Isbilen Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Det er litt av greia hans, at han er jålete og provinsiell i klesstilen. Han får jo høre det av andre belteboere. 1 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Det gjør det ikke mindre irriterende. Hvis Community skulle lagd en skikkelig over-the-top episode hvor de gjør narr av grizzled detective-stereotypen, så ville de brukt akkurat det designet. Og sannsynligvis samme skuespiller. Og noen av de samme replikkene. Det er ikke bra å se ut som en vits når du ikke er i en komedie. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Vel, jeg irriterer meg ikke. 2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Vil ikke akkurat si jeg er imponert over uttalen på Engelsk til mange av skuespillerne i Vikings men det blir kanskje bedre? Holder med S01 E02. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Nei, akkurat det blir ikke bedre.. Var litt på tur å gi opp selv.. En serie jeg måtte svelge noen kameler for å like, men glad jeg fortsatte. Den har "noe" som gjør den til noe jeg gleder meg å se.. Altså, i tillegg til Katheryn Winnick.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Nesten litt som Black sails. Tok et par episoder før jeg likte den også. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Hurgh, stor forskjell i kvalitet på de seriene. Den siste episoden av Black Sails er noe av det sterkeste jeg har sett på lang tid. Enda shaky. Powerless skuffende, tross Tudyk og Pudi. Heldigvis går Superstore sterkt, sammen med Nine-Nine komifavorittene for tiden. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Har begynt å se på Riverdale, som er basert på tegneserien Archie. Vet ikke helt hva jeg synes. Tror ikke jeg er helt i målgruppen (nærmer meg 30). Får veldig Gossip Girl wibes av hele greia. Ispedd litt mord. Scratch that. Har nå sett de tre episodene som er ute og jeg er hekta! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Litt on-the-side-of-topic, men nå som Åsleik Engmark er død husker jeg godt en serie han hadde, antageligvis sent på nittitallet, der mye av det han gjorde var ren standup for publikum. (Nei, ikke Egentlig). Spesielt godt husker jeg at jeg rullet rundt på gulvet under en sekvens der han var hjemme hos Batman... OK, det var sikkert morsommere om du var tilstede og rundt 15 år gammel. Uansett, noen som vet hva jeg snakker om? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Powerless skuffende, tross Tudyk og Pudi. Heldigvis går Superstore sterkt, sammen med Nine-Nine komifavorittene for tiden. Powerless har sine små øyeblikk, men stort sett en store dud. Forventet bedre med Tyduk, Pudi og Funches involvert. Superstore har tatt opp ting et hakk denne sesongen. Så ferdig Black Friday-episoden nå, og det har vært et par veldig solide episoder så langt i sesong 2 før dette. Elsker de tilfeldige sekvensene med noen shoppere eller ansatte i butikken. Denne sesongen er i nærheten av Parks And Recreation etter sesong 1-kvalitet i det minste. En av de bedre casta komiseriene på TV akkurat nå. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 (endret) Vil ikke akkurat si jeg er imponert over uttalen på Engelsk til mange av skuespillerne i Vikings men det blir kanskje bedre? Holder med S01 E02. Det er skrevet endel om denne språkforvirringen i Vikings. Og de går nesten litt vill selv noen ganger. Dette synes jeg håndteres bedre i The Last Kingdom. Men tilbake til Vikings er vel grunnpremisset (tipper jeg) at de ikke hatt fått de seertallene de har hvis det ikke hadde vært for at det er på engelsk. Å hatt det på gammalnorsk hadde ikke det internasjonale marked orket. Men History Channel, med flere, trenger jo samtidig å si at de faktisk egentlig snakker et annet språk og gir dem derav denne merkelige engelske aksenten de har funnet på. Men hva skjer da når de møter engelskmenn? Da blir den hovedsakelig at de fortsatt snakker engelsk, men brått noe som skal være eller er norrønt, og vips så er det ikke konsekvent lenger for hverken når de skal bli forstått eller når de snakker engelsk/norrønt. Dette er som andre sier noe man blir nødt til se bort ifra, og dette irritasjonsmentet kommer og går, men jeg vil generelt si det blir svakere utover i serien. Endret 14. februar 2017 av maanemann Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Nå snakket engelskmennene (eller angelsakserne) på denne tiden gammelengelsk, som ligger nærmere opp til norrønt enn det gjør til moderne engelsk, og språkforvirringen blir total når vikingene snakker seg i mellom på engelsk når de egentlig snakker norrønt og angelsakserne gjør det samme med gammelengelsk, men de allikevel ikke klarer å forstå hverandre. Jeg mener nå det ville vært bedre å ha kjørt hele greia på norrønt og gammelengelsk rett og slett for at vi skal slippe å måtte late som at engelsk er norrønt noen ganger og gammelengelsk andre ganger. For å gjøre det enklere kunne man også latt angelsakserne snakke moderne engelsk og vikingene moderne skandinavisk; det ville ikke vært korrekt, men man ville fått frem at det er en forskjell. Eventuelt kunne man bare ignorert hele språkaspektet totalt og ikke gjort det til et tema. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Å fytti katta... Stranger Things på Netflix er kul... Nå har jeg noe å se på mens jeg venter på GOT. 80 tallsfeelingen er konge. Kanskje spesielt for oss som husker det... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Beste serien i år, synd jeg så den ferdig så fort og neste sesong kommer ikke før til slutten av Oktober (Halloween) Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Beste serien i år, synd jeg så den ferdig så fort og neste sesong kommer ikke før til slutten av Oktober (Halloween) Den kom i fjor sommer, men skjønner hva du mener. Fantastisk serie og det lover godt for sesong 2. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Stranger Things var noe av det beste i fjor. Jeg vurderer å droppe andre sesong av True Detective og heller se på noe annet. Er halvveis og synes det går trått. Prøver en episode til før jeg bestemmer meg. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Litt treg på avtrekkern, så jeg så hele sesongen i år Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Sesong 2 av True Detective var verdt å se utelukkende fordi jeg slipper å lure på om den var verdt å se. Klar firer på terningen, en skinnende "OK". En virkelig "TV-serie" av en tv-serie. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 (endret) Bare å lade opp med 15 pannekaker nå. Review er tilbake med nye episoder i mars. Siste og tredje sesong har premiere 16. mars i USA. Jeg gir det 5 stjerner med en bismak. Endret 16. februar 2017 av Maury Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå