Adrax Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Synes mye av de seriene som blir postet i denne tråden er middelmådig at best. IMDB-rating lyver sjeldent.. Forutenom når det gjelder serien The 100. Men det er fordi kun 1-2 sesong var bra. Fargo har nettopp sluppet første episode av sesong 3. Ellers har man jo Better Call Saul og The Expanse som er verdt å se. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Har sett tre episoder av Westworld. Når blir det bra? Aldri? Det er et poeng, den er ikke dårlig heller, men helt midt på treet. Ikke så bra som HBO ville den skulle være, og så bra som de norske anmelderne sa den var (virket som om det var det beste fra de beste seriene). HBO vil at det skal være den det nye lokomotivet som trekker etter at et annet kobler av etter 2017. Jeg har ikke sett tall på Westworld, men det ville overraske meg om det blir. Når du spør om når den blir bra etter 3 episoder, synes jeg det meste i seien er gjort sagt omtrent der du er. Så det blir ihvertfall ikke bedre etter hvert. Glitrende scenery dog, og noen gode skuespillerprestasjoner. Endret 23. april 2017 av maanemann Lenke til kommentar
blured Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Synes Westworld ble bra fra rundt episode 3-4. Det er mulig den ikke vil stå igjen som en stor klassisker, men for meg så var det definitivt topp 10 serier jeg så i 2016. (Men tar gjerne imot 10 andre serier som kom ut for første gang i 2016/17 som er bedre, om noen mener det finnes). Endret 23. april 2017 av blured Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Synes mye av de seriene som blir postet i denne tråden er middelmådig at best. IMDB-rating lyver sjeldent.. Forutenom når det gjelder serien The 100. Men det er fordi kun 1-2 sesong var bra. Fargo har nettopp sluppet første episode av sesong 3. Ellers har man jo Better Call Saul og The Expanse som er verdt å se. Så imdb lyver sjeldent med mindre det passer deg? Selv om jeg ikke ser på alt som blir postet om her inne så må man innrømme at vi er inne i en fantastisk tid for tv-serier med mye bra. Angående Westworld: Det er helt greit at serien ikke er noe for dere, men om det prøver å overbevise folk om at serien er dårlig så er det bare dere selv dere lurer. Westworld er veldig populært og får gode kritikker med rette. Usikker på seertall men det er jo en sci-fi serie og i tillegg en som krever litt tenking for å få med seg alt. Ikke det bredeste markedet akkurat, men til tross så gjør den det greit. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Jeg har ikke sagt at serien er dårlig, men hvis man tar for seg alle de momentene den ble sammenlignet med, f.eks på manus og atmosfære f.eks synes jeg det er rart om det stemmer, Hvis jeg skal ta frem litt mer god vilje, kan man vel si også at castingen er oppe på nivå med de kritikerroste seriene. Men ta f.eks endel momenter som gjør Game of Thrones bra og sammenlign de med Westworld, så kommer de vel ikke helt opp (bortsett fra castingen)?: * skrivingen (meget uforutsigbar): Ja, det stemmer i siste episode i Westworld. I Game of Thrones er det hele tiden. * meget varierte og mangefasetterte karakterer: ting er mye mer svart/hvitt i Westworld * meget variert måte å agere på: Igjen færre i Westworld; gunslinger, spille på utseende og noe utpressing * rikt persongalleri hvor man har lyst til å se hvordan det går med dem: mye færre i Westworld og alle på samme sted. De begynner tidlig å gå i sirkler (ikke bare droid'ene) * meget varierte landskap: alt i samme setting i Westworld Endret 23. april 2017 av maanemann Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Ting du nevner som positivt om GoT er negativt for noen. I GoT skjer det så mye på så mange plasser med forskjellige folk at man får bare se en liten del av historien før de må bytte til neste. Det har noen negative aspekter det også. Personlig elsker jeg både GoT og Westworld. Synes ikke de punktene du nevner gjør den ene serien bedre enn den andre og er vel ikke helt enig i det heller. Westworld har da vært veldig uforutsigbart hele veien. En grunn til at kun en eller to av tusenvis av Reddit-brukere gjettet seg fram til hva som ble å skje. De har hatt små hint hele veien som Internett har samlet seg for å gjøre mening ut av. Nå er kanskje GoT for øyeblikket større, men husk at Got er på (snart) syvende sesong mens vi såvidt vet noe om andre sesong av Westworld. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Apropos GoT. Tenk at sju episoder er ansett som en "sesong" i 2017. Da jeg begynte å se på serier hadde en sesong vanligvis 20-24 episoder og mange klarte dette fint uten fyllstoff. Lenke til kommentar
BioDex Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Har sett tre episoder av Westworld. Når blir det bra? Synes den var bra etter 3 sekunder. Når man ikke liker en serie etter 3 episoder hopper man av. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Apropos GoT. Tenk at sju episoder er ansett som en "sesong" i 2017. Da jeg begynte å se på serier hadde en sesong vanligvis 20-24 episoder og mange klarte dette fint uten fyllstoff. Gjorde det egentlig det? De fleste historiedrevne seriene jeg har sett pleier å ha en sesong på 12-13 episoder. Nå har det jo også blitt vanlig med 10 eller til og med 8 også. I England har seriene gjerne bare 6 episoder (Luther), eller til og med 3 (Sherlock, Black Mirror). Personlig liker jeg trenden. Man får mye mer fokuserte oppleveser. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Hvor mange episoder er det i Prison Break sesong fire? Lenke til kommentar
MKej Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Hvor mange episoder er det i Prison Break sesong fire? http://bfy.tw/BNfh Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Oj! Så man kan bruke google? Rart jeg ikke har tenkt på det, men det må jeg prøve en vakker dag. Aldri for sent å lære noe nytt! Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Nå er kanskje GoT for øyeblikket større, men husk at Got er på (snart) syvende sesong mens vi såvidt vet noe om andre sesong av Westworld. Nå er vi inne på det aller viktigste poenget. HBO vil at Westworld skal være det nye lokomotivet, med omtrent så mange sesonger som Game of Thrones. Jeg synes det er synd at GoT stopper nå, for jeg vil fortsett se hva som skjer i de ulike "husene" (kongehusene), følge karaktererenes utvikling etc. . Mens i Westworld-parken føler jeg at jeg har sett det som er, og er ikke motivert for flere sesonger. Så er det 5-10 sesonger igjen!....(?) Hva skal de være om da? Holder det med bare nye gjester og maktkonstellasjoner i ledelsen, samt repeat av sesong1? Uten å spoile er jeg klar over en hendelse som kan føre til nye lokasjoner, men er det nok... for nye sesonger...? Endret 24. april 2017 av maanemann Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Kommer garantert GoT sidehistorier, om og viss serien ikke fortsetter Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Siden jae-ols synes den er dårlig, fikk jeg lyst til å se den. Kun sett 3 episoder, men dette er bra greier! Veldig godt lagt opp slik at man hele tiden blir nysgjerrig på retningen videre Endret 23. april 2017 av Mala Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Siden jae-ols synes den er dårlig, fikk jeg lyst til å se den. Kun sett 3 episoder, men dette er bra greier! Veldig godt lagt opp slik at man hele tiden blir nysgjerrig på retningen videre Tar det seg opp etter tre episoder? De to første var utrolig kjedelig. Men mulig jeg må se mer av denne serien. Bra at noen liker den. Men meningene er vidt forskjellige og slik skal det være. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Hvis du synes de to første var kjedelig, så tror jeg heller ikke resten er noe for deg.. Har selv sett 6 episoder nå, og det liker den særdeles godt, men jeg synes den var fantastisk fra de første minuttene.. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Jeg prøver å ikke se den for raskt. Den er åpenbart dritbra. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Det beste med Westworld er intro musikken Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Hvis du synes de to første var kjedelig, så tror jeg heller ikke resten er noe for deg.. Har selv sett 6 episoder nå, og det liker den særdeles godt, men jeg synes den var fantastisk fra de første minuttene.. Bra at folk kan ha forskjellige meninger. Så resten er like kjedelig? Flott at du synes den er bra. Jeg ser noe annet. Endret 23. april 2017 av jae-ols Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå