Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Alt med breaking bad er fantastisk. Fra start til slutt, helt unik serie.

 

Det som er artig er at jeg lurer på om Better Call Saul er bedre? 

 

Ja og nei, det er mye av de samme folkene både foran og bak kameraet, heldigvis kjører den litt annen stil til tider.

 

Men liker man Breaking Bad, så tror jeg de fleste liker Better Call Saul også.

 

Felles for begge er veldig vanskelig å forklare hva som gjør de så bra, for er ikke noe Transformers action, det er ikke mye ekstrem MTV klipping, tempoet er forholdsvis lavt og er mye vidvinkel scener av dødt landskap. For meg så minner den litt om Mad Men i de roligste scene. Jeg satt faktisk å nesten pauset Mad Men i en lang sekvens hvor vår mann stikker av med ei ung jente i en cabriolet, og ender opp i et hus i en scene hvor han mer eller mindre ligger alene på en sofa hvis jeg ikke husker feil og filosoferer over livet.

 

Lyden, kameraføringen i en scene hvor det egentlig skjer ingenting, og som samtidig er lang, viser at filmmagi oppstår når man har folk bak og foran kameraet som er i en egen klasse.

Lenke til kommentar

Hvor finner du "spoiler"? Jeg synes det er vanskelig. Er det slik:

.Breaking Bad sesong fem. Fjerde episode.

 

 

I de gamle postene hvor du har spoiler-linker. Er det du eller er det administratorer som har gjort det for deg?

 

Du er inne på det over, men i den siste klammeparentesen må du ha en / før spoiler ordet. Så vil Diskusjon.no sin webmotor ta seg av resten. 

Lenke til kommentar

[klipp]har en av de beste castene i år, og serien vet å ta seg tid med de fleste av dem. For en miniserie på 7 episoder så gjør den mye bedre bruk av et stort karaktergalleri på 7 episoder enn hva flere Netflix-serier gjør på flere sesonger.

 

[klipp] var at den aldri føltes ut som en Netflix-serie, og mer en HBO/FX/AMC-serie. Det var en serie som fokusert på historiefortelling, og fortelle en historie til der vi ønsker mer, ikke mindre. Hvorfor i ***** kan ikke Netflix fokusere mer på god historiefortellinger, framfor å ha et drøss av episoder? Samtlige Netflix-serier med et høyt budsjett som Bloodline, House of Cards og Netflix-Marvel seriene har altfor lite historie til å klare hvert år å smi dette utover 10-13 episoder. Det er en haug av serier hvor det virker som Netflix tvinger inn på serieskaperne at ting skal være serialisert så inntil de grader at de ikke klarer å fortelle hovedhistorien bra nok.  

 

Jeg har bare sett episode, men jeg er enig med deg i dette med casten. Dog synes jeg rosen fra "pressen" er i overkant. Første episoder følger ihvertfall endel western-klisjeer. Bra produksjon etc. dog.

 

Jeg tror vi trenger å nyansere dette med hvilken distributør/produsent som har flest episoder. La meg først si at jeg er enig med deg i House of Cards og de dårlige Marvelseriene. House of Cards var etter min mening ferdig etter sesong 2. Bloodline har etter min mening ikke for mange episoder, men jeg tror dette bunner i om man synes det er en god eller dårlig serie. Nå er den vel stoppet etter 3 sesonger, hvilket er akkurat passe.

 

Men så la oss ta et eksempel på at at Netflix ikke smører det utover. Alias Grace (forfatter Atwood) er meget kompakt og god serie (6 episoder). Handmaidens Tale (som noen har lært meg forfatter Atwood), distribuert av HBO, 10 episoder. Sakte tenpo og ting vises delvis om igjen. Jeg skjønner at denne betraktenede/dvelende/lettere filosifiske tilnærmingen er det mange synes er bra med serien, men siden den tydelig låner så mye av Brave New World og 1984 blir 10 epsioder i overkant. det er ikke nok nytt til det. Det skal dog sies at jeg er i overkant av halvveis med den serien.

 

Det finnes også egenproduserte serier hos HBO, som Treme, som jeg liker godt, som også har for mange episoder.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

 

Hvor finner du "spoiler"? Jeg synes det er vanskelig. Er det slik:

.Breaking Bad sesong fem. Fjerde episode.

 

 

I de gamle postene hvor du har spoiler-linker. Er det du eller er det administratorer som har gjort det for deg?

 

Du er inne på det over, men i den siste klammeparentesen må du ha en / før spoiler ordet. Så vil Diskusjon.no sin webmotor ta seg av resten. 

 

Jeg fikset det selv. Fikk noen tips på nettet. Bare å google. Men folk sier forskjellig. Så jeg blir like klok. 

Lenke til kommentar

 

Jeg har sagt mitt.  :confused:  :confused: Ferdig med dette nå.

ObedientScaryBordercollie-max-1mb.gif

 

https://www.diskusjon.no/om-forumet/trolling-r15/

"En annen måte å trolle på kan være å komme med en bastant og skråsikker uttalelse uten noen form for utdyping. Dette er gjerne en påstand som er stigmatiserende, og som vedkommende egentlig ikke mener. Dette er en diskusjonsteknikk som har fellestrekk med kverulering."

 

 

nPm2M.gif

 

Det er ikke kverulering, det er det andre som gjør.Må  være lov å si at man ikke skjønner noe. Og at man synes en serie er dårlig. 

Må du virkelig ha en lang forklaring? Ikke alle er like flinke til å formulere seg, men det bryr ikke du deg noe om. Vi er alle forskjellige, og det er vel bra. Det er mulig jeg ikke synes at det du kommer med er bra. Men jeg sier ikke at du kverulerer. Men det er det flere som gjør. 

Endret av jae-ols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...