Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lett den minst problematiske utelatelsen. 

 

Når vi er inne på fantasy hadde det gått meg hus forbi at BBC lager His Dark Materials-serie. Jeg har allerede usunt høye forhåpninger. 

 

What? Hadde ikke hørt om en His Dark Materials-serie! Kule greier, trodde filmen hadde ødelagt alt for det.

 

Nå kom Pullmann med første bok i den nye trilogien tidligere i høst, så kanskje det blir litt mer fokus på serien igjen ellers også

Lenke til kommentar

Så de siste episodene av denne runden med Star Trek Discovery. Synes serien er ganske fantastisk og at den stadig blir bedre. De tar en del sjanser med ganske far out ting som skjer i handlingen, men det fungerer! Lekkert filmet og skuespillerne er veldig bra.

 

Så er det bare å vente til mer Star Trek i januar da....  

Lenke til kommentar

Discovery var helt kanon ja, med unntak av én rimelig kjip episode. Typisk filler dritt. Men når alt annet leverte så tar jeg det ikke så tungt :p

 

Skal nyte episode 9 senere i dag, satser på at den gjør den lille ventetiden til fortsettelsen litt kjedelig hehe.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har litt lyst å begynne å se House M.D. igjen. En av mine favorittserier. Denne ser dog ikke ut til å være tilgjengelig på de fleste strømmetjenester jeg har kjennskap til, men ser at flere nettsider tilbyr å se serien gratis? 

 

For eksempel her:

 

https://watcheng.com/en/show/house-md/

 

Noen som vet hva greien er? 

 

Er det trygt/lovlig å bruke slike sider? Får jeg virus/spyware på maskinen? Eller blir jeg konstant avbrutt av reklame? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Discovery var helt kanon ja, med unntak av én rimelig kjip episode. Typisk filler dritt. Men når alt annet leverte så tar jeg det ikke så tungt :p

 

Skal nyte episode 9 senere i dag, satser på at den gjør den lille ventetiden til fortsettelsen litt kjedelig hehe.

 

Ja, det var en episode jeg også syntes var litt skuffende - kyssing og dansing?

 

Jeg har som regel hver gang jeg har sett en episode eller 2 - bare latt Netflix stå og gå - og da går jo After Trek igang. Passe nerdete og artig  :green:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Lett den minst problematiske utelatelsen. 

 

Når vi er inne på fantasy hadde det gått meg hus forbi at BBC lager His Dark Materials-serie. Jeg har allerede usunt høye forhåpninger. 

 

What? Hadde ikke hørt om en His Dark Materials-serie! Kule greier, trodde filmen hadde ødelagt alt for det.

 

Nå kom Pullmann med første bok i den nye trilogien tidligere i høst, så kanskje det blir litt mer fokus på serien igjen ellers også

 

Eneste problemet jeg har så langt er at de ser ut til å planlegge en mini på åtte episoder. Kanskje greit hvis det er snakk om et Sherlock-opplegg, men jeg tenker at dette materialet trenger flere sesonger. Pullmann skriver langt mer kompakt og effektivt enn visse andre populære fantasy-forfattere.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Den filmen var katastrofe og en stor flopp. Var meninga å bli en trilogi, men ble vel forkasta pga mottagelsen etc. Like greit. His Dark Materials er også er komplisert og seriøs enn det den gir utgangspunkt for i begynnelsen, men filmen var veldig fokusert på den barnslige delen... Så en serie kan fungere. Men 8 episoder? For alle tre bøkene? Skeptisk

Lenke til kommentar

 

Nå som Disney har planer om egen streaming plattform, hadde det vært kult med en tv serie fra The Old Republic tidsperioden.

 

De har faktisk akkurat annonsert en live-action serie fra Star Wars universet, men ikke nevnt noe om handlingen eller tidsperiode.

 

https://www.polygon.com/2017/11/9/16630892/star-wars-live-action-series-marvel-disney

 

 

Det verden trengte nå var en ny streamingtjeneste  ;) (klar over at det er noen mnd. siden Disney annonserte sin). Er det snakk om lansering av Disney sin tjeneste i Norge? Sikkert bra for barn, men blir Disney som streaming litt for begrenset innhold for voksne?

 

Det har vel vært snakk om at det ihvertfall skal være annen tid og sted enn filmene? Eller er de nye filmene som skal være det? Eller begge? Uansett er det bra da det kan bli litt trangt slik det er nå. Jeg har stor sans for de nyeste filmene som er releaset dog.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...