Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

85% er utrolig dårlig. Jeg har ikke tid til å skrive opp alle. Blindspot er en genistrek i forhold. 

Har du noen begrunnelser til hvorfor de er dårlig? Eller kan det være at du kanskje ikke er i målgruppen og at serien er bra men at sjangeren ikke er noe for deg?

 

Liker langt ifra alt fra Netflix Originals, men synes holder et veldig høyt nivå på det aller meste og vil faktisk heller si at 85% er bra enn at 85% er dårlig.

Lenke til kommentar

 

Blindspot sparker rumpe, høyt tempo.

 

Fack nå savner jeg Burn Notice.

Blindspot må være noe av det dårligste som er sendt. Grenseland er også bedre. 

 

Heldigvis så ser ikke jeg på ting og dropper ting basert på hva andre mener - skulle tatt seg ut !

 

Nå skal jeg se på Happy!

Lenke til kommentar

Halt and Catch Fire, right in the feels! For en serie! Få det sett!

Førstesesong er kanskje litt vel edgy for sitt eget beste, men den blir bare bedre og bedre for hver omgang og ender nær perfeksjon.

 

Helt enig bro.  :love:

 

Kanskje den seriefinalen som har truffet meg mest i hjerterota sammen med Mad Men og Six Feet Under. Den slutten er så perfekt landing med hvordan serien slipper av hovedkarakterene, spesielt Joe.

 

En av de mest undervurderte og kanskje den største "underdogs"-serien siden Terriers. En serie som absolutt har blitt nærmest motarbeidet i hele sin tid med svake seertall, men fremdeles gode nok til at AMC ikke går i minus med serien, tross for AMC nesten bestemte seg for å kvitte seg med serien etter sesong 2. Det overraskende er hvordan serien virkelig etter sesong 2 klarte å komme tilbake sterkere i hver sesong, tross et mindre budsjett for hver sesong. Serien mista alle manusforfatterne etter sesong 2, og det var bare serieskaperne igjen, som også tok over showrunner-jobben og starta på scratch igjen nærmest med nye serieskapere.

Lenke til kommentar

Fikk omsider sett ferdig The Punisher. Ikke vondt ment, men kan ikke begripe at noen kan gi denne toppkarakter? Som tanketom underholdning fungerer den greit, men det er i beste fall en middelmådig serie etter min mening. :) 

 

Har nå begynt på Dark. Var litt avventende på grunn av noen lunkne anmeldelser, men synes denne er veldig solid hittil (sett to episoder).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende;  flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt.

 

I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Endret av ilpostino
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Yup. Punisher er uten tvil en av mine favoritter av typen action/superhelt serier.

 

Og generelt, om en ønsker dypere serier, så er det et langt stykke igjen til de nærmer seg filmverdenen når det kommer til å lage innhold som virkelig utfordrer meg, får meg til å tenke, osv. Går vel på at serier nesten utelukkende lages for et bredere publikum enn det mange filmer gjør - filmer som gjerne ikke vises på vanlig TV eller streamingtjenester, eller som i Norge kanskje ikke settes opp på annet enn Cinemateker i byer. (Tar gjerne i mot eksempler på serier som viser det motsatte tho).

Lenke til kommentar

Har sett noen episoder av Punisher, og for å oppsummere det med to ord er det tvers gjennom "typisk Netflix". Det er en ny karakter i nye omgivelser med ny historie, men serien i seg selv er jo dønn identisk med de andre. Been there, done that. Det er ikke dårlig, men synes den mangler en egen identitet. Hva er egentlig forskjellen mellom Daredevil, Jessica Jones, Luke Cage, Iron Fist og Punisher? Tenker ikke på kreftene deres, men seriene i seg selv?

 

Og når man er inne på det har jeg begynt på The Gifted, også fra Marvel (ellr Fox, rettere sagt.) Her snakker vi en spin-off fra X-Men, men i en alternativ tidslinje (ifølge wikipedia) der X-Men er forsvunnet. Det jeg liker er at dette er er mutanter, X-Men og "The Brotherhood" blir nevnt en del, og det er en god del action og superkrefter involvert. Men serien i seg selv dreier seg veldig mye rundt rasisme. Er du mutant og bruker kreftene offentlig (selv med et uhell) blir du kastet i fengsel i lang tid. Dette er ikke så ulikt mye av det vi ser i den virkelige verden. Bare bytt ut mutanter med folk med annen religion og/eller hudfarge. Kan lett anbefales.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Yup. Punisher er uten tvil en av mine favoritter av typen action/superhelt serier.Og generelt, om en ønsker dypere serier, så er det et langt stykke igjen til de nærmer seg filmverdenen når det kommer til å lage innhold som virkelig utfordrer meg, får meg til å tenke, osv. Går vel på at serier nesten utelukkende lages for et bredere publikum enn det mange filmer gjør - filmer som gjerne ikke vises på vanlig TV eller streamingtjenester, eller som i Norge kanskje ikke settes opp på annet enn Cinemateker i byer. (Tar gjerne i mot eksempler på serier som viser det motsatte tho).

https://www.amazon.it/Batman-Serie-Completa-1966-68-Blu-Ray/dp/B00PGTOAO2/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1513405429&sr=8-1&keywords=Batman+blu

 

Tipper Batman er mye mer underholdende enn Punisher , vil si serien oppfant ordet mindfuck , humorn var forut for sin tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...