Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Registrerer oppfatningene rundt TNM. Fikk ikke den ganske solide reviews andre steder? Jeg er generelt svak for sjangeren, så mulig jeg kommer til å se den uansett.

Eventuelt noen andre agentserier? Er vel flest filmer jeg har sett i sjangeren.

Siden mange liker Quarry i tråden, skal jeg velge ordene mine med omhu. 

Ikke vær for forsiktig. Så lenge man ikke er ufin, må det være lov å være kritisk og uenig med andre. :) 

Å kommentere Banshee ville blitt en rant.  ;) Så best å lå være (i hvert fall for denne gang). Det viktigste er folk blir underholdt av ulike serier og det det nærmest er noe for en enhver smak for tiden.

Jeg antar da at du ikke likte Banshee? Så du hele?

Jeg storkoset meg i begynnelsen og likte den enorme mengden tanketom testosteron, men så sant det nyskapende elementet i serien var borte, synes jeg det var lite av substans som sto igjen. For meg er det en B-serie. Allikevel likte jeg den godt nok til at jeg gjerne anbefaler den og den har jo så absolutt underholdningsverdi.  I hvert fall periodevis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke vær for forsiktig. Så lenge man ikke er ufin, må det være lov å være kritisk og uenig med andre. :) 

Å kommentere Banshee ville blitt en rant. 

;) Så best å lå være (i hvert fall for denne gang). Det viktigste er folk blir underholdt av ulike serier og det det nærmest er noe for en enhver smak for tiden.

Jeg antar da at du ikke likte Banshee? Så du hele?

Jeg storkoset meg i begynnelsen og likte den enorme mengden tanketom testosteron, men så sant det nyskapende elementet i serien var borte, synes jeg det var lite av substans som sto igjen. For meg er det en B-serie. Allikevel likte jeg den godt nok til at jeg gjerne anbefaler den og den har jo så absolutt underholdningsverdi.  I hvert fall periodevis.

Hehe, det er en hårfin balansegang. Litt kritikk må være lov. samtidig, med for mye taper klima seg i tråden og i verste fall kan det bli fanboi tendenser, og det vi ikke vil er å ha en "xbox vs ps"-type tråd.

Som sagt skal jeg ikke begynne på å kommentere Banshee. Jeg så ikke hele, det er helt klart. Jeg kan si noe positivt om serien dog og det er at hovedskurken i de episodene jeg så gjorde en meget bra skuespiller jobb. Veldig guffen fyr.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Registrerer oppfatningene rundt TNM. Fikk ikke den ganske solide reviews andre steder?

Altså, det er en påkostet BBC-serie med velrenommerte skuespillere i alle hovedrollene, så den er selvsagt ikke dårlig, men det er alt. TV-kritikk har ikke kommet lenger enn at store budsjetter fortsatt er veldig imponerende; bare se på på hvordan Kampen om tungtvannet ble mottatt i fjor, og hvordan de fortsatt hyller GoT, hvis manusforfattere for lengst har gitt opp å levere en på noen som helst måte engasjerende fortelling. 

Lenke til kommentar

Begynt å se "Oz" i søket etter nye serier, ettersom jeg har en liten tørke nå. Prøvde meg på Carnivale først, men har aldri vært noen fan av det obskure/overnaturlige, så kom meg bare åtte episoder ut i sesong 1 (ga det i hvert fall et ærlig forsøk). Mye av grunnen til at Twin Peaks aldri ble noen favoritt, selv om jeg så den ferdig :)

Lurer på om jeg skal prøve meg på Westworld, men redd jeg kommer til å føle det samme der?

Veldig fornøyd med Oz så langt i hvert fall, og artig å se hvor mange skuespillere som har vært gjengangere i senere HBO-serier.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

En av de svakere ja, men den tredje episoden er den mest fantastisk episoden av serien.

Men igjen Black Mirror har en sjarm med at alle episodene gjør at man sitter igjen med noe føler jeg. Selv om den noen ganger tematisk er noen likheter så liker jeg forandringene i "scenarioene" i alle fall.

Lenke til kommentar

Westworld blir dypere og dypere, men er det flere som kunne tenke seg en form for tidslinje? Gjerne en sirkel, det ser ut som om alle "storylines" går i rotasjon, men varer de like lenge...? Resettes hele parken samtidig, eller går storylines som forskjellige timere som Arne Nordheim's Polypoly?

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Kort notis:

Så ferdig begge sesongene av Broadchurch. God engelsk krim som jeg kan anbefale, men ikke helt til å gå i taket for etter min mening. 

Jeg er nå på utkikk etter en ny god krim. Rectify som jeg har hørt om her er høyt på listen.

I ren kjedsomhet begynte jeg å se på Daredevil sesong 2 og hadde egentlig ikke tenkt å se særlig av den. Synes forsåvidt sesong 2 var bra, men det er et eller annet med superheltserier. Føler det skal mye til for at de er virkelig bra. Blir som regel for tynt. Men jeg ble tatt litt på senga og har synes sesong 2 har vært ganske solid så langt, så kommer definitivt til å se ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...