Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

For det første så burde du kanskje legge det i spoiler. Ikke for min del, men synd å ødelegge en så god serie for andre. For det andre å ber du spesifikt om hvordan andre serier slutter. Det blir som å spørre etter filmer med "twist ending". Forsvinner ikke mye av effekten hvis du vet at det kommer på slutten.

Jeg vet ikke hva "spoiler" er. Jeg har sett tre sesonger til nå, og ser hvordan dette ender. Jeg har ikke spurt hvordan andre serier slutter. Spoiler er det hvordan filmen/serien ender? 

Endret av jae-ols
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne ha stilt det samme spørsmålet. 

Ja, Cameron Britton var overraskende. Sett fyren bare en gang tidligere i en ganske liten rolle i en ganske så meh Eddie Izzard-film for noen år tilbake. Egentlig likte jeg alle de som spilte seriemordere, ihvertfall Jack Erdie som Speck, og Happy Anderson som Jerry Brudos.

Lenke til kommentar

Hvor for ikke bare forklare hva spoiler er og ferdig med det?

Etter min definisjon:

Å "spoile" er å røpe handling fra når som helst i ei bok, en film, en serie eller lignende. men der i er det også store variasjoner for hva som er en spoiler. Noen tåler veldig mye andre tåler veldig lite. Her i tråden er det noen, eller endel, som har en lav terskel for hva som en er en spoiler. La meg forklare det straks, men bare først smette inn at det hindrer mye god diskusjon/samtale i tråden.

La meg ta et eksempel på spoiler og folks toleranse i forhold til den:

La oss si at det er en serie som heter "Serien om Jens og Ulven i gamle dager". Dette er ikke en serie så vidt jeg vet så jeg tillater meg å bruke den som eksempel. Hvis jeg skriver i denne tråden at Jens er i en stor skog, eller at han møter en stor ulv i denne skogen, og at Jens opplever dette som ubehagelig, vil endel med høy toleranse tenke at ja dette var ikke så farlig fordi det må nesten allerede anta at skjer og det er sikekrt mye annet som skjer i serien også. De med lav terskel vil tenke at nå vet de hva som skjer så nå er det ikke så spennende å se serien lenger og kanskje uttrykke sin frustrasjon evt. slenge noen ukvemsord.

For å unngå dette kan man gjøre følgende:

[spoiler]
Jens er i en stor skog, han møter en stor ulv i denne skogen. Jens opplever dette som ubehagelig
[/spoiler]

Da vil folk måtte klikke på spoiler-link for å se det.

Dessverre virker det som om det ikke er så mange som leser det da, men det er en annen historie.

Endret av maanemann
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du trenger ikke ramma. Men ellers så stemmer det du skriver. Bare skriv: *spoiler* teksten du skal skrive */spoiler* .

Da vil webmotoren til diskusjon.no fikse resten for deg når du klikker på Oppdater-knappen eller Post-knappen. Men istedet for *-tegnene så skriver du klammeparentesene slik jeg gjorde i forrige post. 

edit: Jeg ser nå at du har gjort det på en post så da er det i orden.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Mye grums i WWE også , f.eks tidlig 90s (Patterson og mindreårige gutter)

At Spacey er homo er like overraskende som at vann er vått , heh

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp. 

Prøver å finne serien vinterveiens helter. Den norske serien, men også kalt ice road rescue.

Alt streames i dag, bare ikke denne ?

Dplay tror jeg har den, men den går under navnet Veipatruljen?

EDIT: Glem det, er visst ikke samme.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...