Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres ut som du er en veldig "enkel" TV-titter. At du bare ønsker at det går den helt "åpenbare" veien med samme, kjedelige utfall. Det er deilig å bli litt utfordret på moral. Det får deg til å tenke og føle. At du faktisk i timesvis (kanskje dagesvis) kan tenke over den episoden/serien du nettopp så. At du får andre synspunkter og perspektiv.

 

For selv om TV ikke er virkelighet, så skjer det også ofte i den virkelige verden at de "onde" kommer best ut. At de onde faktisk vinner. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det var da nesten åpenlyst nokså tidlig i Breaking Bad at

Walter White kom til å dø mot slutten av serien. I utgangspunktet var han jo en av de gode, men utviklingen fra å være naiv og ærlig til å bli kynisk, ond og fæl er krutgod den i mine øyne og noe som er med på å gjøre serien severdig.

 

 

Jeg tror det ble nevnt tidligere i denne tråden noe om bruk av farger og kontraster en gang også og det er slikt man legger merke til neste gang man ser serien. Nå kan jeg glatt si at sønnen til WW ikke var min favoritt heller forøvrig.

 

 

Lenke til kommentar

Det høres ut som du er en veldig "enkel" TV-titter. At du bare ønsker at det går den helt "åpenbare" veien med samme, kjedelige utfall. Det er deilig å bli litt utfordret på moral. Det får deg til å tenke og føle. At du faktisk i timesvis (kanskje dagesvis) kan tenke over den episoden/serien du nettopp så. At du får andre synspunkter og perspektiv.

 

For selv om TV ikke er virkelighet, så skjer det også ofte i den virkelige verden at de "onde" kommer best ut. At de onde faktisk vinner. 

Og det er noe jeg hater. Jeg er ikke enkel, det vet du ingen ting om. Hvorfor i helvete skal ondskapen seire? Blir du trigget av det? Jeg blir fysisk dårlig når sånt hender. Jeg tenker i timesvis på en serie jeg nettopp har sett. Og er så glad når "the nice guy" går seirende ut av striden. Slik er jeg skrudd sammen. 

Lenke til kommentar

Det var da nesten åpenlyst nokså tidlig i Breaking Bad at

Walter White kom til å dø mot slutten av serien. I utgangspunktet var han jo en av de gode, men utviklingen fra å være naiv og ærlig til å bli kynisk, ond og fæl er krutgod den i mine øyne og noe som er med på å gjøre serien severdig.

 

 

Jeg tror det ble nevnt tidligere i denne tråden noe om bruk av farger og kontraster en gang også og det er slikt man legger merke til neste gang man ser serien. Nå kan jeg glatt si at sønnen til WW ikke var min favoritt heller forøvrig.

 

Hans død redder hele serien.

 

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

 

Det høres ut som du er en veldig "enkel" TV-titter. At du bare ønsker at det går den helt "åpenbare" veien med samme, kjedelige utfall. Det er deilig å bli litt utfordret på moral. Det får deg til å tenke og føle. At du faktisk i timesvis (kanskje dagesvis) kan tenke over den episoden/serien du nettopp så. At du får andre synspunkter og perspektiv.

 

For selv om TV ikke er virkelighet, så skjer det også ofte i den virkelige verden at de "onde" kommer best ut. At de onde faktisk vinner. 

Og det er noe jeg hater. Jeg er ikke enkel, det vet du ingen ting om. Hvorfor i helvete skal ondskapen seire? Blir du trigget av det? Jeg blir fysisk dårlig når sånt hender. Jeg tenker i timesvis på en serie jeg nettopp har sett. Og er så glad når "the nice guy" går seirende ut av striden. Slik er jeg skrudd sammen. 

 

 

Det man risikerer ved å bare presenteres for enkle moralske eventyr er vel en dissonans med realiteten og alle dens gråsoner.

Noe rett og galt er jo strengt talt vanskelig å definere, og er oftere (særlig i populærkultur) en speiling av samfunnets kollektive kultur.

Ta fks. transvestitter, de har svært lenge representert ett seksuelt avvik, og blir ofte i film 'straffet' for sine holdninger.

Det betyr jo likevel ikke at det er noe objektivt 'galt', eller moralsk feil av å kle seg i dameklær.

 

Legg merke til at jeg skriver 'risikerer', det er selvfølgelig mulig å nyte underholdning uten at det preger din oppfatning av verden, men det krever nok at man er litt bevisst.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det var da nesten åpenlyst nokså tidlig i Breaking Bad at

Walter White kom til å dø mot slutten av serien. I utgangspunktet var han jo en av de gode, men utviklingen fra å være naiv og ærlig til å bli kynisk, ond og fæl er krutgod den i mine øyne og noe som er med på å gjøre serien severdig.

 

 

Jeg tror det ble nevnt tidligere i denne tråden noe om bruk av farger og kontraster en gang også og det er slikt man legger merke til neste gang man ser serien. Nå kan jeg glatt si at sønnen til WW ikke var min favoritt heller forøvrig.

Hans død redder hele serien.

Du må helt seriøst lære deg å bruke spoiler-funksjonen skal du fortsette med å diskutere viktige hendelser i en serie. Dette har blitt poengtert før, det har blitt poengtert rett før innlegget her, og det har blitt forklart hvordan du gjør det.

 

Du får enten øve, eller la være å snakke om hendelser i en serie i sin helhet.. Skjønner du virkelig ikke hvordan dette fungerer, let opp egne tråder for populære serier. Det finnes en for BB, der kan alt diskuteres, siden serien er ferdig sendt i USA.

 

Men, ta deg sammen angående dette i denne tråden!

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Tråden er delvis ryddet for masse off topic. Fint hvis alle klarer å følge trådens regler om at spoilere skal i spoilertags. Husk at dette er en tråd for generell diskusjon rundt alle serier, og alle her har en serie de ikke er ferdige med eller ikke har sett ennå. Uavhengig av om serien er 1 eller 20 år gammel. Er du i tvil om noe er spoiler, så sett det i en spoilertag og skriv heller litt over f.eks. hvilken serie det er spoiler for. Så kan de som har sett ferdig denne serien lese, og de som ikke har sett den ferdig kan velge hva de vil gjøre. Ønsker man en dypere diskusjon omkring en bestemt serie så finnes det egne tråder for mange av de største seriene der man kan diskutere mer fritt.

 

Ønsker også at alle holder en saklig tone og respekterer at folk er forskjellige. Det er lov å si at man ikke liker en serie uten å utdype videre hvorfor, men da må man også regne med å få spørsmål om hva man ikke liker. Dette velger hver og en helt selv om de vil svare på eller ikke, men har man ikke noe mer å komme med enn et enkelt "den serien er dårlig" så trenger man kanskje ikke å skrive det hver gang serien blir diskutert i tråden. 

 

Oppfordrer ellers alle til å bruke Rapporter-knappen når man ser en åpen spoiler, i stedet for å sitere spoileren og klage på den som la den ut. Da blir det mye enklere å rydde opp i etterpå, og man slipper unødig dårlig stemning.

 

Takk. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nesten..

 

Korrekt bruk av spoiler.

Men, skriv nå UTENFOR spoiler-klammene hva slags serie det gjelder, og hvor langt i serien det gjelder.

 

Vi vet ikke før vi åpner spoilere hvilken serie det gjelder, om det er en vi har sett og vil lese om, eller en vi ikke vil lese handlinger om.

Lenke til kommentar

 

 

The Affair er nå klar (sesong tre) En utrolig bra serie. 

 

Kjedeligste serie jeg noensinne har sett. :p

 

En av de beste jeg har sett, uten tvil. Og jeg har sett Homeland og Prison Break og House of Cards. 

 

 

Smaken er som baken. Jeg satt hele sesong 1 og ventet på at serien skulle "begynne". Homeland og Prison Break er jo til tider ekstremt spennende, så blir egentlig en rar sammenligning når man tenker på hvor kjedelig The Affair er. :D 

Lenke til kommentar

 

 

 

The Affair er nå klar (sesong tre) En utrolig bra serie. 

 

Kjedeligste serie jeg noensinne har sett. :p

 

En av de beste jeg har sett, uten tvil. Og jeg har sett Homeland og Prison Break og House of Cards. 

 

 

Smaken er som baken. Jeg satt hele sesong 1 og ventet på at serien skulle "begynne". Homeland og Prison Break er jo til tider ekstremt spennende, så blir egentlig en rar sammenligning når man tenker på hvor kjedelig The Affair er. :D

 

Da er det bra vi er forskjellig. Jeg synes ikke det var kjedelig. Godt å se en serie der det ikke er et drap hvert fjerde minutt. Rolige og dramatiske serier kan også være bra. Jeg foretrekker serier der det er drama og ikke bare ondskap. 

dramatiske serier kan også være bra. Jeg foretrekker serier der det er drama og ikke bare ondskap.  :)  :)

Endret av jae-ols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...