Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden vi akkurat har blitt ferdig med en del pågående serier, valgte vi å prøve på tre nye i går.

The Americans, som hadde en kjempebra pilot,

Black Mirror, som var veldig spesiell og tankevekkende, og

Greenleaf, en historie om baksiden til en predikantfamilie rundt Memphis.

Kommer til å fortsette på alle sammen.

Lenke til kommentar

Black Mirror er en helt enorm serie. Fjasete men kjempeunderholdende på sitt verste (The Waldo Moment), legendarisk bra på sitt beste (Fifteen Million Merits, Be Right Back, San Junipero,Hated in the Nation). Og resten av episodene er nærmere Fifteen Million Merits, Be Right Back, San Junipero og Hated in the Nation i kvalitet, enn The Waldo Moment.

Må dra frem White Bear au. Fikk til tider inntrykk av at de har funnet mye inspirasjon blant folk-horror filmer/serier, som f.eks The Wicker Man og Kill List. Uforventet!

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål angående Netflix og brukerkontoer..

Jeg har nå Ultra HD + 4 skjermer.

Betyr dette at man kan se på 4 skjermer SAMTIDIG? Uansett hvor man er?

Jeg og fruen deler min konto hjemme.. Det jeg lurer på er hvorvidt jeg kan gi "én skjerm" til mamma og en til pappa (som ikke bor sammen)? Slik at vi er 4 tilsammen som har tilgang, og alle kan se samtidig (selv om det er veldig usannsynlig at skjer). Og, antall enheter som man bruker er det ingen begrensning på? Mener at HBO har en enhetsbegrensning på 5 enheter som er registrert på kontoen..

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Jeg og fruen deler min konto hjemme.. Det jeg lurer på er hvorvidt jeg kan gi "én skjerm" til mamma og en til pappa (som ikke bor sammen)? Slik at vi er 4 tilsammen som har tilgang, og alle kan se samtidig (selv om det er veldig usannsynlig at skjer). Og, antall enheter som man bruker er det ingen begrensning på? Mener at HBO har en enhetsbegrensning på 5 enheter som er registrert på kontoen..

Takk for svar!

Ja, bruker det selv.

HBO kan brukes på to enheter samtidig, og maks 5 enheter tilsammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tolker det som at man kan bruke Netflix på fire forskjellige enheter samtidig. 

Når jeg ser historiske filmer og serier bruker jeg ofte Wikipedia for å lese meg opp på personer og steder som er med. På YouTube kom jeg over en kanal som heter History buffs som går igjennom alskens filmer og serier som kan knyttes opp til historiske hendelser, personer, epoker og lignende og jeg synes det er fint tillegg for å få litt historisk påfyll. Han har laget en gjennomgang av Vikings

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg deler konto med ei venninne og begge kan se samtidig. Jeg har kun 2 brukere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Det stemmer. Jeg deler min konto med mine to brødre og min mor, og ingen av oss har noensinne blitt kastet ut, og vi bruker det ganske mye. Kjøpte abonnementet for å få 4K på tv-en min, 4 skjermer er bare en bonus egentlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det stemmer. Jeg deler min konto med mine to brødre og min mor, og ingen av oss har noensinne blitt kastet ut, og vi bruker det ganske mye. Kjøpte abonnementet for å få 4K på tv-en min, 4 skjermer er bare en bonus egentlig.

Siden vi først er inne på tema, vil et Netflix-abbonement med 4K kunne sende i 4k og så nedskalere til 1080p? Hadde fortsatt sett bedre ut enn ren 1080p har jeg en følelse av.

Lenke til kommentar

Siden vi først er inne på tema, vil et Netflix-abbonement med 4K kunne sende i 4k og så nedskalere til 1080p? Hadde fortsatt sett bedre ut enn ren 1080p har jeg en følelse av.

Hvis 4k kunne gitt høyere bitrate, antagelig ja.

Lenke til kommentar

Nei.. Det er i grunnen helt latterlig dårlig. Spesielt mangel på engelsk tekst, det at det er vanskelig å finne neste episode: hvorfor må akkurat episoder som er "nylig sett" være lette å klikke på? Som om det mest naturlige valget er å se samme episode opp igjen, i stedet for neste?! Tungvint å navigere. HBO Nordic har heller ikke app på min Sony TV..

Jeg har den vel mest for å ha den. HBO Nordic abb, altså.. Jeg laster ned de fleste HBO serier, rett og slett oga engelsk tekst.

Noen prøvd å se The Wire med norsk tekst? Klarte ikke 5 minutter engang..

Lenke til kommentar

Nei.. Det er i grunnen helt latterlig dårlig. Spesielt mangel på engelsk tekst, det at det er vanskelig å finne neste episode: hvorfor må akkurat episoder som er "nylig sett" være lette å klikke på? Som om det mest naturlige valget er å se samme episode opp igjen, i stedet for neste?! Tungvint å navigere. HBO Nordic har heller ikke app på min Sony TV..

Jeg har den vel mest for å ha den. HBO Nordic abb, altså.. Jeg laster ned de fleste HBO serier, rett og slett oga engelsk tekst.

Noen prøvd å se The Wire med norsk tekst? Klarte ikke 5 minutter engang..

App-løsningen på samsung-tv'er er helt horribel så du savner ingenting.

Lenke til kommentar

Noe av poenget med The Wire er all politi- og gangsterlingoen og det er nok vanskelig å oversette, samtidig er det vanskelig å forstå uten tekst (også hvis man er opprinnelig engelsktalende er jeg blitt fortalt). Nå har jeg sett The Wire så mange ganger at jeg ikke trenger tekst, men opprinnelig så jeg den med engelsk tekst.

Lenke til kommentar

Enig med The Wire.. Det er jo min absolutte favorittserie, så selv sett serien en 5-og-noe-ganger.. Men, jeg har alltid hatt engelsk tekst. Synes det er greit. Men, når jeg skulle prøve å se den via HBO og da valget kun var norsk tekst, var det rett og slett bare helt jævlig.. :(

Lenke til kommentar

Vitsen med HBO Nordic-appen er å få folk vekk igjen så fort som mulig. Når brukervennligheten er på bånn, ser folk siste episode av GOT, og så finner de på noe annet. Det er bra, for da minimeres serverbelastningen i forhold til om de hadde blitt sittende og zappe. Helst skal det være litt vanskelig å finne siste episode også, for da kan det hende folk faller av lasset og ikke ser noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...