Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meningen er at det skal være en miniserie.

 

Men nå er serien på Netflix, som bryr seg mer om kvantitet enn kvalitet på mye hvis det blir populært så (13 Reasons Why). Men miniserien slutter som en ganske lukket historie, og jeg ser ikke for meg at Scott Frank og Steven Soderbergh vil like at Netflix kanskje strong-armer dem til å lage en ny sesong. Pluss Scott Frank har sagt nei til mange film-jobber den siste tida etter Logan kom ut fordi han ville gjøre ferdig Godless og ta en liten pause etter å ha jobbet så hardt med Godless i fjor og i år.

Lenke til kommentar

Sikkert et skudd i mørket, men gjør et forsøk.

Leste tidligere denne uka noen få ord om en kommende Miniserie, som kun ville være 3 episoder. Måtte ut en tur og trodde jeg hadde klart å bookmarket den, men neida.

Sci-fi gata, mulig kan ha vært Gizmodo eller en tilsvarende side denne dukket opp på.

Noen mot alle odds som har fått med seg en kommende Miniserie hvor det kan ringe en bjelle ?

Lenke til kommentar

Nice. Carmen Ejogo (Selma, The Girlfriend Experience S2) er første navnet castet til sesong 3 av True Detective etter Mahershala Ali, som har hovedrollen. Virker som serien styrer unna sånn Vince Vaughn-casting i år, hvor den prøver å styre unna skuespillere som ikke har så mye drama-chops. 

 

Jeremy Saulnier (Green Room, Blue Ruin) vil regissere mesteparten av sesongen, visstnok med unntak av en episode som regisseres av serieskaper Nic Pizzolatto (hans første jobb som regissør). 

 

Dette er lovende så langt ihvertfall. 

Lenke til kommentar

Nice. Carmen Ejogo (Selma, The Girlfriend Experience S2) er første navnet castet til sesong 3 av True Detective etter Mahershala Ali, som har hovedrollen. Virker som serien styrer unna sånn Vince Vaughn-casting i år, hvor den prøver å styre unna skuespillere som ikke har så mye drama-chops. 

 

Jeremy Saulnier (Green Room, Blue Ruin) vil regissere mesteparten av sesongen, visstnok med unntak av en episode som regisseres av serieskaper Nic Pizzolatto (hans første jobb som regissør). 

 

Dette er lovende så langt ihvertfall. 

 

Sluuuuurp!

 

881534.gif

Lenke til kommentar

Haha! Hvilken film er den gif`en fra? Jævla fan av Green Room og synes Blue Ruin var bra og. En av de regissørene jeg mest har lyst til å se lage TV for tida. Så kult TD-gigen kanskje gjør at Jeremy Saulnier får sjansen til å lage sin egen serie i framtiden. 

 

 

Er også spent på Taylor Sheridan sin første TV-serie med tittelen Yellowstone med Kevin Costner og Kelly Reilly (True Detective) i hovedrollene neste år. Så nylig Wind River nylig (hans debut som regissør), som forresten var bra, men ville nesten ha sett den som en miniserie enn film. Jævla bra rolle av Jeremy Renner. Sheridan har skrevet så knall filmer de siste åra med den, Sicario og Hell or High Water. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Har litt lyst å begynne å se House M.D. igjen. En av mine favorittserier. Denne ser dog ikke ut til å være tilgjengelig på de fleste strømmetjenester jeg har kjennskap til, men ser at flere nettsider tilbyr å se serien gratis? 

 

For eksempel her:

 

https://watcheng.com/en/show/house-md/

 

Noen som vet hva greien er? 

 

Er det trygt/lovlig å bruke slike sider? Får jeg virus/spyware på maskinen? Eller blir jeg konstant avbrutt av reklame? :)

 

Anyone? :D 

Lenke til kommentar

Så ferdig River tidligere i uken. Grei krimserie og interessant hovedkarakter, men føler kanskje ikke serien var helt det store allikevel? 

 

Av britiske tips jeg har plukket opp i tråden er det nok Luther som blir neste ut om jeg orker. 

 

Startet på The Punisher tidligere i kveld. Har sett første episode og synes det virker greit, men ser for meg at det er stort sett tanketom underholdning og neppe blir noen stor serie. Men, den får visst gode anmeldelser både her og der og av og til kan jo tanketom underholdning være akkurat det man trenger. :D 

 

Synes DareDevil var OK/OK +, så havner vel litt i samme gate tenker jeg. :) 

Lenke til kommentar

Har sett 8 episoder av Punisher, syntes den er bra. Liker du Dare devil så er dette i samme gate. Hovedhistorien har man sett før, så det har ikke vært noen overraskelser så langt. For meg handler det mer om karakterutviklingen, og den er god nok. Forventer man masse action, "murder fest" og "killing spree" så blir man skuffet, men det dør noen her og der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk inn en episode til av The Punisher i går og koser meg fortsatt. :) 

 

Kommer til å se videre, men det blir ofte slik med superheltserier at jeg ikke greier å ta de helt seriøst. Er kanskje ikke meningen heller? Likte dog Daredevil, men synes det ble litt i overkant mye på slutten av sesong 2, uten at jeg trenger gå i detaljer for å unngå å spoile noen.

Lenke til kommentar

Nathan for You: Finding Frances må være Nathan's magnum opus. 

 

Hysteriks morsomt, ærlig, hjerteskjærende og grenseløs uetisk.

Dette er det best av reality-tv som noen gang er laget. Hvordan noe kan være så hjerteskjærende, håpefull og morsomt i løpet av 85 minutter er vanskelig å forklare. Nathan Fielder er et absolutt geni og Bill Heath har en så fengslende historie. Jeg følte hver eneste bit av smerte, angst og aksept de følte gjennom sin vakre reise. 

 

"...the more we kept shooting things, the harder it was to tell where the show ended, and life began..."

Endret av MKej
Lenke til kommentar

det blir ofte slik med superheltserier at jeg ikke greier å ta de helt seriøst. Er kanskje ikke meningen heller?

Punisher er ingen superhelt, Frank Castle er en vanlig person, tidligere soldat. Slik sett bør det være enklere å ta denne mer seriøst enn Daredevil, men hvor seriøst man skal ta en Marvel serie? Ikke så veldig i mine øyne. Endret av Crowly
Lenke til kommentar

 

det blir ofte slik med superheltserier at jeg ikke greier å ta de helt seriøst. Er kanskje ikke meningen heller?

Punisher er ingen superhelt, Frank Castle er en vanlig person, tidligere soldat. Slik sett bør det være enklere å ta denne mer seriøst enn Daredevil, men hvor seriøst man skal ta en Marvel serie? Ikke så veldig i mine øyne.

 

 

Like mye som man tar f. eks Dexter eller Mr. Robot seriøst. Punisher er den eneste av Marvel-seriene som ikke føles ut som en Marvel-serie så langt. Det er mer en kombo av Homeland og Strike Back. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...