Gjest Bruker-239845 Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Min favoritt av eldre serier er Marco Polo-serien fra 1982. Bare fire episoder, men de er fra 90-120 min lange. Leonard Nimoy spiller en av skurkene, og Ennio Morricone stod for soundtrack så musikken er fantastisk. Ikke veldig retro egentlig, men Hornblower miniserien er fet og ofte oversett. Og i samme stil, Sharpe-serien. Første episode: http://www.imdb.com/title/tt0108108/?ref_=nm_flmg_act_92 Takker! Skal sjekkes ut. Alle som begynner med "Star" (Stargate, Star Trek, Star Wars etc.) Er de noe bra da? Og Star Wars har vel ikke noen serie foruten tegnefilm? Er litt svak for Sci-Fi, men det skal være bra. Så Babylon 5 for noen år tilbake og synes den var OK, men langt fra så bra som mange hevdet. Er på jakt etter ein ganske kort, men bra serie. Er så vanvittigt masse eg ikkje har sett. Men orker ikkje begynne på noe som tar fleire sesonger akkuratt nå, såg nettopp Stranger Things og ser etter noe i den lengden. Har lenge tenkt på Fargo(sesong1), men har ikkje fått sett den enda. Andre gode forslag? Jeg vil på det sterkeste anbefale The Night Of. Kort serie. Kun en sesong. True Detective sesong 1 har også blitt nevnt og jeg sekunderer den. Solid serie. Når det gjelder Fargo synes jeg det er en av de mest oppskrytte seriene de siste årene. Noen som er enig? Var ikke så veldig glad i filmen heller. Endret 16. oktober 2016 av Bruker-239845 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Jeg digger Fargo, men sesong 1 var langt bedre enn sesong 2. De to sesongene har forsåvidt ingen sammenheng, så gå fint an å se sesong 1 uten å se sesong 2. Sesong 2 foregår forøvrig før sesong 1. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Sorry, nei må jeg si. Sesong 2 overgår sesong 1 så mye på både stil, karakterer og dialog. Karaktergalleriet med Mike Milligan, Hanzee og Frokostkongen o.s.v. overgår alene sesong 1. EDIT: Fant ikke den andre scena, men bra likevel. Endret 16. oktober 2016 av Maury Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Star Wars er egentlig en serie, laget som filmer Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Er også enig med Maury.. Sesong 2 av Fargo var bedre i mine øyne! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Ferdig med Narcos sesong 2 i dag. Sterkt anbefalt til de som ikke har fått sett denne. Storkoste meg hele veien og synes det var både underholdende og lærerikt (tror jeg). Hva begynner man på nå da? Ser kun på Westworld, men blir litt for lite med 1 episode per uke. Vurderte Designated Survivor, men ser at den får crap reviews mange steder. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Quarry som ligger på HBO Nordic er interessant. Kan på en måte ikke sammenlignes, men gir en liten Banshee-følelse, noe som er veldig innafor i min bok Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Er på jakt etter ein ganske kort, men bra serie. Er så vanvittigt masse eg ikkje har sett. Men orker ikkje begynne på noe som tar fleire sesonger akkuratt nå, såg nettopp Stranger Things og ser etter noe i den lengden. Har lenge tenkt på Fargo(sesong1), men har ikkje fått sett den enda. Andre gode forslag? Detectorists. Finnes ikke mer sjarmerende TV. Haha den såg faktisk ganske koslig ut Kommer nok til å sjekke ut The Night of også, men har begynnt på Fargo først Endret 16. oktober 2016 av Noiz Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Quarry som ligger på HBO Nordic er interessant. Kan på en måte ikke sammenlignes, men gir en liten Banshee-følelse, noe som er veldig innafor i min bok Synes den egentlig er bedre enn Banshee generelt. Mer prestisjedrama i den serien framfor pulp action som Banshee gikk for, liker begge seriene som også deler regissør, produsenter og kanal. Føler det ikke er en serie som burde sammenlignes med Banshee egentlig, mer The Knick som også gikk på Cinemax sammen med disse 2 andre seriene. Quarry påfyller litt også hva jeg savnet med flere serier rundt soldater i utenfor krig (eksempelvis Nobel). Hvor har serier sitt fokus på soldatenes reaksjoner på krig både før og etter liksom blitt av? I Quarry har serien skildringa av en soldat sitt liv, PTSD og livet post-krigen så midt på spikeren. Hovedkarakteren sitter bokstavelig talt på rommet sitt og sang en love song med pistolen som sin mikrofon. Det er sånn man skildrer PST-reaksjoner i voksendrama, genialt effektivt uten melodrama. Quarry har også thrillerelementene til The Americans på plass, med et fargerikt nok karaktergalleri uten at det blir for tegneserie-aktig (som fungerte bra for Banshee, men i et drama som dette ikke ville fungert). Sammenlign heller The Knick og Quarry, enn Banshee og The Knick vil jeg si. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Hm, må si meg enig. Har forøvrig sett The Knick, som jeg liker veldig godt. Ser uansett veldig frem til mer av Quarry, for den er interessant. Syns den har fått ganske lite publisitet? Hørt veldig lite prat rundt den, men er kanskje mer normalt ettersom den er produsert av Cinemax og ikke HBO? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Ja. Og det faktum at den kom rett før 50 nye serier og flere 10-talls returnerende samme måned i USA f. eks. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Designated Survivor hadde vært så mye bedre med Jack Bauer Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Designated Survivor hadde vært så mye bedre om folk kunne vokse fra seg Jack Bauer. Seriøst, jeg sliter med det selv. Vil se Sutherland gjøre noe annet enn Jack Bauer. Endret 16. oktober 2016 av Maury Lenke til kommentar
""" Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 (endret) Finnes det noen gode retro serier som er verdt å få med seg? Det meste som blir diskutert her er ofte serier av nyere dato. Tenker da enda eldre enn Sopranos, for eksempel. Ikke komedie. En av mine favoritter gjennom tidene er Twin Peaks. Forøvrig en must-see for de som ikke har sett den. Nå vet jeg ikke hvor gamle serier du finner interessant, men noen serier av litt eldre dato som jeg liker veldig godt: Belphegor (1965) Children of the Stones (1977) Edge of Darkness (1985) The Singing Detective (1986) The Green Hornet (1966) Batman (1966) Litt kortere "TV-filmer" fordelt på to episoder og serials: Jack the Ripper (1988) Salem's Lot (1979) Les Vampires (1915) Fantômas (1913) Flash Gordon (1936) Flash Gordon's Trip to Mars (1938) The Green Hornet (1940) The Green Hornet Strikes Again! (1940) Kan legge til at både Les Vampires og Fantômas har en sikker plass på min topp 10-serier-liste. Har sett svært få serier som overgår disse, og da spesielt Les Vampires. Endret 17. oktober 2016 av """ Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 (endret) Ikke veldig retro egentlig, men Hornblower miniserien er fet og ofte oversett. Rundet akkurat av Outlander s2 i går, og er sulten på mer rundt denne tidsepoken. Kan man få sett denne serien noen steder? Endret 17. oktober 2016 av Mala Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Må gi litt honnør til norsk humor. Endelig et lite lyspunkt i den nye norske serien Vikingane som jeg måtte "binge watche". Jeg elsker sånn småklein og småabsurd humor. Vikinger som sliter med de små tingene i hverdagen og et stjernespekket galleri med en Kåre Conradi og Jon Øigarden (blant mange) i storform. Håper på en ny sesong hvor de tar den enda mer ut, terningkast 4+ Såg denne i går, nydelige greier etter en 2 dagers fylla! Og sikkert artig uten om det også. Ganske herlige greier denne her ja Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Ikke veldig retro egentlig, men Hornblower miniserien er fet og ofte oversett. Rundet akkurat av Outlander s2 i går, og er sulten på mer rundt denne tidsepoken. Kan man få sett denne serien noen steder? Har den på dvd selv, men et raskt søk viser at den finnes på itunes UK. Ellers ser jeg den finnes i piratbukta som et siste alternativ. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Ok, hadde ett snev av håp om at var tilgjengelig på noen av tjenestene jeg abonnerer på Men takk for tipset uansett Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Sett 5 episoder av Atlanta over helgen. Jeg liker det, men vet ikke hvorfor. Kanskje på grunn av hvor understated den er. Jeg misliker i utgangspunktet alt dette yo nigga bitch bro greiene. Paper Boi er utrolig uinteressant og kjip. Annet enn det, good shit! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Gustav : "Hørru du !" (kunne lagd en drikkelek av de der , ho ho) Endret 18. oktober 2016 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå