jae-ols Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 Ozark er en utrolig bra serie.Helt grei for min del, men jeg tror de ødela noe av marketing for meg ved å kjøre den like "det er som Breaking Bad, mannen må gjøre alt for sin familie".Jason Bateman overbeviser heller ikke som hovedrolleinhaer syns jeg.."å faen, det skjedde" og så går det 4 min og så er han like apatisk og gjør like lite. Scenene med vannet hvor han står og prøver å være dyster virket på meg grei men når jeg tenker på de etter å ha sett sesongen ferdig så virket det bare...hvor ble den dystre stemningen av? Gikk fra å kjenne på følelsene til bare "øøøh, vi har det travelt..more bad shit..jaok..what's next?" Jeg synes han gjorde en fremragende jobb. Utrolig bra historie og veldig spennende. Håper det kommer mere. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 Ozark er en utrolig bra serie.Helt grei for min del, men jeg tror de ødela noe av marketing for meg ved å kjøre den like "det er som Breaking Bad, mannen må gjøre alt for sin familie".Jason Bateman overbeviser heller ikke som hovedrolleinhaer syns jeg.."å faen, det skjedde" og så går det 4 min og så er han like apatisk og gjør like lite. Scenene med vannet hvor han står og prøver å være dyster virket på meg grei men når jeg tenker på de etter å ha sett sesongen ferdig så virket det bare...hvor ble den dystre stemningen av? Gikk fra å kjenne på følelsene til bare "øøøh, vi har det travelt..more bad shit..jaok..what's next?" Han var nå en skikkelig skurk da! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Offisielt grønt lys for sesong 3 av True Detective med Mahershala Ali i hovedrollen. Ali vil spille etterforsker Wayne Hays. Et mysterium som går tiår tilbake blir bakteppet i en sesong som vil fortelle en historie over tre tidsperioder. Handlingen foregår i Ozark-området, sentralt i USA som består av Arkansas, Missouri og Oklahoma. Nic Pizzolatto skriver nok en gang manus, han har skrevet samtlige episoder. Deadwood-skaper David Milch har bidratt på episode 4. Jeremy Saulnier (Green Room/Blue Ruin) vil stå for regi, sammen med Pizzolatto. Så bedre enn sesong 2 tror du? En av flere ting som gjorde sesong 1 bra var at settingen passet utrolig bra til det kriminelle som skjedde eller omvendt. Ble en veldig atmosfære. LA er litt oppbrukt som setting, så kanskje Ozark kan bidra med mer stemning igjen? Det funka jo i Netflix' Ozarks synes jeg ihvertfall. Vi burde mildt sagt forvente bedre enn sesong 2, selv om Pizzolatto som regissør ikke er så fristende (noen har sagt det at Pizzlatto ikke likte hvordan Cary Fukunaga filmet True Detective). Pizzolatto er en god manusforfatter i bunn og grunn, selv om han ikke kan skrive kvinnelige karakterer så bra akkurat, så er han god på mannlige karakterer. Men at han får David Milch med på laget for den fjerde episoden, og kanskje noe input overall er litt lovende. Ozark ble ikke akkurat filmet inn i Ozark (den var filmet inn i Georgia), og fikk ikke helt den Ozark-vibben av Netflix-serien egentlig (mye mer tydeligere fattigdom, enda mindre befolket enn i serien). Så kanskje True Detective faktisk kan i det minste spille inn noe i Ozark, selv om jeg tviler det kommer til å skje (vanskelig og dyrt å spille inn i staten på grunn av lite skattelette). Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Ozark er en utrolig bra serie. Likte den jeg også Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Hva syns folket om nye Twin Peaks? LSD trip deluxe... Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Spesielle saker, men joda det leverer på sitt vis! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Batman animated series 25 år i dag Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 (endret) Offisielt grønt lys for sesong 3 av True Detective med Mahershala Ali i hovedrollen. Ali vil spille etterforsker Wayne Hays. Et mysterium som går tiår tilbake blir bakteppet i en sesong som vil fortelle en historie over tre tidsperioder. Handlingen foregår i Ozark-området, sentralt i USA som består av Arkansas, Missouri og Oklahoma. Nic Pizzolatto skriver nok en gang manus, han har skrevet samtlige episoder. Deadwood-skaper David Milch har bidratt på episode 4. Jeremy Saulnier (Green Room/Blue Ruin) vil stå for regi, sammen med Pizzolatto. Så bedre enn sesong 2 tror du? En av flere ting som gjorde sesong 1 bra var at settingen passet utrolig bra til det kriminelle som skjedde eller omvendt. Ble en veldig atmosfære. LA er litt oppbrukt som setting, så kanskje Ozark kan bidra med mer stemning igjen? Det funka jo i Netflix' Ozarks synes jeg ihvertfall. Vi burde mildt sagt forvente bedre enn sesong 2, selv om Pizzolatto som regissør ikke er så fristende (noen har sagt det at Pizzlatto ikke likte hvordan Cary Fukunaga filmet True Detective). Pizzolatto er en god manusforfatter i bunn og grunn, selv om han ikke kan skrive kvinnelige karakterer så bra akkurat, så er han god på mannlige karakterer. Men at han får David Milch med på laget for den fjerde episoden, og kanskje noe input overall er litt lovende. Ozark ble ikke akkurat filmet inn i Ozark (den var filmet inn i Georgia), og fikk ikke helt den Ozark-vibben av Netflix-serien egentlig (mye mer tydeligere fattigdom, enda mindre befolket enn i serien). Så kanskje True Detective faktisk kan i det minste spille inn noe i Ozark, selv om jeg tviler det kommer til å skje (vanskelig og dyrt å spille inn i staten på grunn av lite skattelette). Takker for en meget god post! Hvis du orker svar også gjerne på Defenders-posten ;-) : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=717546&page=1170&do=findComment&comment=24058757 Jeg skulle gjerne sett mer av dette, også fra oss som ikke har så mye innsikt som Maury. Jeg prøver selv lit av og til ift de seriene jeg har sett/har interesse av, men så er det jo mye jeg ikke har sett eller har interesse av også. Jeg tror tråden hadde blitt mye mer engasjerende av det. Som jeg har pekt på før er det mye twitter-style-posting i tråden, og vi er jo tross alt på diskusjon.no. Ozark er et område jeg ikke hadde hørt om før serien. Jeg hadde derfor ikke noen forutsetning for å vite hvor den var filmet, og "sa" heller ikke at det ble filmet der. Jeg synes settingen, uansett om den ikke er autentisk eller ikke, komplementerte den type serie det virket som de prøvde å lage. Det jeg også mente var å bruke andre type settinger enn L.A. ofte gir serien en ekstra dimensjon igjennom en atmosfære, hvis gjort riktig. Det samme kan sies om Top of the Lake også. Helt klart en atmosfære der som gjør serien unik, men for alt jeg vet kan det slik det portretteres der også være helt feil ift det området det liksom skal være i på New Zealand. Kanskje hjelper det å være uvitende om de områdene. X-files episoden fra Norge var vel ikke av de beste for oss som kjenner landet (med sjømannen Trondheim osv.) Endret 5. september 2017 av maanemann Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Batman animated series 25 år i dag En av de beste fremstillingene av Batman noen sinne. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 For en serieflora vi har om dagen, store titler passerer under radaren eller spretter opp som overraskelser. Fant nettopp ut at det i fjor ble påbegynt en Exorcist-serie, noen som har sett den? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Det eneste jeg bryr meg om er at Expanse kommer, og Stranger Things.... Har sett The Crown litt også, intressant. 1 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Gleder meg veldig til sesong 2 med The Crown. Første sesong var fabelaktig. Glitrende skuespillere. Og en utrolig bra story. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Det var merkelig hvor dårlig Narkos tredje sesong var. Ferdig nå, og er utrolig skuffet. Bra det er slutt nå. Har sett nok faenskap på en stund. Ufattelig voldelig. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Jeg skulle gjerne sett mer av dette, også fra oss som ikke har så mye innsikt som Maury. Jeg prøver selv lit av og til ift de seriene jeg har sett/har interesse av, men så er det jo mye jeg ikke har sett eller har interesse av også. Jeg tror tråden hadde blitt mye mer engasjerende av det. Som jeg har pekt på før er det mye twitter-style-posting i tråden, og vi er jo tross alt på diskusjon.no. Ozark er et område jeg ikke hadde hørt om før serien. Jeg hadde derfor ikke noen forutsetning for å vite hvor den var filmet, og "sa" heller ikke at det ble filmet der. Jeg synes settingen, uansett om den ikke er autentisk eller ikke, komplementerte den type serie det virket som de prøvde å lage. Det jeg også mente var å bruke andre type settinger enn L.A. ofte gir serien en ekstra dimensjon igjennom en atmosfære, hvis gjort riktig. Det samme kan sies om Top of the Lake også. Helt klart en atmosfære der som gjør serien unik, men for alt jeg vet kan det slik det portretteres der også være helt feil ift det området det liksom skal være i på New Zealand. Kanskje hjelper det å være uvitende om de områdene. X-files episoden fra Norge var vel ikke av de beste for oss som kjenner landet (med sjømannen Trondheim osv.) Har ikke noe å bidra med når det kommer til Defenders. Jeg sa heller ikke at du sa at det var filmet der. Men hva som har vært bra med True Detective er hvordan serien har hele tiden hatt interesse for å filme utenfor de vanlige stedene. Louisiana som i sesong 1, og selv om den brukte Los Angeles-området i sesong 2, så gjorde den gode forsøk på å filme mer steder enn vanlig rundt om Los Angeles og de småbyene i nærheten. Var noe intervju rundt sesong 2 hvor Pizzolatto har nevnt andre steder han har hatt interesse av å ha en sesong til, hvor jeg mente Alaska var en av dem. Kunne vært interessant om serien spilte på seriemorderne som ikke har blitt tatt rundt om i USA, som den som drepte en haug i Atlantic City, eller Long Island-seriemorderen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Har sett nok faenskap på en stund. Ufattelig voldelig. Da bør du holde deg borte fra SoA også iallefall. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 SoA?? Hva er det? Jeg ser fram til Crown. Det er fryktelig mye vold i Narcos. Det trekker kraftig ned. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 (endret) Det kommer vel sannsynligvis mer SOA på TV, både en prequel, "First Nine" er på vei Og en egen serie om Mayans MC .... Endret 6. september 2017 av adeneo 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 (endret) SoA?? Hva er det? Jeg ser fram til Crown. Det er fryktelig mye vold i Narcos. Det trekker kraftig ned. Vold er jo en ganske stor greie innforbi den virksomheten der...så det er vel i grunn ganske greit å få med seg i serien. Kartellene også i dag er jo helt grusome mot hverandre når vi ser på disse klippene som florer på nettet i dag, helt krise. Endret 6. september 2017 av Mala Lenke til kommentar
0laf Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Når man først har nevnt voldelige serier Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Før bildet lastet var jeg 100% sikker på at du postet et bilde av Gomorra sesong tre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå