Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De holdt vel på med sesong 6 nå tror jeg? Er jo en merkelig situasjon, og blir interessant å se hva som skjer videre.

Hvis jeg ikke husker helt feil holdt de på med innspilling av sesong 6 som er den siste som var planlagt. 

Hva synes folk om advokatserien Suits? Holder på med sesong 5 nå

Jeg har sett alt som er kommet ut hittil. Siste del av sesong 7 kommer visst i 2018. Jeg likte de første sesongene veldig godt men den havnet veldig fort inn i et repeterende sport på sesongene. 

Lenke til kommentar

Ågud for en seriefinale av Halt and Catch Fire.

Skjønner ikke hvordan det mulig for den serien å bare forsette å forsette å lage gode sesonger. Aldri forventet jeg at serien skulle bli så god den ble, men herregud. En av de beste seriefinalene de siste 5 årene der oppe med Breaking Bad og Mad Men.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke tankegangen bak å legge ned House of Cards. Hva Spacey har gjort eller ikke gjort er da syngende likegyldig så lenge han gjør en god jobb som skuespiller? Eller er det egentlig en annen grunn til at serien kanselleres? Om det han har gjort er så alvorlig at han må i fengsel så ser jeg problemet, men hvis ikke er det ingen grunn til at han ikke kan fortsette å gjøre jobben sin. Nå er det heller ikke sånn at han er dømt for noe (ennå).

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke tankegangen bak å legge ned House of Cards. Hva Spacey har gjort eller ikke gjort er da syngende likegyldig så lenge han gjør en god jobb som skuespiller? Eller er det egentlig en annen grunn til at serien kanselleres? Om det han har gjort er så alvorlig at han må i fengsel så ser jeg problemet, men hvis ikke er det ingen grunn til at han ikke kan fortsette å gjøre jobben sin. Nå er det heller ikke sånn at han er dømt for noe (ennå).

Jeg er delvis enig. At han går rundt og antaster /trakaserer folk på settet er selvfølgelig ikke bra, og det bør selvsagt få konsekvenser. Dersom det stemmer altså. Hadde det bare vært pga situasjonen med Rapp som skjedde for 30 år siden så hadde det stilt seg annerledes.

Jeg må si at det er litt spesielt at disse anklagene automatisk tas for god fisk. Forhåndsdømming. Det kan godt være at det stemmer, men la nå etterforskningen gå sin gang før man brenner folk på bålet. 

Lenke til kommentar

Det ligger nok mer til grunn.

Men for Netflix handler nok dette om omdømme. De ønsker ikke å være knyttet til en person som holder på slikt. Viser seg jo at Rapp tilsynelatende er isfjellet sett fra toppen.

Enig med Benbjo ellers. Null kildekritikk når en slik påstand kommer. Da slås det opp over hele verden som en sannhet.

Lenke til kommentar

Netflix hadde ikke stoppet produksjonen hvis det var bare snakk om rykter. Netflix har vist eller ant om dette i en lengre periode enn bare nå nylig. Forskjellen er at nå som folk vet om det og det er i medias søkelys, så forventes det at de må gjøre noe grep angående situasjonen. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Men det viktigste er det åpenbare at sesong 2 ikke kunne fremstå som et frisk pust slik sesong 1 kunne. Vi kjenner jo nå serien.

Jepp. Ellers enig i observasjonene til deg og ''''. Er nå ferdig og likte sesongen godt. :) 

Vet ikke om jeg nevnte det (og gidder ikke sjekke historikken min), men tok tipset om Happy Valley i tråden og er nå midtveis i sesong 2. Sesong 1 var knallbra og synes nivået holder seg oppe i sesong 2.

Videreanbefaler denne. :) 

Lenke til kommentar

Netflix hadde ikke stoppet produksjonen hvis det var bare snakk om rykter. Netflix har vist eller ant om dette i en lengre periode enn bare nå nylig. Forskjellen er at nå som folk vet om det og det er i medias søkelys, så forventes det at de må gjøre noe grep angående situasjonen.

Det har versert historier om Spacey i en årrekke. Leste om hans sleazy oppførsel første gang for 7-8 år siden. Tipper produsentene av HoC har vært klar over hvordan han har behandlet andre på settet, men har latt det passere fordi han var det store trekkplasteret. Ansatte og sjefer i vanlige bedrifter hadde nok fått sparken for mye mindre enn dette. Folk finner seg i mye rart i showbiz pga. knapphet på jobber og drømmen om penger og berømmelse.

http://www.telegraph.co.uk/films/2017/11/03/kevin-spacey-sexually-assaulted-house-cards-employee-made-atmosphere/

Lenke til kommentar

Det som er ille med Breaking Bad er: <resten lagt i spoiler> Er det nok en serie der "bad guys" slipper unna forbrytelser? Det er ganske irriterende. Akkurat som i "House of Cards"

at skurken Walt slipper unna. Han er en kriminell og fortjener en knallhard dom. Er det en "spoiler"? 

Endret av jae-ols
Lenke til kommentar

For det første så burde du kanskje legge det i spoiler. Ikke for min del, men synd å ødelegge en så god serie for andre. For det andre å ber du spesifikt om hvordan andre serier slutter. Det blir som å spørre etter filmer med "twist ending". Forsvinner ikke mye av effekten hvis du vet at det kommer på slutten.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...