Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

 

Hva er det med Crown? Det er jo en fantastisk bra serie. 

 

Kun dersom man er moralsk fordervet, vel og merke !

 

 

Å herlighet... 

 

Hva er en moralsk riktig serie da..? The Crown er historisk basert... 

 

Jeg kan ikke tenke meg noen andre en Vitnene som mener det, og om det gjelder Vitner. Så er det faktisk viktig med HISTORIE, og kjennskap til den. Husker en et Vitne som sluttet å se Redd Menig Ryan fordi det var for mye krig.

 

Men er det ikke viktig å vite hvordan D-dagen var da med all dens gru? Det er jo noe som har skjedd..

 

Men jeg er gjerne intressert i å vite hvilke serier som ER moralisk riktige på Netflix.... For å sjekke hvordan moralsk tv skal være....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir som om at jeg skulle slutte å lese Bibelen, fordi det er mye krig og død i den, utroskap av konger som David, og kongesønner som ikke fulgte rådene til David..

 

Bibelen er alstå umoralsk, hvorfor det? Fordi den inneholder mennesker, og mennesker er som sagt ikke perfekte.

 

Derfor vil en serie nødvendigvis inneholde elementer av sånt. Fordi vi er mennesker.

 

Rosa elefanter og skyer er sikkert bra, men ikke virkelig.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Synes du underholdning hadde vært bedre dersom de gode alltid vant og de onde fikk som fortjent? 

Det hadde vært mye bedre. Jeg hater de onde, er oppdratt slik. De onde fortjener døden. Og underholdningen hadde vært mye bedre. 

 

 

Vel men Jesse er jo snill, og Saul er jo god på bunn...

 

Walt blir bare giret av gamet, og sånn er det ofte i sånne miljøer... Jesse er jo god på bunn Walt er miks, og kynisk..

 

En av de beste seriene som er laget.... 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Noen som tror tv kanaler som sender alt mulig vas har noen fremtid ?

Relatert til tv-serier så må det være kjipt å prøve å få med seg Supergirl-Arrow-The Flash og Legends of Tomorrow denne uka med 4 sammenhengende episoder som sendes i Norge på ulike kanaler til helt ulike tider...

Lenke til kommentar

Norske TV-kanaler og streamingtjenester hater virkelig de crossoverne i Arrow-universet. Og det er i grunn et veldig sært tilfelle. TV2 tenkte ikke på crossovers naturligvis når de kjøpte inn serien. Innkjøperne til TVNorge trodde ikke det skulle bli en fast greie (blir jo fast hver høst nå). Slik jeg forstår fikk Netflix Legends fordi ingen andre ville bruke så mye penger på serien i Skandinavia. Supergirl ble billigere på HBO Nordic å kjøpe etter sesong 1 var over, til tross for at de nå har rettigheter på serien med innen 24-timer etter USA-vinduet.  

 

Crossoveren til The Walking Dead og Fear The Walking Dead neste år blir ihvertfall enklere, da du kan se seriene innen 24 timer etter førstevisningen i USA lovlig. Selv om du trenger da både FOX i TV-pakka og HBO Nordic-abonnent, men hei, gratis TV er ikke akkurat en menneskerett. Selvfølgelig du kan jo også bruke VPN og kjøpe enkeltepisoder via amerikanske iTunes, så får du hele crossoveren.

Lenke til kommentar

Vel men Jesse er jo snill, og Saul er jo god på bunn...

 

Walt blir bare giret av gamet, og sånn er det ofte i sånne miljøer... Jesse er jo god på bunn Walt er miks, og kynisk..

 

En av de beste seriene som er laget....

Jesse er en dumskalle. Walt er en ond person, og Skyler er dum som et brød. Det er nok et titalls serier som er bedre en denne. Ja de onde fortjener døden. De gode blir helter.

 

 

## sitatbonanza fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Jesse er en dumskalle. Walt er en ond person, og Skyler er dum som et brød. Det er nok et titalls serier som er bedre en denne. Ja de onde fortjener døden. De gode blir helter.

 

Jesse er ikke dum, han er bare skolelei, og som det heter selv om du glemmer at en og en er to... Så er Jesse snill.

 

 

 

## sitatbonanza fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Noen som tror tv kanaler som sender alt mulig vas har noen fremtid ?

 

Relatert til tv-serier så må det være kjipt å prøve å få med seg Supergirl-Arrow-The Flash og Legends of Tomorrow denne uka med 4 sammenhengende episoder som sendes i Norge på ulike kanaler til helt ulike tider...

 

Angående det første (hvis det var ment å være to adskilte spørsmål): Tror ikke det. Jeg håper heller ikke det. Jeg har fortsatt sansen for å surfe avslappet rundt og se på dårlige-halvdårlige- middels gode-gode ting som går på tv.

 

Angående det siste: Ganske irriterende i grunn selv hvis man følger med på hva man har tilgjengelig på norske tjenester. Begynte å se Legends for en del uker siden og pløyde gjennom s1 og 2 ganske fort. Hadde ikke sett Flash s3 eller Arrow s5 ennå, så den crossover episoden fungerte ganske dårlig. Har nå begynt på s5 av Arrow, og det er vel episode 2 av crossoverne, så jeg ser bakover. Det blir ganske dumt egentlig... Til info: Følger med på det man har på Netflix og HBO

Lenke til kommentar

Innlegg med overdreven quoting, aka pyramidebonanza, er redigert for å forkorte lengden på posten. Quoting er bra for å vise hvem dere siterer men pass på at det ikke blir overdreven bruk av denne funksjonen. Det er ikke nødvendig at folk får slitasjeskader på scrollefingeren for å komme frem til det dere har skrevet.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...