Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Fikk endelig somlet meg til å se første sesong av The Exorcist. Selv om serien ikke er i nærheten av å være like skummel som filmen og ikke har kostet meg et minutts nattesøvn, kan jeg trygt anbefale den til fans. Den er ikke treg i oppbygningen og prøver tidlig å skremme oss, men likevel er det først etter et par episoder det virkelig begynner å røre på seg. Sesongen har enda et gir helt mot slutten. Det er visse utfordringer når man fremstiller en konflikt som nesten i sin helhet utspiller seg hinsides vår fatteevne, men jeg synes The Exorcist har såpass mye annet å by på at den veier opp for svakhetene her. Blant annet bunnsolid skuespill.

Per dags dato er det så vidt jeg vet ingen lovlige måter å få sett serien i Norge, men det skal være rett rundt hjørnet siden Amazon har kjøpt rettighetene. EDIT: Allerede tilgjengelig, men inngår ikke i Prime og må kjøpes. Kun tilgjengelig for amerikanere, ja. 

Fedora trigger warning: dette foregår i en verden hvor Gud utvilsomt eksisterer og har innflytelse.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har litt lyst å begynne å se House M.D. igjen. En av mine favorittserier. Denne ser dog ikke ut til å være tilgjengelig på de fleste strømmetjenester jeg har kjennskap til, men ser at flere nettsider tilbyr å se serien gratis? 

 

For eksempel her:

 

https://watcheng.com/en/show/house-md/

 

Noen som vet hva greien er? 

 

Er det trygt/lovlig å bruke slike sider? Får jeg virus/spyware på maskinen? Eller blir jeg konstant avbrutt av reklame? :)

 

Anyone? :D

 

 

https://viaplay.no/serier/house

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen sett Alias Grace enda? Ser ut til å få rimelig gode anmeldelser. 

 

 

Alias Grace er bare kjempebra. Godt skrevet (basert på ei bok), glitrende skuespill. interessant setting, spennende morsom på en slags måte. 

 

Av en eller annen merkelig grunn har denne blitt satt i samme bås The Handmaiden's Tale.

De er veldig forskjellige på nærmest alle måter disse seriene. For å nevne en ting ser the The Handmaiden's Tale ut til å låne mye fra Brave New World og 1984 (bare kommet til episode 2 i den serien), mens Alias Grace er mye mer et menneskelig drama satt i en tilsynelatende riktig historisk setting med milde mystery/thriller elementer. 

 

Alias Grace er bare 6 episoder så den er veldig kompakt, så en kan ikke gå feil her. Solid produksjon også.

Endret av maanemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen sett Alias Grace enda? Ser ut til å få rimelig gode anmeldelser.

 

Trenger en serie til å se sammen med kjæresten, så vurderer denne. Riverdale var kjæresteserien tidligere, men etter første episode var jeg flau og tror egentlig ikke det er meningen. Har vel blitt for gammel. :D

Har kun fått sett 3 episoder, vil si at jeg ikke har noen problemer med å se frem til de neste 3 :) Velspilt og interessant fremgang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble ferdig med andre sesong av Stranger Things i helgen. Nøt den så og si hele veien gjennom, og slutten var svært tilfredsstillende. 80-tallesnostalgien treffer meg ganske hardt og små detaljer som He-Man-figurene på Lucas sitt rom løfter serien betraktelig for min del.

 

Det var en episode som trakk litt ned og gjorde meg bekymret for at denne serien skulle bli til X-Men. Heldigvis var det helt uten grunn. Jeg håper at de også fremover satser på å skape en skikkelig atmosfære fremfor superkrefter og action.

Lenke til kommentar

 

 

 

Av en eller annen merkelig grunn har denne blitt satt i samme bås The Handmaiden's Tale.

De er veldig forskjellige på nærmest alle måter disse seriene. For å nevne en ting ser the The Handmaiden's Tale ut til å låne mye fra Brave New World og 1984 (bare kommet til episode 2 i den serien), mens Alias Grace er mye mer et menneskelig drama satt i en tilsynelatende riktig historisk setting med milde mystery/thriller elementer. 

 

Alias Grace er bare 6 episoder så den er veldig kompakt, så en kan ikke gå feil her. Solid produksjon også.

 

 

Mest fordi begge seriene er basert på bøker av samme forfatter sikkert?

Lenke til kommentar

Takker! Er jeg den eneste i tråden som elsker House? :D 

 

Takker ellers for innspill rundt Alias Grace. Skal få sett denne. ;)

House MD er kos det. Har et gjensyn nå og holder på med sesong 5. Et par av episodene er ganske repetitive i utførelsen men kos uansett. Eneste irriterer meg at versjonen jeg ser ikke har den ordentlige introen til Massive Attack. Teite lisens-greier som sender serien med flere forskjellige introer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Takker! Er jeg den eneste i tråden som elsker House? :D 

 

Takker ellers for innspill rundt Alias Grace. Skal få sett denne. ;)

House MD er kos det. Har et gjensyn nå og holder på med sesong 5. Et par av episodene er ganske repetitive i utførelsen men kos uansett. Eneste irriterer meg at versjonen jeg ser ikke har den ordentlige introen til Massive Attack. Teite lisens-greier som sender serien med flere forskjellige introer.

 

 

Kult! :)

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar

Ble ferdig med andre sesong av Stranger Things i helgen. Nøt den så og si hele veien gjennom, og slutten var svært tilfredsstillende. 80-tallesnostalgien treffer meg ganske hardt og små detaljer som He-Man-figurene på Lucas sitt rom løfter serien betraktelig for min del.

 

Det var en episode som trakk litt ned og gjorde meg bekymret for at denne serien skulle bli til X-Men. Heldigvis var det helt uten grunn. Jeg håper at de også fremover satser på å skape en skikkelig atmosfære fremfor superkrefter og action.

 

Ja bra den, men for min del var det en lite step i feil retning, mindre 80-tallnostalgi og sjarm enn sesong1 . Helt enig i siste setning.

Lenke til kommentar

 

Av en eller annen merkelig grunn har denne blitt satt i samme bås The Handmaiden's Tale.

De er veldig forskjellige på nærmest alle måter disse seriene. [klipp]

 

 

Mest fordi begge seriene er basert på bøker av samme forfatter sikkert?

 

Ah, skjønner. da skal forfatter (Atwood) ha for at hun takler flere sjangere. Alias Grace er mer preget av av å være basert på ei bok etter min mening, da den er mer tettsittende. Mulig det er bedre klipping som gjør det.

Lenke til kommentar

Da er man ferdig med sesong av The punisher. Det er vel en av seriene jeg har sett som jeg har likt aller best. Jeg synes "swat"-filkene til Homeland security virket litt amatørmessige da men ellers var casting og alt veldig bra.

 

 

Folkens
Hvor får jeg sett sesong 6 og 7 av Suits?
Netflix har fjernet begge sesongene, og trenger et nettsted hvor jeg får sett resten..
Gjerne med subtitles :)

 

Det virker som det er tilgjengelig på usanetwork.com men om det virker i Norge vet jeg ikke.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

The Punisher var delvis skuffende, etter min mening.

 

Altfor mye fokus på byråkratiet til DHS og kjærlighetslivet til Madani. Det er liksom ikke slik at man forventer en serie skal bli som en kjedelig procedural når plottet handler om mørkemenn som skjuler seg i etterretningstjenester, og en karakter som Frank Caslte. Det var først sånn etter episode 7 at serien begynte å få litt spenning i seg med å bli en slags light-Homeland serie, men ellers var det ganske rett fram ganske forutsigbart og ofte som serien ville tone ned hele Frank Castle som de etablerte i Daredevil sesong 2 og første episode. Det er ofte som det virker som at Steve Lightfoot & Co ikke forstår hva som er styrken i The Punisher og Frank Castle, og var redd for å vise karakteren som det dyret Frank Castle kan ende opp med å bli.

 

Med et så bra skurkegalleri som The Punisher har så skjønner jeg liksom ikke hvorfor serien kunne i det minste kasta inn et annet plott i noen episoder. Fordi det var kanskje innhold til snevre 6 episoder som ble tynnet opp og strekt ut til 13 episoder. Mye av hva som skjedde rundt Madani virket bare som serien hadde putta inn nærmest for å ikke vise Frank Castle veldig ofte, i en serie som har The Punisher i navnet. 

 

Overall var det bra at serien ikke føltes ut som en Marvel-serie, men den sleit fremdeles på innhold akkurat som alle de tidligere sesongene av Marvel-seriene til Netflix. Hva skjer med Marvel-seriene til Netflix ikke klarer å fylle opp 13 episoder med innhold i serier om superhelter? Kanskje den letteste sjangeren å ha "ukas skurk/sak" i seg. En av de beste episodene til Jessica Jones f. eks var jo når Jessica ikke var opptatt med Kilgrave.

 

I det minste var Micro bra, og jeg likte dialogen mellom Frank og Micro godt.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nathan for You: Finding Frances må være Nathan's magnum opus. 

 

Hysteriks morsomt, ærlig, hjerteskjærende og grenseløs uetisk.

Dette er det best av reality-tv som noen gang er laget. Hvordan noe kan være så hjerteskjærende, håpefull og morsomt i løpet av 85 minutter er vanskelig å forklare. Nathan Fielder er et absolutt geni og Bill Heath har en så fengslende historie. Jeg følte hver eneste bit av smerte, angst og aksept de følte gjennom sin vakre reise. 

 

"...the more we kept shooting things, the harder it was to tell where the show ended, and life began..."

Du kom meg i forkjøpet, men ja, ^this. 

 

En mer komplett og passende serieavslutning til en såpass genial serie skal du lete lenge etter. Selv om jeg gjerne tar en sesong til. 

 

Jeg hadde aldri trodd at en episode av Nathan for You skulle røre meg så mye som den faktisk gjorde. Også måten Nathan avslutter sin egen historie på er helt fantastisk. Hvordan han visker ut linjene mellom virkeligheten og TV-fasaden gjennom episoden til man ikke lenger klarer å se hva som er hva, og man begynner å lure på om det i det hele tatt betyr noe. Og det binder sammen hele seriens tematikk på en fantastisk måte.

 

Nathan Fielder beviser at han kan mer enn komediske innslag, cringe og satire. Dette var historiefortelling på sitt beste. Og det er veldig imponerende, særlig med et så unikt format. Fyren er absolutt en av de mest nyskapende folkene i bransjen, selv om det på overflaten kan fremstå som det helt motsatte. Jeg kan forstå at han ikke er for alle, men ingen kan nekte for at han er et friskt pust blant komikere flest som lever på blidgjøre publikum med vitsing og karisma. Andy Kaufman ville vært stolt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...