Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

https://www.youtube.com/watch?v=JsZ2kejlHF8

Spent på The Good Fight, spinoffen av The Good Wife. Følte at The Good Wife alltid hadde et potensiale til en bedre slutt enn den hadde, men på grunn av alt dramaet på settet med Julianna Margulies og Archie Panjabi var det nesten som serien ble ødelagt på en måte. 3 hovedkarakterer fremfor 1 er også interessant å se om fungerer bedre med King-ekteparet bak denne serien også.

The Good Fight kan komme på nivået til beste av The Good Wife, eller bedre med det faktum at ingen primadonnaer har sentrale roller i serien. Men hovedsakelig at den er på en streamingtjeneste som er en god plattform for en type serie som The Good Wife var på sitt beste.

Rose Leslie som lesbisk hovedkarakter er også interessant å se, noe som ikke ville vært mulig hvis serien hadde vært på ordinære CBS (sjefene ville bedt det endret, kan så vidt ha en homofil hovedkarakter i en serie på CBS). Gleder meg også til mer Diane og Lucca, men også det at Elsbeth Tascioni (Carrie Preston) vil dukke opp i The Good Fight.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynte å se The Crown i går. Sett to episoder og liker den. Egentlig har jeg ikke sansen for kostymedrama men her er det vevd inn såpass mye historie at jeg vil fortsette å se.

Enig. Skulle bare se to minutter for å le litt av serien og endte opp med å se hele den timelange førsteepisoden i et jafs. Ekstremt bra produsert og veldig bra skuespill. Kommer til å se alt tenker jeg.

Lenke til kommentar

Carrie Preston <3 meeen, den traileren solgte ikke meg. Vi får se. 

Kan ikke huske at Dirk Gently's Holistic Detective Agency har blitt nevnt her. Likte sesong 1 veldig godt. Megasær, men morsom liten serie som ligger på Netflix. 

Jeg er forøvrig på #teamwestworld. Veldig bra, garantert en av årets favoritter for min del, sammen med Horace & Pete og an håndfull andre serier. Slenger like greit ut en anbefaling om HarmonQuest, for alle som likte Community/Rick&Morty. Halveis animert D&D med flotte gjester. Topp stemning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, the Crown er veldig bra. Man lærer litt etterkrigshistorie av det også, og det er jo ikke dumt.

OK. da høres det ut til at det er likesågreit å sitte på gjerdet ift Amazon Prime, og svenskene kan fortsatt utvikle seg i det norske markedet med SF Anytime og Plejmo. Nå er det nok luke hvor alle som skal etablere seg i strømmemarket bør se sitt snitt, brått har et stort amerikansk firma som Amazon lukket den luka.

Lenke til kommentar

Haha, så uhyrlig relevant gamle Åpen Post-klipp kan være.

Hva er folkets topp 5 eller 10 av nye serier i år?

10. 3%

9. The Night Of

8. Better Things

7. Quarry

6. The Young Pope

5. The Girlfriend Experience

4. OJ: Made In America

3. Horace And Pete

2. People vs. OJ 

1. Atlanta

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Zsa Zsa Gabor ble 99 , siste skurk i gamle Batman-serien......ikke mange igjen av de gamle skurkene nå , Barbara Rush er enda i live dog.

Gabor var forøvrig gift med George "Mr Freeze" Sanders.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Mine favoritter fra i år som jeg kan huske å ha sett:

1. Westworld

2. Stranger Things

3. Night Of

4. The Night Manager

5. Quarry

6. Broadchurch

7. The Fall

Litt usikker på rangeringen annet enn at de to siste sannsynligvis er på bunn av listen, men fortsatt meget severdige serier som jeg absolutt anbefaler.

Jeg så også Luke Cage, men føler ikke at den fortjener en plass på listen. Synes serien begynte bra, men det hele ble bare veldig kjedelig og forutsigbart på slutten. Har faktisk ikke sett den ferdig enda og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det. Det er ikke en elendig serie og helt grei om man har tid å slå ihjel. Synes bare ikke den er spesielt bra.

Likte bedre Daredevil sesong 2. Usikker på om den var av året, så tok den ikke med. Men kan anbefales. Litt over Luke Cage. Helt severdig, men aldri helt det store. Stor pluss for ekstrem hotness faktor fra Elektra. ;) 

Lenke til kommentar

6. The Young Pope

Ja, tar sin tid før denne dukker opp på HBO Nordic...

HBO Nordic har ikke rettigheter på den, fordi det er andre som har rettighetene på serien her i Europa og Skandinavia. Det er ikke HBO som produserer denne alene, men i samarbeid med både Canal+ og Sky som gjør at de bestemmer hvordan den selges i Europa/Skandinavia, og HBO får den selv i USA. 

Hele sesong 1 har vært tilgjengelig i sin helhet på TV2 Sumo og C More allerede noen uker.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

6. The Young Pope

Ja, tar sin tid før denne dukker opp på HBO Nordic...

HBO Nordic har ikke rettigheter på den, fordi det er andre som har rettighetene på serien her i Europa og Skandinavia. Det er ikke HBO som produserer denne alene, men i samarbeid med både Canal+ og Sky som gjør at de bestemmer hvordan den selges i Europa/Skandinavia, og HBO får den selv i USA. 

Hele sesong 1 har vært tilgjengelig i sin helhet på TV2 Sumo og C More allerede noen uker.

Riktig det, og jeg er klar over det. Men, det ble annonsert i norske medier at HBO N. skulle "få" rettighetene til denne. Utfordringen til legit i Norge nå er at det er knippe streamingtjenester man må ha for å få med seg premium seriene HBO Nordic, Netflix, TV2 Sumo/C More, Amazon Prime og webtjenesten til Fox (hvis den er tilgjengelig i Norge). For å se en serie er ab. på enda en slik tjeneste, som for min del TV2 Sumo i dette tilfelle, blir for mye ift "kost/nytte". Greit å støtte opp under streamingtjenestene i håp om at de blir bedre dog, så ikke noe med det. Men prøvde TV2 Sumo en gang og det var veldig dårlig teknisk (kunne ha ramset opp de tekniske tingene her, men dropper det). Derfor er jeg ikke motivert for et ab. der av den grunn også. :-)

Dette ble en liten tirade, men ikke meningen å bruke som det som klaging på noen eller motargumeter. :-)

Ikke noe hast med denne serien heller sånn sett.

Amerikanerne er heldigere dog de kan ofte greie seg en premium strømmetjeneste (i tillegg til muligens Netflix). Så er jeg klar over at de på de premium strømmetjenestene ofte må betale per ep. eller sesong. Men tipper det lønner seg uansett ift til å flere ab., samtidig en fordel å kunne ha alt i samme app. på PS4 f.eks.

Lenke til kommentar

1. OJ Simpson – Made in America

2. The Night of

3. Better Call Saul

4. The Affair (påbegynt)

Skal se Westworld og The Crown i jula. Stranger Things gadd jeg ikke fullføre.

The affair er kvalitet, trodde ikke jeg kom til å like det så godt som jeg gjorde når jeg leste hva det handlet om. Men det er en unik stemning i serien, og svært gode skuespillere og bra manus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...