DukeRichelieu Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Le Bureau sesong to var meget bra. 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Noen som har begynt på Black Lightning og har noen synspunkter ? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Vurderte det men så begynte jeg å se Stargate SG1 fra begynnelsen istedenfor. 2 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Noen som har begynt på Black Lightning og har noen synspunkter ? Jeg har sett en episode. Likte stemningen, men han må ha det mest idiotiske kostymet jeg har sett... 1 Lenke til kommentar
""" Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Har sett tre episoder, og Black Lightning er noe av det bedre jeg har sett av superheltfilmer/serier i nyere tid. Helt jævlig kult, rett og slett. Og det føles enda mere klassisk blaxploitation enn Luke Cage, og det i seg selv er jo et kvalitetstegn uten like i 2018. Jeg er dødsimponert, og hvis serien holder det nivået her ut sesongen snakker vi om en serie som er på en helt annen planet enn f.eks Daredevil, Jessica Jones, Luke Cage og The Punisher. 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 (endret) "En natt" på NRK er helt skandaløst bra. Anbefales på det groveste. 10 episoder på 20-30 min så kan binges på en kveld eller to. Scenen på slutten av episode 4 er noen av det beste jeg har sett av norsk TV og jeg er sikker på at den vil treffe store deler av den norske befolkningen som har tenkt på eller vært gjennom det samme. Endret 14. februar 2018 av Benbjo 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Frem til jeg googlet var jeg helt sikkert på at du snakket om en sånn "På flyplassen" type serie som het "En natt på NRK", og antageligvis ble sendt på TvNorge. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Frem til jeg googlet var jeg helt sikkert på at du snakket om en sånn "På flyplassen" type serie som het "En natt på NRK", og antageligvis ble sendt på TvNorge. Hehe, laget fnutter rundt tittelen nå Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Er Britannia noe å se? Så vidt jeg kan se er den ikke nevnt i tråden. En kamerat sa den var verdt å se uten at den var helt det store. 3/6 i Dagbladet. IMDBs brukere vingler mellom 1/10 og 1/10. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 "En natt" på NRK er helt skandaløst bra. Anbefales på det groveste. 10 episoder på 20-30 min så kan binges på en kveld eller to. Scenen på slutten av episode 4 er noen av det beste jeg har sett av norsk TV og jeg er sikker på at den vil treffe store deler av den norske befolkningen som har tenkt på eller vært gjennom det samme. Hvem hadde trodd at Kristopher Schau skulle bli voksen.. Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Er jo Øystein karlsen og schau, folka bak tidenes beste norske serie som står bak En natt. Så klart det er severdig. Og for de som ikke vet hvilken serie jeg snakker om er det DAG. En av mine absolutte favoritter av alle serier i verden. Sjelden en serie får frem alle mulige følelser, men den gjør det. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Stargate: Origins, en dårlig B serie med dårlige skuespillere Ser heller de andre seriene om igjen Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Noe forb. drit. Hvorfor kunne de ikke heller laget en skikkelig avslutningsfilm og så legge hele Stargate i hylla etterpå! Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 (endret) Er Britannia noe å se? Så vidt jeg kan se er den ikke nevnt i tråden. En kamerat sa den var verdt å se uten at den var helt det store. 3/6 i Dagbladet. IMDBs brukere vingler mellom 1/10 og 1/10. Hvis alle på imdb har gitt 1 av 10 synes jeg de er litt strenge. Det korte svaret på spørsmålet ditt er vel nei, hvis man ikke skal anbefale alt. Det lange svaret er mye mer nyansert. Jeg var ikke selv klar over den dårlige kritikken før jeg var litt ut i serien. Trailer etc.,det filmatiske, casting og mye godt skuespill tydet på at dette kunne være noe bra. Det virker som en storsatsning (ser ut som stort budsjett) med flott scenery. Det er en interessant setting. Den mektige romerske siviliasjonen helt i utkanten av sitt rike som møter en utrolig mangfoldig britisk øy hvor det er mange stammer med sine egne interesser og der i igjen folk med personlige agendaer. De fleste har det til felles at de baler med hvordan håndtere denne stormakten som nå er på øya. De vet at de tidligere har greid å kaste dem ut, men sliter å samle seg mot dem da de har dype sår etter interne stridigheter som fortsatt pågår. Noen vurderer å søke egen makt ved å alliere seg med romerene, men kan man stole på dem? Samtidig vet vi også at romerene historisk sett fikk mye bank særlig av keltisk geriljataktikk (hit and run på tropper i forflytning etc.) . Men det kan også tyde på at romerene fikk gjennomgå av mer konvensjonell krigføring av f.eks Boudica: https://en.wikipedia.org/wiki/Boudica . I tillegg til dette er det druidene som jo er meget godt egnet til å gi serien en fantasy setting ala Game of Thrones. Jeg ser at Dagbladet nærmest synes Britannia er en dårlig kopi av Game of Thrones: https://www.dagbladet.no/kultur/storserien-britannia-vil-sa-fryktelig-gjerne-bli-en-ny-game-of-thrones/69355159 Men karaktersammenligningene til Dagbladet blir far fetched. Karakterene ligner ikke mye på hvem de skal ligne på Game i Thrones hverken på utseende eller i personlighet, selvom de kan ha et enkelt personlighetstrekk som er likt. Jeg sliter litt med å sette fingeren på problemet med Britannia. Men det ser jeg Dagbladet gjør også. Maktesløsheten blandt folk kommer godt frem, men det kunne kanskje vært mer nerve og fortvilelse i skuespillet som reflekterte dette. Videre er serien veldig brutal som f.eks Game of Thrones og Vikings. Slik brutalitet som man f.eks kan lese om ift historiske personer på den tiden (f.eks i link over) har en tendens til å bikke over i det spekulative når det taes med i serier i stor skala. Videre er det noen komiske scener (ala Joxer fra Xena the Warrior Princess, for de som husker den serien) som gir serien et B-preg/Starz-preg (ja sistnenvte serie var en C-serie, men den gangen hadde vi ikke så mye å velge i ). Men budsjettet virker til å være langt over et Starzbudsjett bare for å slå det fast. Jeg ser at Asbjørn Slettemark i Aftenposten kaller det "en godt skrevet såpeopera som fenger på ettermiddagen". Mulig han har sett noe av det samme som jeg viser til med "Starz-aktig". Han peker ihvertfall på dette med overdrevne karakterer, men han gir serien en firer på terningen. Tar man VG sin toer og Aftenposten sin firer har man nok en korrekt kritikk av spennet i kvalitet som serien beveger seg over. Noen scener er 2 andre er 3 eller 4. Med det apparatet serien har, og hvis de tar tilbakemeldingene på alvor har serien potensiale til å løfte seg i evt. nye sesonger. Endret 18. februar 2018 av maanemann Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 "En natt" på NRK er helt skandaløst bra. Anbefales på det groveste. 10 episoder på 20-30 min så kan binges på en kveld eller to. Scenen på slutten av episode 4 er noen av det beste jeg har sett av norsk TV og jeg er sikker på at den vil treffe store deler av den norske befolkningen som har tenkt på eller vært gjennom det samme. Blander du episodenummer eller er det jeg som ikke har fulgt med? Så episode 4 tidligere og la ikke merke til noe spesielt. Ellers en grei serie så langt. Synes 'skandaløst bra' var i vel overkant positivt basert på de fire første, men absolutt severdig. Hvis alle på imdb har gitt 1 av 10 synes jeg de er litt strenge. Skulle være mellom 1/10 og 10/10, men regner med du forstod det. Takk for innspill. Mulig jeg snuser på denne senere. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Herlig serie det der ja! Oppløftende at den ble tidlig fornyet også The Deuce er bra. Ble bedre og bedre for hver episode. Blitt som The Wire hvor den beste delen av serien var å se ting utfolde seg, enten det var på havna, på gata, i politikken eller unga på skolen. Ja, det er det jeg liker så godt med Simon sine serier.. Jeg føler at jeg blir plassert midt oppi et øyeblikk i historiens virkelig liv, slik det "faktisk var". Han har serier som bare vokser og vokser på en! The Wire, som er min ubeseirede favoritt gjennomtidene (nevnt til det plagsomme), til Tremé, Generation Kill, Show Me a Hero, og nå The Deuce.. Har tilgode å se "Homicide", men.. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Se The Corner også! Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Avsluttet nettopp tredje og hittil siste sesong av Le Bureau. En fantastisk serie som ble bedre for hver sesong og hver episode. Kort fortalt er dette et realistisk spiondrama som omhandler den franske etteretningstjenesten DGSE. Sterkt anbefalt. Noen som vet om det kommer en sesong 4? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Se The Corner også! Ja, den også! Takk Avsluttet nettopp tredje og hittil siste sesong av Le Bureau. En fantastisk serie som ble bedre for hver sesong og hver episode. Kort fortalt er dette et realistisk spiondrama som omhandler den franske etteretningstjenesten DGSE. Sterkt anbefalt. Noen som vet om det kommer en sesong 4? Hvor ser du denne? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Avsluttet nettopp tredje og hittil siste sesong av Le Bureau. En fantastisk serie som ble bedre for hver sesong og hver episode. Kort fortalt er dette et realistisk spiondrama som omhandler den franske etteretningstjenesten DGSE. Sterkt anbefalt. Noen som vet om det kommer en sesong 4? Hakke peiling, hadde ikke hørt om serien engang, så brukte jeg 3,5 sek og Googlet The show was renewed for a fourth season [7], with shooting scheduled to begin in September 2017. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå