Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Stranger Things og OJ Simpson var kanskje de beste seriene jeg så i år. Nå går det i Westworld, som er et interessant konsept som jeg fortsatt venter på at skal ta av. Jeg er blitt fortalt at i romanen så hadde man mange forskjellige alternative verdener, ikke bare ville vesten, men det ville kanskje blitt for krevende å lage.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Zsa Zsa Gabor ble 99 , siste skurk i gamle Batman-serien......ikke mange igjen av de gamle skurkene nå , Barbara Rush er enda i live dog.

Gabor var forøvrig gift med George "Mr Freeze" Sanders.

2002: Gabor’s Final 14 Years of Health Issues 

After being confined to a wheelchair due to injuries sustained in a 2002 car accident, Gabor suffered a stroke and underwent hours of surgery to repair an artery in 2005. After falling and breaking several bones in 2010, Gabor had to have her hip replaced at the age of 93. Six months later, Gabor had to have her right leg amputated due to a blood clot from the earlier hip replacement. And in February this year, after celebrating her 99th birthday, Gabor was hospitalized for a lung infection.

Through it all, Gabor’s husband said his bride remained “feisty.” Von Anhalt told the BBC at the time Gabor was “yelling at nurses and at him,” he said. “Everything is back to normal.”

On Sunday, Gabor’s rep said in a statement to PEOPLE that the legendary star had been suffering from chronic dementia in the final five years of her life.

“I am pleased that she is finally out of her misery,” her rep Ed Lozzi said in a statement. “For the past five years, Zsa Zsa has suffered chronic dementia, locked away in her mansion laying in a hospital bed being fed through tubes in her naval, not able to speak, see, write or hear. Nor knowing who she was or how famous she was.”

Lenke til kommentar

Riktig det, og jeg er klar over det. Men, det ble annonsert i norske medier at HBO N. skulle "få" rettighetene til denne. 

Det ble ikke annonsert av HBO Nordic. Det var en mistolkning noen gjorde, som spredde seg videre. Så der tar du feil.

Jeg tar ikke feil når jeg sier at det ble annonsert i norske medier. :) For det ble det. Jeg sa ikke at HBO Nordic gjorde det.

Om noe så tar jeg da i så fall en "følgefeil". ;)

Uansett ikke noe å vente på da.

Endret av maanemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

..."Nor knowing who she was or how famous she was.”

Herregud, da har man prioriteringene sine riktig når DET er hva man velger å avslutte artikkelen med. For en skam at hun ikke viste det.

#smakløst

Egentlig ikke SÅ kjent heller , tipper fjortissene i dag ikke vet hvem hun er ei heller er hun så kjent utenfor USA.

Men trist at hun tok kvelden. 

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Stranger Things og OJ Simpson var kanskje de beste seriene jeg så i år. Nå går det i Westworld, som er et interessant konsept som jeg fortsatt venter på at skal ta av. Jeg er blitt fortalt at i romanen så hadde man mange forskjellige alternative verdener, ikke bare ville vesten, men det ville kanskje blitt for krevende å lage.

Har du sett filmen? Anbefales. Vet ikke hvordan den er sammenlignet med serien eller romanen (ikke sett eller lest), men filmen er helt fantastisk. Hvis serien bare er halvparten så god som filmen så vil jeg bli storfornøyd.

Lenke til kommentar

Utrolig at det i grunn en amerikansk strømmetjeneste (og Norwegian på fly) som sørger for at norsk kulturarv som Kampen for Tilværelsen blir bevart. Selv om ja det er ikke med vilje NRK gjør det, men det er tull med rettigheter som gjør at NRK ikke kjøper serien tilbake. Skulle vært trykt en Bluray/DVD av serien i det minste. 

En av de beste og mest originale TV-produksjonene som har blitt produsert i Norge.

Lenke til kommentar

Har du sett filmen? Anbefales. Vet ikke hvordan den er sammenlignet med serien eller romanen (ikke sett eller lest), men filmen er helt fantastisk. Hvis serien bare er halvparten så god som filmen så vil jeg bli storfornøyd.

Nei, men tenker kanskje jeg burde vente? Hvis de bruker samme plot vil det å se filmen spoile hele serien.

Jeg sa forresten at jeg venter på at Westworld skal ta av, men jeg vil si det skjedde i episode 7. Nå begynner det å bli virkelig interessant og det ser ut som om Hopkins karakter får en mer sentral rolle fremover.

Lenke til kommentar

HBO Nordic har ikke rettigheter på den, fordi det er andre som har rettighetene på serien her i Europa og Skandinavia. Det er ikke HBO som produserer denne alene, men i samarbeid med både Canal+ og Sky som gjør at de bestemmer hvordan den selges i Europa/Skandinavia, og HBO får den selv i USA. 

Hele sesong 1 har vært tilgjengelig i sin helhet på TV2 Sumo og C More allerede noen uker.

Riktig det, og jeg er klar over det. Men, det ble annonsert i norske medier at HBO N. skulle "få" rettighetene til denne. Utfordringen til legit i Norge nå er at det er knippe streamingtjenester man må ha for å få med seg premium seriene HBO Nordic, Netflix, TV2 Sumo/C More, Amazon Prime og webtjenesten til Fox (hvis den er tilgjengelig i Norge). For å se en serie er ab. på enda en slik tjeneste, som for min del TV2 Sumo i dette tilfelle, blir for mye ift "kost/nytte". Greit å støtte opp under streamingtjenestene i håp om at de blir bedre dog, så ikke noe med det. Men prøvde TV2 Sumo en gang og det var veldig dårlig teknisk (kunne ha ramset opp de tekniske tingene her, men dropper det). Derfor er jeg ikke motivert for et ab. der av den grunn også. :-)

Dette ble en liten tirade, men ikke meningen å bruke som det som klaging på noen eller motargumeter. :-)

Ikke noe hast med denne serien heller sånn sett.

Amerikanerne er heldigere dog de kan ofte greie seg en premium strømmetjeneste (i tillegg til muligens Netflix). Så er jeg klar over at de på de premium strømmetjenestene ofte må betale per ep. eller sesong. Men tipper det lønner seg uansett ift til å flere ab., samtidig en fordel å kunne ha alt i samme app. på PS4 f.eks.

Syntes det er helt greit at vi alle ikke skal ha "råd til" eller ser nok verdi av å betale for alle strømmetjenester. Er det som fronter konkurranse og at både tjenester og innhold kan bli bedre. 

Kampen om innhoid og abonnenter er det som har ført til den gullalderen vi har. Jeg har selv vært en av de som tidligere gjerne har frontet at alt kunne vært samlet et sted, men ærlig talt tror jeg slikt bare vil gi oss dårligere serietilbud, mindre variasjon og dårligere kår for de som produserer seriene. 

Litt av utfordringen er jo at man i dag gjerne betaler for noe man ikke vil ha. Jeg kaster gladelig penger etter Netflix fordi de lager flere serier jeg liker, men samtidig finansierer jeg Fuller House og mange barneserier - som jeg ikke har interesse av. 

HBO Nordic gir meg i så måte mer relevant innhold for pengene, selv om jeg får mindre innhold totalt.

TV2 Sumo er en som faller utenfor, det er kun grunnet jobb at jeg har de. Så de bør gjøre en bedre jobb eller bli billigere for at de skal gjøre seg fortjent til abonnementet. 

Nå er det jo de som forsøker å samle alt et sted, som Apple gjennom nyere tjeneste som vil vise alt du betaler for. Men det gir Netflix utfordringen om at de da gir fra seg kontroll over dine brukervaner, noe de aktivt bruker for å tilpasse innholdet de lager og hvordan de velger å presentere det. Data de ikke ønsker gi til Apple, fordi det vil gi det selskapet en kjempeverdi om de selv skulle starte i lignende bransje. 

Ganske så komplekst det hele. 

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Sense8 er en av de bedre seriene innen sci-fi de siste årene. Starten er veldig trasig, og ikke fullt så bra som hva som kom etter i sesong 1. Når ting begynte å bli mer logisk for hva som pågikk og forente karakterene begynte serien å glimre til tider. På sitt beste er Sense8 hva en bra utgave av serier som Alphas og Heroes ville ha vært. 

Det er også en serie som faktisk tar tilbake det at sci-fi er for alle.

Hvordan vennskap og evnen til å samarbeide med noen andre gjør dem mektigere er noe utrolig engasjerende synes jeg, spesielt når det kommer sånn fram at senatene har et bånd som ikke bare er et bror/søster-bånd, men også noe sterkere og mer intimt. Det er å ha simpelt en venn ved din side, som kan høre på deg og hjelpe deg i trøbbel er noe som har en veldig god kombinasjon av å være tøft, vakkert, menneskelig og oppløftende samtidig i en serie som graver inn i svakhetene og styrkene til karakterene på en overraskende engasjerende måte.

Lenke til kommentar

Nettopp sett ferdig siste episode av sesong 1. Skal se julespesialen når jeg kommer hjem fra familiemiddag etterpå. 

Jeg er enig i at den tar seg kraftig opp. Den var veldig mye som hendte i begynnelsen som jeg ikke skjønte helt men det hadde jo sin naturlige forklaring utover i serien. I Jumper og Jupiter descending (kanskje veldig søk sammenligning) er det jo veldig "grunn" handing og en får ikke helt grepet om fortiden til universet vi presenteres for. Det er kanskje dårlig å sammenligne en serie med to (til dels) dårlig filmer men alt er mer bunnsolid forklart i Sense8 enn i svært mange andre serier og filmer jeg har sett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...