Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Synes du burde gi det en sjanse, er mye morsomt/bra der, men syntes det tapte seg på slutten. (Husker ikke helt om jeg så den helt ferdig faktisk.) :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Vurderer på hive meg på Californication på HBO, hva kan jeg forvente meg?

Gjør det. Den er bra :D Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Californication er en av mine favorittserier og jeg planlegger å se hele på nytt. Jeg synes ikke den taper seg før helt mot slutten, og da er den fortsatt morsom. Absolutt min type humor.

Det eneste jeg stusset over er at Hank Moody klarer å kombinere det å være en bestselgende forfatter med å tilsynelatende bare lese og skrive et par ganger i året. Resten av tiden går det i rusmidler og sex. :roll:

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Begynte på Kampen om Tungtvannet. Etter to episoder virker dette absolutt som en solid serie. Håper vi kommer litt nærmere inn på flere av karakterene etterhvert.

Ja enig, det er helt klart beste norske serie. Dennis Storhøi gjør en meget bra rolle (jeg synes også han spiller best i Nobel). Dialogen kunne vært jobbet bedre med blandt de unge (riksmål/Oslo vest replikker preget av skriftspråk fremfor talemål). Men helt klart en solid serie ja. Interessant manus og god dramaturgi.

Jeg synes det ser ser lysere ut for norsk serie og film nå. Det er ikke bare Floberg, Sundqvist og Hennie som takler film- og tv-mediet meget godt lenger. Men det det er fortsatt behov for flere for å fylle en hel cast. Ta Birkebeinere (film), kanskje den tittelen der det er trommet sammen flest norske stjerner de siste årene, som jeg kommer på ihvertfall. Men man merker at stjernene har mer trening i skuespillet, likevel er det ikke mange flere som som trenger trening før man har en ganske komplett cast.

Lenke til kommentar

Jeg liker også stemningen og settingen, men sliter litt med å forstå motivasjonen til James Delaney når det kommer til hva han vil osv. Trolig har det noe gjøre med hva han har opplevd i Afrika og med tiden i East India. Men Delaney fremstår ikke akkurat som mors beste barn, så hevn og eller rikdom ser det ikke ut til å være. Er muligens meningen at dette skal være ett mysteriet, enn så lenge...?

Lenke til kommentar

Også spent på utviklingen i Taboo. Mange usvarte spørsmål, men føler det her kan bli spennende fremover.

Ser også Shooter er nevnt lenger opp her. Sett en del episoder, og for de som ønsker en "lettvekter"-serie som er god underholdning, så er den verdt å få med seg. Deler da veldig mye med nettopp filmen "Shooter" med Wahlberg, bare at den nå er i serieformat. Ligger på Netflix :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Ser Better Call Saul...

Så ferdig Breaking Bad...

Konge serier begge to, minner veldig om filmatisering av spillet Grand Theft Auto, mest fordi karaktærene er så gjennomførte...

Da har jeg iallefall en serie å titte innom mens jeg venter på Game of thrones..

Jeg likte the globe også, men den hater jo alle andre...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...