Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Julie Newmar fikk et hjerteattakk men det går bedre nå......

Burt Wards datter fikk et astma-anfall og usikkert om hun klarer seg.

Lenke til kommentar

Var ganske nyskapende når den kom ut, hele familier satt klistret til skjermen 1 gang i uken.

Fortsatt like bra. Er ikke lenge siden jeg så den for tredje gang. 

Kjæresten min som ofte ikke blir særlig engasjert av tv-serier ble hektet når hun kom i gang med den for ikke alt for lenge siden. ;) 

Lenke til kommentar

Pamela Gidley er død https://www.dagbladet.no/kjendis/twin-peaks-skuespiller-pamela-gidley-er-dod/69758540

Selvfølgelig trist, jeg var barn/ungdom når Twin Peaks gikk på TV, har aldri sett en episode siden da. Lurer på om denne serien har holdte seg bra? Var ganske nyskapende når den kom ut, hele familier satt klistret til skjermen 1 gang i uken.

Så det for et par år siden. Helt fantastisk, ble en av mine favoritter!

Lenke til kommentar

Jeg og kona ser på Timeless.

Etter å ikke ha sett på noe sci fi siden vi ble ferdig med Enterprise, er det greit med noe lett og små tullete sci fi, etter å ha sett på masse seriøs drama og krim i flere måneder.

Men jeg lurer på hvorfor de hadde feil uniform på seg når de dro til 1865, de hadde røde chevroner på armen, som viser at de er artilleri(røde for artilleri, lyse blå for infanteri og gule for kavaleri) mens hattene dems hadde infanteri merke og ikke artilleri merke.

På den andre siden så uniformene til Mexicanerne ganske riktige ut og ganske fine, så fine at jeg lurer på om de kanskje har lånt kostymene fra The Alamo 2004...

Serien er gøy, men virker litt stressa, alt skjer så fort, og de skal prøve å stappe familie drama og tidsreise eventyr inn i få episoder, nå ser det ut som sesong 2 blir siste. Som er synd, den hadde potensiale, men skulle kanskje gått enda litt mer tullere(tenk Stargate) 

Den faller litt i mellom, de prøver på å være morosme, men det virker litt påtrengt, så serien vet liksom ikke om den vil være seriøs sci fi eller mer easy going sci fi. 

Lenke til kommentar

Ferdig med å se Lost in Space på Netflix. Likte serien veldig godt, hadde egentlig forberedt meg på en veldig enkel/billig tullete familie-Scifi, men ble imponert over hvor godt laget den var. Håper på en sesong 2!!!

verdt å se? 

Liker star trek, battlestar galactica etc etc.

Lenke til kommentar

Ferdig med å se Lost in Space på Netflix. Likte serien veldig godt, hadde egentlig forberedt meg på en veldig enkel/billig tullete familie-Scifi, men ble imponert over hvor godt laget den var. Håper på en sesong 2!!!

verdt å se? 

Liker star trek, battlestar galactica etc etc.

For meg var den jo det  :grin:

Test en episode eller tre!

Jeg elsker SciFi så det skal ikke så mye for å gjøre meg glad  :mrgreen:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du er vel den første i tråden som ikke er kritisk til denne. :)

EDIT: Har ikke sett den selv, vel og merke, men vurderer sjekke den ut med nevøen min. 

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar

Du er vel den første i tråden som ikke er kritisk til denne. :)

EDIT: Har ikke sett den selv, vel og merke, men vurderer sjekke den ut med nevøen min. 

Ja, vet det. Ser at flere henger seg opp i noen detaljer - og da opparbeider seg en motvilje som nok ødelegger en del.

Kjenner selv til dette, gjør det mange ganger selv. Jeg er teknisk utdannet og har store muligheter for å finne ting å kritisere - i min favorittsjanger: SciFi.

Heldigvis blir det ofte slik at hvis jeg liker skuespillerne, story og "atmosfæren" så stiger toleransen til fantastiske høyder og jeg godtar nesten alt  :green:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...