Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke at noen orker en hel episode av Julefergå, ei heller de andre seriene som nevnes. :no:

 

Julekalendere generelt er ganske spesielle greier. Enten er de rettet mot barn eller så er de superkleine. Jeg husker at jeg var stor fan av The Julekalender da den kom, men når jeg ser på det i dag tenker jeg at man må nesten ha vært barn på 90-tallet i Norge for å like den, for det er rimelig spesielle greier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke at noen orker en hel episode av Julefergå, ei heller de andre seriene som nevnes. :no:

 

Julekalendere generelt er ganske spesielle greier. Enten er de rettet mot barn eller så er de superkleine. Jeg husker at jeg var stor fan av The Julekalender da den kom, men når jeg ser på det i dag tenker jeg at man må nesten ha vært barn på 90-tallet i Norge for å like den, for det er rimelig spesielle greier.

The Julekalender er noe av det beste julekalender serier som er laget... Altså den første med Nåså...

 

Problemet til de andre var at de stjal konseptet og prøvde å kopiere noe genialt....

 

Nissene på låven var en genial reality parodi... 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Fasinerende denne tvangslammelsen av et helt land så fort kalenderen har rundet Desember.

Jula er lissom ødelagt hvis man ikke får sett de samme reprisene, så for moro skyld ørten nøtter for Askepott med original tale og engelsk tekst, og ikke bare er dubbing voldtekt av en film, at noen i det hele tatt har godkjent det er utrolig.

Og bonusen er selvsagt at de som har originalstemmene er utrolig bra.

Skulle likt å sett responsen fra Hollywood om noen spurte om det var greit at Hjemme Alene ble dubbet av Tom A. Haug i alle rollene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 så for moro skyld ørten nøtter for Askepott med original tale og engelsk tekst, og ikke bare er dubbing voldtekt av en film, at noen i det hele tatt har godkjent det er utrolig.

 

Og bonusen er selvsagt at de som har originalstemmene er utrolig bra.

Det er ikke standard dubbing da heller. Her er det jo en person som har alle stemmene som en fortellerstemme. Dette er som om han leser opp et eventyr bare med en film i bakgrunnen i stedet for bilder i en bok. Det er det som gjør det så spesielt synes jeg. 

 

Vanlig dubbing er døden og jeg hater det, men dette er litt utenfor tradisjonell dubbing.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Grinebitere som klager over jula er også en slags juletradisjon.

 

Samme som de som klager på andre som har en mening som ikke sammenfaller med din mao.

 

 

Slike julekalendere er vel en særnorsk greie? Eventuelt særnordisk? Det er vel et par barneprogram fra Sverige og Danmark som går på NRK Super o.l., men ellers har jeg ikke hørt om så mange

 

Usikker på om de sender tilsvarende serier, men Disney Channel m.m. har ekstrem fokus på jula på TV i USA i hele Desember.

 

Er jo tross alt handelsstandens jubelmåned, flere typer handel har 80 % av omsetninga i Desember, så da er det blodig alvor.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Ja det er jo en big deal, og sikkert mange grinebiter Grincher som ringer inn og klager på at Donald og Askepott er på NRK...

 

Enkelte ting må man bare akseptere, at man er født, at man skal dø, og at NRK sender repriser i Julen.

 

 

 

Slike julekalendere er vel en særnorsk greie? Eventuelt særnordisk? Det er vel et par barneprogram fra Sverige og Danmark som går på NRK Super o.l., men ellers har jeg ikke hørt om så mange


Usikker på om de sender tilsvarende serier, men Disney Channel m.m. har ekstrem fokus på jula på TV i USA i hele Desember.

 

Er jo tross alt handelsstandens jubelmåned, flere typer handel har 80 % av omsetninga i Desember, så da er det blodig alvor.

 

USA har masse julerepriser hvert år, jeg vet ikke med Donald, Donald har i Norge tradisjon helt tilbake til TV skjermens begynnelse.

 

Men jeg vet at de i USA ser mange julefilmer hvert år, Grinchen er en av disse, og også A Christmas Carol, av Dickens....

 

Disse to er også rettet spesielt mot folk som deg da for å nevne dette.. :xmas:

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

 

Jeg forstår ikke at noen orker en hel episode av Julefergå, ei heller de andre seriene som nevnes. :no:

 

Julekalendere generelt er ganske spesielle greier. Enten er de rettet mot barn eller så er de superkleine. Jeg husker at jeg var stor fan av The Julekalender da den kom, men når jeg ser på det i dag tenker jeg at man må nesten ha vært barn på 90-tallet i Norge for å like den, for det er rimelig spesielle greier.

The Julekalender er noe av det beste julekalender serier som er laget... Altså den første med Nåså...

 

Problemet til de andre var at de stjal konseptet og prøvde å kopiere noe genialt....

 

Nissene på låven var en genial reality parodi... 

 

Det ironiske her er at The Julekalender er en tilnærmet blåkopi av en dansk serie. Jeg trodde lenge det bare var konseptet, men nei, de har "stjålet" det meste. Julefergå er faktisk mer original, ikke at det gjør den bra.

Lenke til kommentar

The Julekalender er jo laget av samme selskapet som danskene sin serie, faktisk så er The Julekalender sine innendørsscener innspilt på en ombygget gård i Danmark - med samme kulissene på den danske utgaven.

Hunden Kvikk døde før den norske serien ble innspilt, så er klippet inn fra den Danske.

Utendørs er filmet på en gård i Trøndelag.

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Ja det er jo en big deal, og sikkert mange grinebiter Grincher som ringer inn og klager på at Donald og Askepott er på NRK...

 

Enkelte ting må man bare akseptere, at man er født, at man skal dø, og at NRK sender repriser i Julen.

 

 

 

 

 

 

 

Slike julekalendere er vel en særnorsk greie? Eventuelt særnordisk? Det er vel et par barneprogram fra Sverige og Danmark som går på NRK Super o.l., men ellers har jeg ikke hørt om så mange

Usikker på om de sender tilsvarende serier, men Disney Channel m.m. har ekstrem fokus på jula på TV i USA i hele Desember.

 

 

Er jo tross alt handelsstandens jubelmåned, flere typer handel har 80 % av omsetninga i Desember, så da er det blodig alvor.

 

 

USA har masse julerepriser hvert år, jeg vet ikke med Donald, Donald har i Norge tradisjon helt tilbake til TV skjermens begynnelse.

 

Men jeg vet at de i USA ser mange julefilmer hvert år, Grinchen er en av disse, og også A Christmas Carol, av Dickens....

 

Disse to er også rettet spesielt mot folk som deg da for å nevne dette.. :xmas:

Usikker på om du sikter til  meg, siden du har den uoffiselle rekorden i rotete post og siteringer.

 

Hvis det skulle være meg du sikter til, så ligger jeg ikke søvnløs for at noen har laget noen oppdikta filmer basert på jul som også er en oppdiktet tradisjon satt sammen av et sammensurium av ting plukket fra mange land og kontinenter.

 

Det som oppsummerer dette på en grei måte er - tradisjoner, for folk som ikke klarer å tenke selv.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Usikker på om du sikter til  meg, siden du har den uoffiselle rekorden i rotete post og siteringer.

 

Hvis det skulle være meg du sikter til, så ligger jeg ikke søvnløs for at noen har laget noen oppdikta filmer basert på jul som også er en oppdiktet tradisjon satt sammen av et sammensurium av ting plukket fra mange land og kontinenter.

 

Det som oppsummerer dette på en grei måte er - tradisjoner, for folk som ikke klarer å tenke selv.

 

 

Prøver å ikke sitere så mye da...

 

Jeg følger ikke med på Askepott osv, bare ok at det og sølvguttene er på til middagen...

 

Sølvguttene digger jeg litt mer enn Donald og Askepott, men tradisjon er nå endel av julen.

 

Foraldel, sleng ut julepynten og pynt på hipstervis, prøv litt alternativ pynt... Heng en engel i hipsterskjegget feks...

 

 

En ekte Hipster er sikkert så "flink" at han mestrer både tsjekkisk og tysk og ikke trenger dubbing. Ellers så leser han undertekstene og gir faen i alle barna....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...