Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, based on true events, til en grad. Men mest basert på igjen boka The Terror som igjen tar sitt eget fiksjonelle spinn på hva som faktisk skjedde med HMS Terror og HMS Erebus. 

For ingen vet hva som faktisk skjedde med mannskapet IRL. Men det er mye konspirasjoner og tegn til alt fra kannibalisme til at de ble jaktet på av noe. 

Lenke til kommentar

Ja, based on true events, til en grad. Men mest basert på igjen boka The Terror som igjen tar sitt eget fiksjonelle spinn på hva som faktisk skjedde med HMS Terror og HMS Erebus. 

For ingen vet hva som faktisk skjedde med mannskapet IRL. Men det er mye konspirasjoner og tegn til alt fra kannibalisme til at de ble jaktet på av noe. 

Jeg er en stor fan av konspirasjonsteorier selv, men de kan lett deles inn i to grupper. Vi har teorier som gir mening og faktisk kan stemme, og de som er ren fantasi. Det gikk lenge en konspirasjonsteori om at USA har drevet med terror og bombet egen jord, så de kunne gi skylden på andre og dermed få støtte til å gå i krig. Dette er senere bevist som fakta. Det er også bevist at mange topp forskere hos nazistene fikk endret identitet og ble rekrutert av de amerikanske myndighetene etter andre verdenskrig, og fikk toppjobber innen alt mulig innen forsking og romfart. Av de litt mer tvilsomme er det en del teorier om at Titanic ble for dyr, så de byttet det ut med et søsterskip (Britanica, mener jeg det var) og sank det med vilje for å pengre fra forsikringen. Litt tvilsomt, men ikke helt utenkelig.

Til og med månelandingen kan høre med i denne kategorien. Jeg tviler ikke på at folk har vært på månen, men den første månelandingen er jeg mer skeptisk til. USA tapte gang på gang mot russerne i romkappløpet. Russerne sendte den første satelitten i bane, hadde den første levende skapningen i rommet, og så videre. USA var også i ferd med å tape løftet om å ha en mann på månen i løpet av ti år. Er det da så usannsynlig at de jukset med den første månelandingen? Det er ikke akkurat det verste de har gjort, for å si det sånn.

Men på den annen side har vi monstre, aliens og alt det der. Obama er ikke en øgle fra verdensrommet. Det er så absolutt tegn til en tiende planet (eller niende, hvis vi tar bort Pluto), men det er ikke en hemmelig planet som kommer til å ødelegge oss alle. Illuminati styrer ikke verden i skjul, og jeg tviler sterkt på at de to skipene i serien ble angrepet av et romvesen. Mest sannsynlig satte de seg fast i isen og gikk tom for mat. Verre er det ikke. Som Rema sier i reklamen. Det enkle er ofte det beste. ;)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Jeg er en stor fan av konspirasjonsteorier selv, men de kan lett deles inn i to grupper. Vi har teorier som gir mening og faktisk kan stemme, og de som er ren fantasi. Det gikk lenge en konspirasjonsteori om at USA har drevet med terror og bombet egen jord, så de kunne gi skylden på andre og dermed få støtte til å gå i krig. Dette er senere bevist som fakta.

Hva tenker du på? Tonkin bukta? 

Der er en masse eksempler på false flag-operasjoner, men kan ikke finne noen som foregikk på Amerikansk jord.

Vil du opplyse meg?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte å anbefale The Handmaid's Tale.

Sett den et par turer, faktisk. En god stund siden første gangen jeg så den, men så den opp igjen for ikke så lenge siden. Synes det er høy kvalitet gjennom mange ledd.

Ble ferdig med Ozark i går. Også en veldig spennende serie som kan anbefales.

Jeg er derimot veldig skuffet over Preacher.

Gledet meg veldig til denne serien, og var en serie jeg hadde kjempestore ønsker om at skulle bli filmatisert. Leste tegneserien når jeg var i militæret, rundt tusenårsskiftet. Da var ikke hele serien kommet ut, men var innom Outland på Østbanehallen for å sikre nye utgivelser nå og da. Uansett.. Synes første sesongen var grei, men det var ikke som jeg hadde håpet. Nå er jeg på sesong 2 og sliter veldig med å fullføre. Synes det meste er et uengasjerende stort rot. :(

Lenke til kommentar

Ash vs Evil Dead hadde en drøy utvikling i sesong 2. Likte virkelig den første sesongen, men ble ofte litt dratt ut av det hele grunnet grusom CGI. Det er fremdeles noen scener hvor CGIen er dritt, men det er et høyere fokus på praktiske effekter og det virker som om de har fått bedre budsjett og tid.

Bruce Campbell er jo kongen og han er en fryd å se på gjennom hele serien, men de andre karakterne blir bedre og. Rett og slett et enormt steg opp fra første sesong, og jeg gleder meg virkelig til februar og sesong 3.

Lenke til kommentar

Tenkte å anbefale The Handmaid's Tale.

Sett den et par turer, faktisk. En god stund siden første gangen jeg så den, men så den opp igjen for ikke så lenge siden. Synes det er høy kvalitet gjennom mange ledd.[klipp]

Ja. Mange liker denne veldig, og jeg har ikke behov for å overbevise dere som liker den veldig om noe annet, men jeg skulle gjerne likt å se hva som gjør at folk liker den så veldig(?) Selv ble jeg sittende noe med "kritikerbrillene" på nesa selv om jeg jeg i og for seg synes den er bra, men jeg "sleit" jeg stort sett med å ha lyst til å se en episode av gangen. De siste episodene begynte det å skje mer, men jeg "sleit" med at sesongen var stagnert ganske lenge, status quo og mange av de samme hendelsene skjedde hver episode. Jeg synes som tidligere nevnt at det heller ikke hjelper at den etter min mening låner for mye av Brave New World og 1984.

Det sagt gjør Joseph Fiennes (er det vel) en meget god rolle, hun som spiller "aunt", og noen andre. Hun som spiller hovedrollen er litt ubestemmelig synes jeg. Skuespillet hennes ligner veldig på hvordan hun spiller i Mad Men. I Mad Men synes jeg hun bidrar med godt skuespill for en rolle som skal være normal blant en gjeng med folk med store ego. Dog endrer rollen seg iløpet av noen sesonger (uten å si hvorfor). Endringen av denne karakteren blir til mye av det samme vi ser ser i The Handmaid's Tale. En passe kostbar produksjon er det også. Så pluss for det. Også pluss for at serien tør å filosofere litt og for litt latinske og fransk(e) gloser. Alltid bra å opplyse publikum litt.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Jeg er en stor fan av konspirasjonsteorier selv, men de kan lett deles inn i to grupper. Vi har teorier som gir mening og faktisk kan stemme, og de som er ren fantasi. Det gikk lenge en konspirasjonsteori om at USA har drevet med terror og bombet egen jord, så de kunne gi skylden på andre og dermed få støtte til å gå i krig. Dette er senere bevist som fakta.

Hva tenker du på? Tonkin bukta? 

Der er en masse eksempler på false flag-operasjoner, men kan ikke finne noen som foregikk på Amerikansk jord.

Vil du opplyse meg?

Jeg kunne godt opplyst deg, men dette er strengt tatt en tråd for tv-serier. Er du interessert kan du heler søke opp Operation Northwoods, eller Nayira's testimony. Sistnevnte er ikke et terrorangrep, men en rørende tale fra en jente fra Kuwait tidlig på 1990-tallet. Hun fortalte om hvor forferdelig det er i Kuwait, og gav amerikanerne støtte til å gå til krig mot Irak for å hjelpe Kuwait. Problemet er bare at i ettertid viste det seg at jenten er datteren til den Kuwaitsiske ambassadøren i USA, og har aldri vært i Kuwait selv. Alt var bare rent vås for å få støtte til krigen.

Men som sagt, dette er en tråd for tv-serier.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Jeg kunne godt opplyst deg, men dette er strengt tatt en tråd for tv-serier. Er du interessert kan du heler søke opp Operation Northwoods, eller Nayira's testimony. Sistnevnte er ikke et terrorangrep, men en rørende tale fra en jente fra Kuwait tidlig på 1990-tallet. Hun fortalte om hvor forferdelig det er i Kuwait, og gav amerikanerne støtte til å gå til krig mot Irak for å hjelpe Kuwait. Problemet er bare at i ettertid viste det seg at jenten er datteren til den Kuwaitsiske ambassadøren i USA, og har aldri vært i Kuwait selv. Alt var bare rent vås for å få støtte til krigen.

Men som sagt, dette er en tråd for tv-serier.

Ja, sant, jeg bare ble nysgjerrig da du mente der var beviste faktum. Northwoods ble aldri gjennomført.

Ellers er det ikke tvil om at der er gjennomført en drøss av false flag-operasjoner.

Jeg vet ikke om noen som beviselig er gjennomført på Amerikansk jord.

Men ja, beklager avsporingen. Carry on.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ash vs Evil Dead hadde en drøy utvikling i sesong 2. Likte virkelig den første sesongen, men ble ofte litt dratt ut av det hele grunnet grusom CGI. Det er fremdeles noen scener hvor CGIen er dritt, men det er et høyere fokus på praktiske effekter og det virker som om de har fått bedre budsjett og tid.

Bruce Campbell er jo kongen og han er en fryd å se på gjennom hele serien, men de andre karakterne blir bedre og. Rett og slett et enormt steg opp fra første sesong, og jeg gleder meg virkelig til februar og sesong 3.

Og nå er serien på Netflix!

Lenke til kommentar

Yes! Anbefales absolutt til fans av Army of Darkness og Evil Dead 2, samt folk som liker My Name Is Bruce og Bubba Ho-Tep. Men bortsett fra 2-3 episoder som ligger veldig i Evil Dead 2-gata, ligger serien langt nærmere Army of Darkness og My Name Is Bruce enn de to første Evil Dead-filmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...