Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herre min hatt jeg sliter med å holde interessen underveis i siste sesong av Orange is the new black.. 

Ga opp etter et par tre episoder, forsøker igjen til vinteren dersom det ikke er noe annet å se på.

Synes ikke serien er dårlig, det begynner bare å bli litt mye av det samme hvert år, og årets sesong var kjedeligere enn normalt.

Når man snakker om kjedelig, måtte også gi opp The Last Tycoon og et par andre serier, som i grunn ikke var så ille, men rett og slett for kjedelige. Det skjer jo aldri noe, time etter time.

The Defenders var grei nok, de første episodene var langtekkelige, og åtte episoder var jammen nok, selv om det ble noe bedre i de siste episodene.

Lenke til kommentar

Ikke uvanlig at serier endrer navn over landegrensene.

Er ikke det at de skiftet navn, det skjønner jeg. Men at de spilte inn to versjoner av serien, en de snakker Norsk (NRK Nett-tv) og på Netflix hvor de snakker Engelsk. Må jo være ekstremt tungvindt når de kunne bare brukt undertekst som i f.eks. Lillyhammer. :p

Lenke til kommentar

Ikke uvanlig at serier endrer navn over landegrensene.

Er ikke det at de skiftet navn, det skjønner jeg. Men at de spilte inn to versjoner av serien, en de snakker Norsk (NRK Nett-tv) og på Netflix hvor de snakker Engelsk. Må jo være ekstremt tungvindt når de kunne bare brukt undertekst som i f.eks. Lillyhammer. :p

Er vel fordi det gjør det lettere å selge til f.eks. USA hvor de ofte ikke er interessert i fremmedspråklige ting som er tekstet, men heller vil kjøpe ideen og lage sin egen versjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Anbefaler serien The Tick til fans av superhelter. Er bare seks episoder så langt, hver på litt under en halvtime. Men synes serien var morsom, har bra flyt og bra skuespillere, og ligger rimelig fint mellom rent idioti og seriøst drama. Er basert på tegneserier, og hadde en animasjonsserie på 90-tallet, samt en rimelig ræva live-action film i 2001, eller der omkring. Seks episoder til kommer tidlig i 2018. Gleder meg som en unge. :D

https://www.youtube.com/watch?v=g0pct131wLw

Lenke til kommentar

Ville langt ifra kalle den årets beste nye serie, men det er en god serie allikevel. 

Jeg synes nå det, det meste annet av nye serier jeg har sett i år har i beste fall vært middelmådig, flere av de helt elendige.

Hva mener du er de beste nye seriene i år?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...