Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er midt i sesong 4 av Broen IIII, bra saker, holder en like høy kvalitet som de foregående sesongene! Skal nyte de siste 4 episode litt ekstra, med tanke på at det er slutt.

Jeg kom altså i mål før deg på den altså :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg tillater meg å kommentere Annihilation her. Den blir litt imellom barken og veden når det er film, men langd av Netflix som er mest kjent for serier.

Det er vel egentlig en korrekt fememr ifra Aftenposten (Obs spoiler der):

https://www.aftenposten.no/kultur/i/0EX7QJ/Annihilation-er-narkontakt-av-uvant-grad

Med hypen og alt var det visse forventninger til serien fra min side. Jeg hadde håpet på noe mer gruppedynamikk og karakterbygging enn det ble. Tidvis rushes viktige scener eller replikker med bakgrunnsinfo om karaktererne, eller sentrale hendelser med dem, noe vanvittig og gir det inntrykk at regissøren hadde glemt at scene skulle spilles inn og den må spilles inn i hui og hast. Det stemmer selvsagt ikke, men man får et inntrykket. Litt bedre klipping eller hva man ønsker å kalle det hadde løftet filmen veldig.

Men så er det tid for all skryten. For det første slo det meg hvor dyktig tsjekkisk/svenske Novotny er og igjen hvilket hvilket språklig talent hun har (som kjent god i norske Nobel og Kongens nei). Amerikansk-engelsken hennes er meget god og det er kun en scene hvor jeg greide å høre den svenske aksenten.  Det er bare å håpe hun tar turen tilbake til Norge for fremtidige filmer/serier. 

Selvom jeg hadde håpet på mer sjangerpreg fra filmer som Aliens og Predator, er nettopp mangelen på dette en av styrkene til filmen da den den er kreativ og tidvis unik innen sjangeren.

Aftenposten peker på at denne filmen hadde fortjent et større lerret og min 50" plasma, gjorde nok ikke filmen helt rettferdighet. Dette da det er mange visuelt vakre scener. Ja, jeg skulle gjerne sett den på kino, men den var også bra på min tv. Jeg er ikke så sikker på om Netflix etc. bør bry seg så mye om dette fremover. Med OLED 65"+ vil nok mange få meget storslåtte scener fra filmer som dette.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Det er mange her som liker den nye Star Trek-serien. Jeg liker den i og for seg jeg også men synes det har blitt litt teit når de har begynt å blande sammen folk fra de forskjellige dimensjonene.

Innså de at det var en tabbe å drepe så Georgiou tidlig i serien at de brukte dimensjonene for å få henne tilbake?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg aldri har vært noen stor Star Trek-fan. Jeg har prøvd meg på flere av seriene og den jeg har sett på lengst er The Next Generation, mye pga. Patrick Stewarts rolle som Picard, men jeg ble aldri helt hektet og har aldri fullført en sesong. Det samme gjelder mange av de andre "romoperaene" som Babylon 5, Battlestar Galactica osv. Star Wars-derimot (ja, det er filmer og ikke en serie) går ned på høykant. Det kan være vanskelig å bli klok på sin egen smak, for Star Trek er noe som jeg etter all sannsynlighet "burde" like.

Lenke til kommentar

Var vel tidligere enn det men tok hintet og puttet det i spoilertag.

:dremel:

No problem, egentlig bra jeg ble minnet på Star Trek Discovery, hadde nærmest glemt at jeg ikke har sett de siste episodene som kom i år. Er jo egentlig ganske så flaut, skal starte å se i kveld!!!!

Lenke til kommentar

Babylon 5 var faktisk ein så latterlig positiv overraskelse, ser man forbi Amiga CGI’en er det fenomenalt mye bra innhold her! Synd siste sesongen tryna maktesløst jævlig og ting ble som de ble.

Savner BSG, det har ikke vært noe lignende eller bedre innen sjangeren på TV siden etter min mening.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Babylon 5 var faktisk ein så latterlig positiv overraskelse, ser man forbi Amiga CGI’en er det fenomenalt mye bra innhold her! Synd siste sesongen tryna maktesløst jævlig og ting ble som de ble.

Savner BSG, det har ikke vært noe lignende eller bedre innen sjangeren på TV siden etter min mening.

Du burde se stargate SG1.
Lenke til kommentar

Veldig god serie.

At det er litt gammelt gjør det bare mer sjarmerende for min del. Synes av og til at ting kan bli litt for glatt og perfekt i nyere produksjoner. Og ofte ser ting bedre ut enn det er. En luksus man ikke hadde før. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Babylon 5 og Battlestar Galactica (2004) er 2 fantastiske serier. Så B5 om igjen for ikke så lenge siden, episk den dag i dag, BSG fikk jeg i Blu Ray utgave til jul - skal snart ha en gjensyn med den (blir vel 4:e gang jeg ser den - men nå i HD) selvfølgelig med alle webisodes og filmer også. Elsker serien!

Litt det samme med B5, er en del filmer man må gjennom også.

Lenke til kommentar

Jeg tillater meg å kommentere Annihilation her. Den blir litt imellom barken og veden når det er film, men langd av Netflix som er mest kjent for serier.

Lagd av Netflix? NIEEEEEEEEEET.

Netflix kjøpte opp filmen etter at Paramount sleit med å komme opp med hvordan promotere filmen, såpass at de utsatte filmen fra en premiere høsten 2017 til 2 uker siden i USA. Netflix har ikke hatt en finger med i produksjonen av filmen, og det er Alex Garland & Co som har bestemt final cut av filmen, ikke Netflix. Annihaltion har endt opp på Netflix grunnet samme greia som Cloverfield Paradox, hvor de som eier rettighetene føler ikke trygge på at filmen vil tjene nok inn, til at de prøver å få en streamingtjeneste til å kjøpe opp filmen.

Forresten de som liker Garland så har amerikanske kanalen FX (The Americans, Justified, Sons of Anarchy, American Crime Story) nettopp satt i gang utviklingen av en ny potensiell serie fra Garland, som han regisserer og skriver piloten for. 

http://deadline.com/2018/03/fx-devs-pilot-ex-machina-alex-garland-scott-rudin-1202336940/

Handlingen: 

In Devs, which will be produced by FX Productions, a young computer engineer, Lily, investigates the secretive development division of her employer, a cutting-edge tech company based in San Francisco, which she believes is behind the disappearance of her boyfriend.
Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...