Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Men det er jo smule passende at du blander inn Jupiter Ascending i grunn, for det er jo en film av Wachowski-duoen som i grunn hadde et ok konsept, men elendig utførelse fra hva jeg har skjønt. Jeg likte Cloud Atlas fra dem, men der var det skuespillerne og konseptet som fungerte. 

De to skapte Sense8 med J. Michael Straczynski (serieskaper av Babylon 5). Nesten så det er Straczynski er den som jevner det ut og får det det liksom til å henge sammen og passe for TV, mens Wachowski-duoen kommer opp med konseptet. Har ikke lest så mye hvor ideen bak serien kommer fra, men det virker en serie som er mye personlig til de to søsknene enn hva den er til Straczynski. Og alle skriver serien sammen.

Forresten var julespesialen til Sense8 i år en ganske stor fanservice. Føltes ikke ut som den forsøkte å fortelle så mye, men likte det uansett. Var neste bare fornøyd å se serien tilbake før den kommer tilbake i mai neste år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle sesongene av Orange.. er verdt å se. Ses. 1 kanskje den beste ja, men ses. 4 er meget bra den også. Og serien er full av fantastiske karakterer.

Når det gjelder serier som CMore ikke har; Marvel seriene, Stranger Things, Orphan Black, House of Cards, Better Call Saul(spin off/prequel til Braking Bad) for å nevne noen.

Lenke til kommentar

Har ikke sett på True Detective før nå da jeg har hatt en fordom om at det bare var "nok en krimserie" og den lite kreative tittelen forsterket det inntrykket, men dette er jo faktisk en mørk og eksistensialistisk serie ulikt det meste annet jeg har sett. Synes spesielt samspillet mellom de to hovedpersonene er solid, og de er flinke til å skape spenning rundt hva i all verden dette fremtidige intervjuet som vi ser noen glimt av i hver episode egentlig handler om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324
  slipten skrev (På 1.1.2017 den 2.46):

William Christopher, død 84 år gammel.

MASH gjengen ble en fattigere idag

Begynner å bli en del nå :

oberst Blake

major Burns

oberst Potter

oberst Flagg

kaptein McIntyre

father Mulcahy

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845
  Spartapus skrev (På 1.1.2017 den 14.40):

Har ikke sett på True Detective før nå da jeg har hatt en fordom om at det bare var "nok en krimserie" og den lite kreative tittelen forsterket det inntrykket, men dette er jo faktisk en mørk og eksistensialistisk serie ulikt det meste annet jeg har sett. Synes spesielt samspillet mellom de to hovedpersonene er solid, og de er flinke til å skape spenning rundt hva i all verden dette fremtidige intervjuet som vi ser noen glimt av i hver episode egentlig handler om.

Jeg var også sent ute med å se True Detective, men den er en av seriene som lever opp til forventningene. Suveren serie.

Maury skrev (På 1.1.2017 den 23.53):

Nyeste Sherlock-episoden sendt i kveld på BBC er på Netflix nå, til informasjon. 

NRK har ikke serien lengre etter BBC-premieren. Netflix betalte mer for rettighetene enn NRK kunne.

Can't wait!

Håper de ikke legger ut alt på en gang. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432
  Bruker-239845 skrev (På 17.12.2016 den 11.39):

The OA var god?

Så litt blandede kritikker ute og gikk.

Jeg likte the OA veldig godt. Spesiell og overaskende slutt men likte den og.
Lenke til kommentar
  Bruker-239845 skrev (På 2.1.2017 den 9.22):

Maury skrev (På 1.1.2017 den 23.53):

Nyeste Sherlock-episoden sendt i kveld på BBC er på Netflix nå, til informasjon. 

NRK har ikke serien lengre etter BBC-premieren. Netflix betalte mer for rettighetene enn NRK kunne.

Can't wait!

Håper de ikke legger ut alt på en gang. 

De kan ikke det. BBC må sende episodene først, og de sender ny hver søndag.

Derfor er ikke ny episode av Sherlock ikke tilgjengelig før ved midnatt eller 11-tiden norsk tid søndag på Netflix, mens nye episoder blir sendt en hver søndag 9 på kvelden i UK/10 norsk tid.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...