thrones har f.eks. i de senere sesonger brytt interne regler/normer de har bygd opp gjennom flere sesonger og det blir et problem.

 

Som...?

 

I og med at jeg ikke har registrert disse, så er det sannsynligvis ikke et problem for min del. :)

 

Han tenker sikkert på tidsaspektet i sesong 7, folk flytter seg kjapt mellom steder i en episode, hvor det er store avstander. særlig episode 706 får hard medfart der, men det er for såvidt ikke noe nytt i GoT. Det er vel få som ønsker å se på all dødtida når de reiser.

 

"There is no time for that", Jon Snow

Endret av slipten
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Selve tidsaspektet er ikke ideelt, men jeg har i utgangspunktet ikke noen problemer med det selv om ting føler litt rushet.

 

Hovedproblemet mitt med GoT siste sesongene er at karakterer overlever ting som de har satt fast i tidligere sesonger folk ikke skal overleve. En serie som har vært kjent for å ha lite/ingen plot-armor har i de tre siste sesongene (om jeg husker riktig) hatt massevis av det. Det gjør at spenningen forsvinner og man forventer at de overlever (litt som i typiske Hollywood action-filmer der man vet at de overlever), eller når alt peker mot at de skal dø og så gjør de ikke det så blir man skuffet. Det blir så falskt.

 

Det og en story fra siste sesong som jeg legger i spoiler.

 

Hele storyen mellom Littlefinger, Sansa og Arya var utrolig dårlig og ikke troverdig i det hele tatt. Går i mot det serien har vist tidligere og det var en dårlig måte å ta livet av Littlefinger på

 

 

Jeg digger serien og gleder meg til siste sesong, men etter at de gikk tom for bøker å skrive utifra så har nivået sunket betraktelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glad for at Brooklyn Nine-Nine fikk nytt liv, likte den veldig godt!

 

Så litt på Lucifer, men synes ikke den var supergod og har egentlig falt litt av det lasset, men hadde tenkt til å se videre. Litt blandede følelser akkurat der..

 

Quantico og Designated Survivor sto på lista over å se, så litt synd at de ikke fikk fortsette, da blir det vel til at jeg ikke begynner heller. De virket gode?!

Lenke til kommentar

Ah, så The expanse fikk ikke en skikkelig avslutning? Bra jeg ikke har begynt å se det. 

 

Selvsagt får det en avslutning.

Er jo basert på en fantastisk bra bokserie, så uansett om det ikke blir noe mer av tv-serien, så får man en avslutning i bokform.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...