Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

13 Reasons Why, overraskende bra saker. Kjedelig start i grunn, men den ble bedre og bedre, og den slutten. Dette er en tenåringsserie jeg skulle ønske var tilgjengelig når jeg var ungdom. Så kraftig slutt, og så trist historie gjort på en tøff og samtidig omtenksom nok måte. Dette er en serie jeg ville ha anbefalt alle med tenåringer, og alle tenåringer i grunn å se. Selv med den slutten har serien likevel har noen lyspunkter med seg. 

Serien har noen problemer, og kunne kanskje kutta ned på et par episoder, i det minste til å være mer episoder på rundt en halvtime, fremfor å ha noen episoder som bikker over 50+ minutter. Enkelte ting i plottet hvor ting ble fokusert på som viktigere, eller større enn det var kunne også vært tatt vekk. 

Noen solide "unge" skuespillere som Dylan Minnette, Kathrine Langford, Devin Druid og kidden fra Parenthood (Druid er eldste tror jeg, på 19 år). For å ikke nevne Kate Walsh fra Fargo og The Drew Carey Show som er fantastisk som moren til Hannah.

Håper Netflix styrer unna en ny sesong, men det er vel bound to happend siden Netflix vil sikkert melke ting ut for en ny sesong. Ikke alle historier må ha flere sesonger. Vi kan lage miniserier i 2017 også. Det var så lite å spille videre på at en sesong 2 blir veldig meningsløst rundt ihvertfall denne gjengen med ungdommer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp sett ferdig sesong 1 av Legion. Dette var sære saker, men ganske artig. Allerede fornyet for sesong 2. 

Anbefaler som vil se serien å ikke binge den. Ta en episode om gangen. Det er mye å fordøye.

Legion var fantastisk.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det en lignede diskusjon rundt "norges beste underholdningsprogramm"  ?

at åndenes makt ble nr 2 synes jeg er merkelig . det finnes bedre alternativer her

Du må også tenke på hvem som ser på TV. Det er godt voksne folk og aller mest kvinner nå for tiden. Unge folk (12-30) streamer mye mer enn man ser på TV. Ikke overrasket over at Åndenes Makt er på nr 2. Jeg er bare glad de er på underholdningskategorien og at de ikke prøver seg på å late som de er noe mer enn rent tull.

edit: Dette er ikke serieprat  :hmm:

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

at åndenes makt ble nr 2 synes jeg er merkelig . det finnes bedre alternativer her

Du må også tenke på hvem som ser på TV. Det er godt voksne folk og aller mest kvinner nå for tiden. Unge folk (12-30) streamer mye mer enn man ser på TV. Ikke overrasket over at Åndenes Makt er på nr 2. Jeg er bare glad de er på underholdningskategorien og at de ikke prøver seg på å late som de er noe mer enn rent tull.

hvorfor ikke ?

inlegene ble jo flyttet til riktig tråd av moderator

Amdenes makt er i og for seg enserie , men også et tv program som blir lit feilaktig kategorisrt som topp underholdning

til katgorien tunderholdning finnes det bedre kanditater ,- hvis man skal ta hensyn til mere en bare den speningen åndens mak kan gi

hvis man ser på dfinasjonen under holdning så skal man jo oppleve bl.a. både spenning  og humor.

Åndens mak har jo lite humor i seg

på mange måter ville f.eks orions belte være en bedre kandidat

Lenke til kommentar

hvorfor ikke ?

Amdenes makt er i og for seg enserie , men også et tv program som blir lit feilaktig kategorisrt som topp underholdning

til katgorien tunderholdning finnes det bedre kanditater ,- hvis man skal ta hensyn til mere en bare den speningen åndens mak kan gi

hvis man ser på dfinasjonen under holdning så skal man jo oppleve bl.a. både spenning  og humor.

orions belte er jo en film da.  orions belte er ikke serie da. :) 

Lenke til kommentar

hvorfor ikke ?

orions belte er jo en film da.  orions belte er ikke serie da. :) 

Det var et eksempel

Men hvem ler du mest av .åmdenes makt eller alle programmen med trond kirkevåg og co ?

Lenke til kommentar

Enig. Sett de to første.

Kan også være interessant for de som har lyst på litt ekstra mat rundt beina på krigsserer satt til 2. verdenskrig som Band of Brothers og The Pacific. Kan kanskje være litt for mye "historietime" for enkelte, men jeg må si jeg likte det godt likevel selv om jeg måtte ta litt pauser midt i en episode. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...