Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Watch it while it lasts: our golden age of television

https://www.ft.com/content/68309b3a-1f02-11e7-a454-ab04428977f9

Golden ages come when a culture is inventing or re-inventing itself. A golden age of television began almost 20 years ago when The Sopranos showed that cable audiences would pay for new high-quality drama. The Sopranos was truly original; which made originality itself bankable — a wonderful conjuncture for creatives, but a temporary one. “Only when nobody knows anything does a creative industry bet on its creators. Golden ages come to an end when everybody knows something”

Verdt å lese :)

Lenke til kommentar

Jeg deler skepsisen til The Leftovers. I utgangspunktet en type serie jeg liker og jeg synes det startet bra, men den greier ikke helt å gripe tak i meg. Historien har etterhvert vist seg å være svevende og uinteresssant. Er det et karakterdrevent drama? Jeg synes ikke karakterene er spesielt interessante, dessverre. Men, jeg har sett alt til nå og kommer til å se ferdig sesong 3 (tror jeg).

Hvor ofte ser dere en serie som virkelig griper tak i dere og engasjerer dere? For min del er det dessverre altfor sjeldent og jeg føler ofte serier blir mer tidsfordriv enn faktisk underholdning. Den serien som har engasjert meg mest og grepet mest tak i meg er nok Twin Peaks. Og det har vært på nøyaktig samme måte for de fleste jeg har anbefalt den til også.

Startet ellers på The Man in the High Castle i går. Interessant konsept. Og lovende pilot. :) 

Lenke til kommentar

Watch it while it lasts: our golden age of television

https://www.ft.com/content/68309b3a-1f02-11e7-a454-ab04428977f9

Golden ages come when a culture is inventing or re-inventing itself. A golden age of television began almost 20 years ago when The Sopranos showed that cable audiences would pay for new high-quality drama. The Sopranos was truly original; which made originality itself bankable — a wonderful conjuncture for creatives, but a temporary one. “Only when nobody knows anything does a creative industry bet on its creators. Golden ages come to an end when everybody knows something”

Verdt å lese :)

Snart 20 år siden Sopranos kom ja. Tiden flyr... 

Lenke til kommentar

The Man In High Castle er en konseptserie som så og si bare er interessant på grunn av konseptet blitt. Sesong 2 etter at Frank Spotnitz ble uenig med Amazon om retningen til serien og stakk i starten av sesongen, så mista serien interessen for de mest interessante temaene til serien. Serien ble søppel sci-fi hvor karakterene nesten ikke hadde mening mer, og nazistene ble enda større karikaturer. Det er en av de seriene der Amazon går i Netflix-fella med å lage serier som er kvalitets-TV, og vil heller lage TV som bare ser slik ut.

Hvorfor i helvete Amazon overtalte Eric Overmyer å gå fra å styre Bosch til The Man in The High Castle i sesong 3 tror jeg blir en feil, for i det minste forsetter Bosch å være et solid og smart nok detective-drama denne sesongen.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...